Heb net een traktatie voor mijn zoon gemaakt, hij zit op en groep van 0-4 jaar.
Gewoon lekker simpel, een miniontbijtkoekje met een rolfluitje erop, lintje eromheen en klaar :thumbup:
@fiep klophout wrote:
@Anneke wrote:
De helft van die kinderen ken ik niet eens.
hmmm apart criterium… :think: dat lijkt me nou echt geen reden om wel of niet iets groots/lekkers/speciaals te laten trakteren door je kind.
Nu ik het zo terug lees staat het er misschien l*lliger dan ik het bedoel.
Robin vind het heel leuk/spannend om te trakteren en draagt zelf ideeën aan.
Ik heb ooit cakejes gebakken en hij heeft bijvoorbeeld zelf geholpen met het decoreren daarvan.
Je loopt mee de klas in, mag erbij blijven, etc.
Op het KDV vind ik vaak restjes van traktaties in zijn postvak met foto's van kindjes die ik niet herken.
Lucas is nog te klein om het echt te beseffen. De traktaties worden afgegeven in de ochtend en je krijgt er weinig van mee.
Het is natuurlijk niet zo dat ik bewust iets geef wat minder lekker is (totaal niet eigenlijk), maar ik ben er wel wat makkelijker in geloof ik.
Ik laat het er nog steeds feestelijk uitzien en zoek ook iets uit wat ze allemaal kunnen eten.
Maar ik leg er misschien wel minder een 'persoonlijke touch' in. Maar misschien ook omdat Lucas er nog geen stem in heeft wat het word.
Of ben ik nu raar?
Cadeautjes doe ik overigens ook niet aan.
Heb al een hele bult potloden, bellenblaas, smiley bekers van Action, etc, hier staan.
Jinthe heeft toen ze twee werd getrakteerd op satéprikkers met kaas en knakworst en komkommer (knakworst als steel, komkommer als blad, kaas als bloem).
Ik vind het wel uitmaken of de groep horizontaal of verticaal is…toen ze twee werd zat ze op een verticale groep, nu zit ze op een horizontale groep. Is toch weer ietsje lastiger, omdat je met zoveel rekening moet houden… Ik heb ook nog geen idee wat ik ga doen als ze drie wordt, dat bekijk ik tegen die tijd wel. Hangt voor het grootste deel ook af van wat ze zelf op dat moment leuk en/of lekker vindt.
@konijn wrote:
pfff… hou al helemaal niet van die kleine kadootjestractaties! leuk… maar het beland in de kast, daarna op zolder, en dan van ellende in d eprullebak. ZOnde van het geld, al moet een ieder het zelf weten!
Ik hou ook niet van die kleine cadeautjes, maar een kokertje met 12 potloden erin leek me juist wel iets wat bruikbaar is, ook handig om mee te nemen.
@konijn wrote:
Ik ga heel eenvoudig voor een doosje rozijntjes oid. Zelf houdt ik ervan dat iedereen mee kan eten, en ook de allergische kinderen, dus kies ik voor of fruit, zelf al in partjes gesneden, aardbeien, ananas, en dan kunnen ze het daar verdelen, leuk met een klein vlaggetje! of doosjes rozijntjes, zo allesmix van de hema.
Hou er rekening mee dat sommige allergische kindjes ook kunnen reageren op bepaalde soorten fruit. Mijn jongens hebben een pinda-allergie, maar krijgen ook diarree van druiven/rozijnen en hierdoor rode billen tot open billen.
Ik vind het wel altijd grappig om te lezen. Ik zou smarties of dextrosesnoepjes echt niet bedenken en moet ook wel een beetje lachen om de opmerking dat kindjes van tien mnd die niet mogen (mijn kinderen mochten ze zeker onder de vier jr niet en nu nog steeds ben ik er niet gelukkig mee).
Maar goed, zo zie je maar dat de norm voor iedereen heel anders is. Hier is het altijd gezond, snoep/chips etc niet toegestaan, soms een kadootlje erbij maar dat is dan meestal wel iets zelfgemaakts (waarvan ik me dan weer afvraag waar halen ze in vredesnaam de tijd vandaan, schattig hoor een vilten kaboutertje of een vlinderbroche… maar dat keer 30 :shock: ).
Iemand dan een idee voor een traktatie voor een 0-4 groep? Ik dacht aan een fruitspies maar is dat ook leuk voor baby’s
en wat doe je erop?
@Karin1981 wrote:
Iemand dan een idee voor een traktatie voor een 0-4 groep? Ik dacht aan een fruitspies maar is dat ook leuk voor baby’s
en wat doe je erop?
Soepstengel met vingerpoppetje. Bijna alle kinderen mogen dat en ziet er feestelijk uit (in een vaas bijvoorbeeld). En het is erg makkelijk (5 min) :mrgreen:
Ik wilde het eigenlijk elk jaar doen op het kdv maar ja, dat wordt onthouden he…
@Lune wrote:
Ik vind het wel altijd grappig om te lezen. Ik zou smarties of dextrosesnoepjes echt niet bedenken en moet ook wel een beetje lachen om de opmerking dat kindjes van tien mnd die niet mogen (mijn kinderen mochten ze zeker onder de vier jr niet en nu nog steeds ben ik er niet gelukkig mee).
Ik vind dat je Smarties niet met een dextrosesnoepje kan vergelijken… Volgens mij is een dextrosesnoepje een van de gezondere keuzes qua snoep. Is een enkelvoudige suiker, geen troep zoals glucose-fructosestroop wat in veel prodcuten verwerkt zit.
Ik bedoel dan zo’n rolletje met druivensuikersnoepjes van Jip&Janneke, lactosevrij, glutenvrij en met toegevoegde vitamine C.
Er is natuurlijk niet heel veel mis mee, maar ik geef mijn kinderen bij voorkeur gewoon geen snoep. Het blijft suiker he.
hmmm leuke ideeen!
Ik ben er nog niet uit.
Kaas en worst vind ik heel leuk maar Seline lust geen kaas en worst is ze ook niet dol op! :mrgreen:
Fruit wel, maar ik kan het niet smorgens klaarmaken, moet echt de avond van te voren, is dat dan nog wel lekker?
Ik vind het idee van de soepstengel met vingerpopje ook erg leuk!
ik ga nog even weer denken!
Gelukkig hoef ik er niet veel!
11 kindjes en 2 leidsters.
Dat is wat anders dan de afgelopen keer voor onze oudste op de basisschool.
(32 kindjes, tig juffen en een meester en dan ook nog kinderen uit de andere klassen mogen trakteren…)
Bart heeft op het KDV (al heel lang geleden) op cakejes getrakteerd. Cupcakes bakken en versierspullen mee nemen. Ieder kind kon zo zijn eigen traktatie maken. Was echt een groot succes.
waar kun je vingerpopjes kopen?
jammer daar kom ik niet meer voor maandag…
Onze jongste is vrijdag jarig. En voor morgen bij de GO heb ik (ideetje van een vriendin van mij) een cdtje gebrand met 32 kinderliedjes op. Doosje mannasnoepjes erop geplakt. En voila, klaar!
Cdtje hadden de meiden van vriendin gekregen. Is een grote hit hier!!
kai heeft appel lolies getrakteerd
appel met een appelboor doorboren plakken snijden en op een stokje steken dit in een piepshuim gestoken
zag er leuk uit
ik had ze voor de kleur in chocolade gedoopt het randje dan maar dat hoeft niet eens
marietje (volgens mij :think: ) had ook iets leuks!
een soepstengel, daaraan een drop of aarbeiveter en daar een visje aan.
Heb je een leuk vishengeltje :mrgreen: