over 3 weken is mijn mannetje jarig.
Hij mag dan op de PSZ trakteren. Ik wil geen snoep doen (dat doet iedereen al) maar bellenblazen.
Maar wat kan ik er nu om heen knutselen ofzoiets, zodat het toch een speciale traktatie is.
Wil er best wat tijd in steken, dus kom maar op met geweldige knutselideeen!! :mrgreen:
papier er omheen plakken met foto en naam van je kind
in cellofaan verpakken
Kes heeft op de psz en keer een bellenblaastraktatie gehad. Ze hadden er een raket van gemaakt met o.a. alluminiumfolie. Zag er erg leuk uit. wie weet hadden ze dat idee wel van internet geplukt?
Ik heb bij de zeeman de bellebaals gekocht, met kleine zakjes met voor de jongens een tasje van Cars en voor de meisjes Prinsesjes erop.
Daar de belleblaasjes met een doosje rozijntjes in gedaan met een mooi strikje om de tasjes gedaan.
Was een succes.
@samara wrote:
Ik heb bij de zeeman de bellebaals gekocht, met kleine zakjes met voor de jongens een tasje van Cars en voor de meisjes Prinsesjes erop.
Daar de belleblaasjes met een doosje rozijntjes in gedaan met een mooi strikje om de tasjes gedaan.
Was een succes.
Oh, deze is ook leuk…(en niet zo’n enorm knutselwerk, is ook wel lekker)
Hahah ik ben nl ook niet van het crea bea,en :mrgreen:
@samara wrote:
Hahah ik ben nl ook niet van het crea bea,en :mrgreen:
Jij bent gewoon slim :mrgreen:
Superleuke traktatie maken, weinig werk…
Kindjes in de gloria met leuke trakatie!!! :dance:
Ik heb een keer een bloem gemaakt van bellenblaas
Een kleurplaat om de bellenblaas heen gerold.
Dan vastmaken met elastiekje of plakband.
In de onderkant van de koker zit dan dus de bellenblaas
De bovenkant kun je de traktatie in doen. Ik had cakejes en een andere keer had ik kleine potjes p.lay dough
Daarop maak je dan voorzichtig de bloem vast, kun je van snoeppapier maken, en met glazuur vastmaken (voor op iets eetbaars)
Of je maakt de bloem van papier en doet het met een dubbel plakbandje vast
Echt heel makkelijk.
Gaaf die bloemen, maar die lijken me vrij lastig om te maken haha…
Ik heb iets op internet gevonden wat ik denk dat ik wel voor elkaar krijg.
Dip & Dapjes!! (zijn die hysterische giraffen bij kindertijd :mrgreen: )
Wc rol in geel papier. Bruin vlekken er op maken.
En dan van trappetjes vouwen een nek met daarop een dip of een dap!!!
Bellenblaas doe ik dan ik de WC rol.
Moet alleen nog bedenken hoe ik de bovenkan mooi maak, want de bellenblaas is natuurlijk weer net iets groter/hoger dan het rolletje 8)
Neem je keukenrollen,die kan je op maat maken :mrgreen:
Keukenrollen zijn smaller dacht ik, Dan krijg je de bellenblaas er niet in…
Gewoon eens proberen :mrgreen: soms vallen ze groter uit :think:
of de bellenblaas zelf in het gele papier rollen, heb je helemaal geen wc-rollen nodig
vind het wel een super leuk idee :thumbup:
Dit was Kims traktatie een maandje geleden.
Een Bumba-plaatje op het bellenblaaspotje geplakt, en dan een klein zakje manna-snoepjes aan zijn handje.
Viel in zeer goede aarde!
( en was helemaal niet zoveel werk ook )
@prinsjeJason wrote:
Neem je keukenrollen,die kan je op maat maken :mrgreen:
Had ik ook aan gedacht, maar hoe krijg ik in 1,5 week 20 keukenrollen bij elkaar hahaha. :mrgreen:
Wc rolletjes gaan sneller. (met behulp van buren etc.)
Ik ga van de week even een proef giraf maken, kijken of het lukt!!
Tries, heb ze hier liggen voor je! :lol: Volg ff je toppic want binnenkort moet ik ook weer aan de slag 8)
En als je je bellenblaas nou in een wat steviger geel papier rolt zoals al gezegd was? Dan zijn ze wel groot genoeg…en wel showen he?! Ik moet in december ook aan de slag, heb dus nog even, maar ben graag op tijd. :mrgreen:
Ik zal wel showen wat ik heb ontworpen…(proest :mrgreen: :mrgreen: )
Oh jee…moet ik er een stoel bij pakken? Zal deze grootse dag in de agenda schrijven. :lol:
@Kers wrote:
Oh jee…moet ik er een stoel bij pakken? Zal deze grootse dag in de agenda schrijven. :lol:
lijkt me verstandig 8) :mrgreen: