Tranen van boosheid.

Wij hebben een ge-oliede houten vloer en deze moet gedweild worden met natuurzeep. Ons voorraadje zeep was bijna op dus ik besloot op de weg terug van de Gamma nog even langs de vloerenspeciaalzaak te gaan.



Daar aangekomen koos ik samen met de verkoper de juiste zeep uit en ging richting de kassa. Ik moest 20 euro betalen voor een liter zeep. Ik schrok van de prijs van een 3/4 jaar eerder betaald ik bij hen voor de zelfde fles 12 euro! Ik vroeg naar het prijsverschil en de verkoper haalde zijn schouders op en zei dat ik de vorige keer veel te weinig had betaald.

Dat klonk mij raar in de oren want bij andere zaken verkopen ze deze flessen voor 12-14 euro. Dus ik vroeg hem of de prijs dan omhoog was gegaan en ik kreeg een hele overtuigende "Jazeker!!!"te horen.

Ook vroeg ik aan hem of hij dezelfde prijzen hanteerde als zijn concurenten. En ook dat werd me verzekerd. Ik zei hem nog dat ik het veel geld vond voor een beetje zeep. Een liter zeep voor 20 euro, het is maar zeep :o :roll: Dat vond hij maar raar en opperde dat ik er toch lang mee kon doen ? Daar ging het mij niet om, het is gewoon duur. Hij vond van niet. Oke, meningsverschil.



Ik heb de zeep mee naar huis genomen (en hier ben ik akkoord gegaan met de koop, I know) en ik was toch wel eens nieuwsgierig naar wat andere bedrijven vragen voor deze zeep en vond hier dezelfde “oude” prijzen van 12-14 euro. Bij zowel internetbedrijven als bedrijven in de regio. Niks geen prijsverhoging! Ik voelde me al een beetje genaaid toen ik in de winkel stond en nu helemaal!

Ik heb de fles vervolgens weer in de auto gegooid en ben terug gegaan naar de winkel. De broer van de verkoper (beide eigenaar) stond aan de kassa en ik deed mijn verhaal en ik kreeg van hem 2 tientjes terug. Fijn! Maar dat duurde niet lang. Andere broer kwam eraan gelopen en griste de 20 euro voor mijn neus weg en siste tegen zijn broer dat “mevrouw haar geld echt niet terug kreeg!” Ik had voor de zeep gekozen en gekocht en wat andere bedrijven en voor vragen had hij niks mee te maken zei hij.

Nou ik wel zei ik, ik ben een dief van mijn eigen portemonnee als ik het hier koop, ik wil graag mijn geld terug!

Krijg je niet!,zei de verkoper en zei dat ik weer met de zeep huiswaarts mocht gaan. En neem vooral je bon mee!

Ik werd steeds roder en ook een beetje boos! Ik heb mij vergist en wilde graag mijn geld terug welke ik een kwartier daarvoor aan hem had gegeven. Maar ik kon op mijn kop gaan staan zei hij, ik kreeg het niet.

Pardon ? Ik werd steeds bozer :evil: Zo ga je toch niet met klanten om ?

Dat heb ik hem ook gezegd en hij haalde wederom zijn schouders op.

Prima, zei ik, ik ga hier zitten en wacht net zo lang tot ik mijn geld krijg. En ik ben op een bank gaan zitten en heb M. gebeld dat ik voorlopig niet thuis kwam :angel:

De man zei tegen me dat ze me samen op de stoep zouden zetten.

