traktatie kinderdagverblijf

Hallo,

volgende week wordt Seline 2. Ze gaat dan ook trakteren op het kinderdagverblijf.

Vorig jaar heb ik piratenbananen gemaakt.

Maar ben nu geloof ik een beetje inspiratieloos…

Het moet nu ook niet te veel werk zijn eigenlijk…maandag trakteert ze en zondag vieren we de hele dag haar verjaardag.

Dus veel tijd heb ik dan niet tussen door.

Wie heeft er een leuk idee?

Groetjes,

Ingrid

Omdat je tijdsgebrek hebt, is het handig om leuke traktatiezakjes te kopen en die te vullen. Bovenaan dichtmaken met een lintje met een foto van de jarige eraan.

Grote Sate Prikkers, met fruit :thumbup:

aarbeien, druifjes, banaantjes, stukje spek,…

ik plak op de bovenkant een paraplutje…

Krop sla doormidden snijden, alu folie erover, en prikken maar…

en gezond ! :wink:

@Gab wrote:

Grote Sate Prikkers, met fruit :thumbup:

aarbeien, druifjes, banaantjes, stukje spek,…

ik plak op de bovenkant een paraplutje…

Krop sla doormidden snijden, alu folie erover, en prikken maar…

en gezond ! :wink:

Idd! :thumbup: Was hier een groot succes. Bij de Hema hebben ze superleuke grote prikkers met molentjes en parapluutjes. Succes!

Eierkoek muizen ;-)
2 uurtjes en ze zitten in elkaar!

2 uur vind ik dus al vrij veel werk :shifty:

Maar wel leuk die muizen :thumbup:

@Kittycat wrote:

2 uur vind ik dus al vrij veel werk :shifty:

Maar wel leuk die muizen :thumbup:

hihi 2 uur veel werk…

dan zal ik maar niet beginnen… geloof vorig jaar dat ik voor de oudste per traktatie 20 min. bezig was (en dan 20 traktaties) dit jaar in het totaal 4/5 uur

vorig jaar jongste ook een paar uur.

maar wat ik voor de 2e verjaardag heb gedaan is een vlinder geknutseld en daar in het midden een bus met smarties.

Misschien was het maar een uurtje hoor, maar zekere voor het onzekere er maar 1 bij opgeplakt :mrgreen:

Mijn dames gaan trakteren bij het KDV een bakje vand e hema gevuld met een medaille badbeestje en doosje rozijntjes met 1 spekje, allemaal van de Hema.Een doorzichtig papiertje erom heen en klaar…

Marit gaat op school trakteren een negerzoen met daarop een engels dropje en daardoor heen gerpikt een prikkertje met een prinsesje erop (ook hema :wink:) niet veel werk en een succes!

Een bus smarties voor een 2de verjaardag, geloof niet dat ik daar heel blij van zou worden.

Lucas heeft onlangs ook getrakteerd en ik houd er dan wel rekening mee dat er kindjes van 1,5 t/m 4 zitten.

Soms doe ik wat meer moeite (voor Robin om in de klas te trakteren, dan bak ik vaak zelf iets, of maak een ‘kunstwerkje’), maar voor op het KDV meestal niet.

Hier dus ook zo’n uitdeel beker (gewoon een kartonnen beker met een leuk motiefje) met deze keer een doosje fruitstukjes en wat spekjes.

Cellofaan eromheen en gekleurde lintjes en deze mama vind het wel best.

De helft van die kinderen ken ik niet eens.

Pete wordt binnenkort 4 jaar.

Ik heb bij de action een kokertje met 12 potloodjes gehaald, kost 0.49 euro per stuk. Daar heb ik ook een zak met ballonnen gehaald en een rij doorzichtige bekers.

Ik doe dan de binnenzijde van de beker met een papiertje met daarop een plaatje van Diego en een tekst dat hij naar de basisschool gaat. Dan doe ik in de beker dat kokertje met potloden, een ballon, een rolletje dextrose-snoepjes (van Jip&Janneke bij Hema) en een pakje kleine ontbijtkoek.

@sassie1980 wrote:

Ik doe dan de binnenzijde van de beker met een papiertje met daarop een plaatje van Diego en een tekst dat hij naar de basisschool gaat. Dan doe ik in de beker dat kokertje met potloden, een ballon, een rolletje dextrose-snoepjes (van Jip&Janneke bij Hema) en een pakje kleine ontbijtkoek.

Leuke traktatie, maar wel erg veel :shifty: ik ben meer van de lekker makkelijk en niet te veel, EN niet te vergeten: ik wil het graag van tevoren kunnen maken :shifty:

*Vorig jaar bellenblaas met een koekmobieltje, leuk strikje eromheen en een label met “Hoera… wordt x jaar!”