Ik wacht af, zei ik. En ondertussen was ik aan het koken van woede! Hij werd steeds grover en zat me echt uit te lachen. En toen sprong ik op en heb hem eens gevraagd of hij wel eens gehoord had van klantenservice en dat ik het maar zielig vond dat hij zo moeilijk deed over een beetje zeep! Dat zal hij ook wel van mij gedacht hebben maar ik vond het product elders goedkoper en ik wilde gewoon mijn geld terug om het elders te kopen. Hij bood mij ook geen tegoedbon aan overigens en ik twijfel er ook aan of ik daar genoegen mee had moeten nemen (straks even googlen :wink: )



Op een gegeven moment was ik zijn schijnheilige kop zo zat! Ik ben voor hem gaan staan en eiste mijn geld en heb hem gevraagd of hij wist wat een pak luiers kostte. Nee. Precies dat verschil wat ik bij jou duurder uit ben! En ik kreeg tranen in mijn ogen van boosheid. Hij dacht kennelijk dat ik huilde en trok zijn portemonnee en ik kreeg 8 euro en het litertje zeep mee. En oh ja, hij gaf me nog een hand en vroeg of het zo goed was.

Tot ziens, zei hij nog.

Denk het niet, zei ik…

Wat een kwal zeg. Ik zou echt wel een consumenten bond of iets dergelijks schrijven hiermee. Een minder sterk persoon was weg gegaan, 20 euro lichter en een nare ervaring rijker.

:hug:

Nou het lijkt me dat je gewoon je geld terug kan krijgen als je bij nader inzien afziet van je koop :think:

Je had het nog niet gebruikt toch?



Zijn reactie had in ieder geval vriendelijker mogen zijn en rustiger… ik had ook kwaad geworden hoor!!

En het is een hele mooie grote zaak! Geen louche bedrijfje of zo.

En ik weet nog niet hoe het zit met geld terug. Volgens mijn man heb ik geen recht op geld terug maar ik denk, waarom niet ? Ik koop iets wat ik niet gebruik en wil het terug brengen. Is het dan afhankelijk van de coulance van het bedrijf of ik alsjeblieft mijn 20 eurootjes terug mag ?



Ik weet wel dat ik bewust de koop gesloten heb, ik heb niet gekocht op afstand maar stel nu dat ik de verkeerde zeep had gekocht en ik moest een heel ander soort hebben die zij niet kunnen leveren, dan moet ik toch ook mijn geld wel terug kunnen krijgen ? Dat heb ik ook nog aan de verkoper gevraagd maar hij zei dat ik dan gewoon pecht had.

Echt te sneu voor woorden hoor.

Wat een … zeg :evil:

Oh kan me jouw boosheid goed voorstellen zeg, bah mensen zo voor de gek houden :snooty: (de prijs is verhoogd, het ligt niet aan ons :sick: )



Je hebt goed gehandeld hoor, had hetzelfde gedaan!

Waarschijnlijk dat ik de politie gebeld, omdat hij me weigerde MIJN geld terug te geven. :wall:



Knuf, want ik kan me heel goed voorstellen dat je nog van slag bent hierdoor :hug:

Haha Nicje :-* Ik heb nog tegen de man gezegd dat als hij me weg wilde krijgen, hij de politie maar moest bellen!

Achteraf heel kinderachtig maar man, wat was ik boos! En het erge was, ik deed thuis mijn verhaal en M. gaf de verkoper gelijk! :evil: :evil: Hij reageerde ook helemaal niet op hoe de verkoper zich opstelde, zat alleen maar door te zagen over dat de verkoper wettelijk in zijn recht stond en ik me niet zo moest laten meeslepen :evil:

Echt waar, ik heb hem een jaar seks ontzegd, is hij nou helemaal! Je moet het altijd opnemen voor je vrouw, of ze nu hysterisch is of niet ! :wink:

@Affie wrote:

Nou het lijkt me dat je gewoon je geld terug kan krijgen als je bij nader inzien afziet van je koop :think:

Je had het nog niet gebruikt toch?



Zijn reactie had in ieder geval vriendelijker mogen zijn en rustiger… ik had ook kwaad geworden hoor!!




Heb het even opgezocht, maar een koop overeenkomst in een winkel valt niet onder de colportage wet, dus een winkelier is NIET verplicht geld terug te geven als je het verkeerde product gekocht hebt.

Hahaha kreeg M ook nog eens de wind van voren? (En terecht :lol: )

Mannen :roll:

Goh wist ik niet. Ik dacht dat je altijd een bedenktijd had van min 7 dagen… Waar staat dat Nef?

http://financieel.infonu.nl/diversen/41097-tegoedbon-of-geld-terug.html



Ik lees overal dat de winkelier geen geld terug hoeft te geven.Koop = koop.



Bij sommige producten kan ik me dat best voorstellen. Denk aan cd’s dvd’s, ondergoed of cremes, bij aanschaf van een auto of huis. Maar een litertje zeep ?

@Karin2 wrote:

http://financieel.infonu.nl/diversen/41097-tegoedbon-of-geld-terug.html



Ik lees overal dat de winkelier geen geld terug hoeft te geven.




idd

Maar als ik die winkelier geweest was had ik wel degelijk het geld terug gegeven. Omdat je toch graag terugkomende klanten wilt, en word of mouth kan ook veel schade brengen aan je bedrijf.

Precies, ik begrijp dat dus ook niet. Ik denk dat hij mij niet meer als klant wilde hebben :wink: Hij weet alleen niet hoeveel mensen ik ken haha!

Heel krom, maar ze zijn je inderdaad niet verplicht je geld terug te geven.

Soms snap ik het moeilijk gedoe ook niet, alsof ze failliet gaan als jij de zeep terug komt brengen…

Als je hem niet had gekocht hadden ze die 20 euro ook niet gehad.



Vind het wel stoer hoe je deed, ik had het niet gedurfd!



En M… pffff, mannen… :snooty:

Die 7 dgn bedenktijd is voor kopen op afstand… (internet aankoopje)



Karin… begrijp je frustratie… op het laatst gaat het je bijna niet meer om het geld, maar om het principe…



En regels, ok… maar in deze tijd zou je als winkelier toch je klanten moeten koesteren en dan zou ikzelf klantvriendelijkheid en het buigen van de regels voorop stellen…

En nog iets, broer 1 gaf het geld terug, broer 2 griste het weer uit jouw handen, toch?

Ik denk dat dat voor mij wel het meest frustrerende zou zijn.



Zegt meneer 1, sorry mevrouw doen we niet, dan zou ik ervan balen, maar goed.

Maar in deze situatie :evil:



Stom van hem, hehehe :twisted:

Wat een aso! :shock: Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden hoor :thumbup: Was het trouwens een bedrijf in Assen? :wink: :wink: Dan weet ik dat ik daar niet gauw iets koop…

PFFFF wat een ontzettende ll zeg :twisted: :hand:

Ik werd er gewoon zelf boos om, zo behandel je mensen toch niet?!!! :shock:

Dat jij je nog zo netjes kan houden :thumbup: , als bij mij de tranen van woede komen had waarschijnlijk die fles door z’n etalageraam heen gelegen :silenced:

Niet dat je daar wat mee opschiet maar ik gooi nog al graag als ik boos ben :angel: :wink: :lol:



:-

Wow Karin wat kan jij voet bij stuk houden zeg. Ik was al veel eerder afgedropen denk ik.

Haha ja, ik ben wel een half uur in de zaak geweest.



De reden trouwens dat hij zijn portemonnee trol, is dat je bij hen alles alleen maar kunt pinnen.



Het is een zaak in Roden Caren. Vloerlifestyle of zo.



En inderdaad heel raar, eerst geld geven door de 1 en dan afpakken! Ik was echt :o :o

Wat een actie zeg…stoer van je! Maarre…ik zit aan de koude douche van Radar te denken…



Of de fabrikant van de zeep aanschrijven dat 1 van hun dealers zo met het product omgaat…de fabricant wil zn zeepje graag verkopen,maar zal het ook niet fijn vinden dat de dealer er zo mee omgaat (en ff flinke winsten behaald kennelijk).

Vind het nogal een verschil in prijs zeg…