*Dit jaar een pakje peren- en een pak aardbeiijsjes gehaald, daarbij een klein kuipje playdoh(10 voor 3,-), lusje eromeen & label. Klaar was mama!(was hoogzwanger en het was lekker weer, dus het kon :mrgreen: )

*Voor de middelste een doosje rozijntjes met daarop een leuke vogelfuitjes, en ja, je raad het al: lintje eromheen en klaar! (was toen net bevallen…)

Ha ik zie PlayDoh! Die doe ik dit jaar voor de PSZ. Een ijsbekertje, PlayDoh erin, popcorn erop (scheelt geen hele kleine kinderen op de PSZ) en klaar is mama. :angel:

@eisblume wrote:

@sassie1980 wrote:

Leuke traktatie, maar wel erg veel :shifty: ik ben meer van de lekker makkelijk en niet te veel, EN niet te vergeten: ik wil het graag van tevoren kunnen maken :shifty:

Het is afscheid, vandaar dat ik iets meer doe als normaal.

Misschien dat ik dan alleen een kokertje potloden en een pakje kleine ontbijtkoek doe, want de jongste is 10 maanden en zal nog geen dextrose-snoepjes mogen hebben. De rest van de kids zijn 1,5 tot 4 jaar.

Laatst waren de knijpfruitjes van AH in de aanbieding, dus die heb ik alvast ingeslagen voor als Luc en Stan 3 jaar worden. Is ook een snelle traktatie, gewoon een kaartje en lintje eraan en klaar.

@Anneke wrote:

De helft van die kinderen ken ik niet eens.

hmmm apart criterium… :think: dat lijkt me nou echt geen reden om wel of niet iets groots/lekkers/speciaals te laten trakteren door je kind.

Een bus smarties voor een 2de verjaardag, geloof niet dat ik daar heel blij van zou worden.

haha dat heb ik ook altijd bij dit soort topics, dat ik dan weer zo verbaasd ben over wat voor snoep en zo er al op het kdv worden getrakteerd.

@fiep klophout wrote:

haha dat heb ik ook altijd bij dit soort topics, dat ik dan weer zo verbaasd ben over wat voor snoep en zo er al op het kdv worden getrakteerd.

Ik ben daar ook nooit zo’n voorstander van, al krijgen onze jongens het overigens wel eens, dus zoooo streng ben ik nou ook weer niet meer. Moest mezelf ook echt overwinnen om gewoon ijsjes te halen, verder dan rozijntjes of ontbijtkoek wil ik bij traktaties op het kdv idd niet gaan :shifty: (had eerst ook plannen met rijstewafels, maar dat was me toch iets te veel werk… :shifty: )

@Anneke wrote:

.

was ook alleen maar voor de kinderen die hier thuis komen en zijn allemaal groter…

en betreft of ik ze ken of niet…

maak hier geen onderscheid in…

ik vind het zelf leuk om te doen, en overleg met de jarige (in ons geval de oudste die ook meteen afscheid had) wat ze wilde…

dat waren dus cakejes…

enne ik heb het niet over een kdv, want dan heb je verschillende leeftijden… :wink:

die van ons is overal de jongste. en de kinderen toendertijd waren daarna ruim 3 of vele malen ouder…

maar zowiezo… traktaties zijn hier gewoon met snoep. zowel psz als basisschool…

popcorn bakken en in een leuk bakkie of zakkie doen?

pfff… hou al helemaal niet van die kleine kadootjestractaties! leuk… maar het beland in de kast, daarna op zolder, en dan van ellende in d eprullebak. ZOnde van het geld, al moet een ieder het zelf weten!

Ik ga heel eenvoudig voor een doosje rozijntjes oid. Zelf houdt ik ervan dat iedereen mee kan eten, en ook de allergische kinderen, dus kies ik voor of fruit, zelf al in partjes gesneden, aardbeien, ananas, en dan kunnen ze het daar verdelen, leuk met een klein vlaggetje! of doosjes rozijntjes, zo allesmix van de hema. Zit voor iedereen wat wils in, en iedereen lust dat wel, en voor een kdv vind ik dat meer en meer dan voldoende! Mijn kind trakteert op het kdv, dus met de bedoeling dat het daar gegeten wordt.

@konijn wrote:

pfff… hou al helemaal niet van die kleine kadootjestractaties! leuk… maar het beland in de kast, daarna op zolder, en dan van ellende in d eprullebak. ZOnde van het geld, al moet een ieder het zelf weten!

Nou: ik hou ook niet van flutcadeautjes maar die fluitjes liggen hier al 3 jaar in de badkamer en zijn tijdens het badderen nog steeds een succes(bovendien was het thema toen net ‘alles over het bos’, dus hebben ze al op het kdv gefloten…), en tja bellenblaas en klei kun je nooit genoeg van hebben, toch :think: