traktatie geboorte beeb kdv

Hoi hoi,



Ik bedacht me dat als beeb geboren is, het wel leuk is voor de meiden om wat te trakteren op het kdv. Toen elin geboren werd, heeft dana gewoon heel simpel beschuit met muisjes mogen trakteren.



Nu kunnen we dat nu weer doen, maar ik dacht, er zitten hier vast meiden met hele leuke creatieve ideeen waar ik niet aan denk en wat misschien wel erg leuk is te doen. :mrgreen:



Zag zelf al ergens lange vingers voorbij komen met boter en dan gedoopt in de muisjes, zag er wel grappig uit.



Maar wat zijn jullie leuke creatieve ideeen?

Koekjes bakken in de worm van een poppetje, broekje van glazuur en dan muisjes erop.



Cupcakes met muisjes, gewone cake met muisjes?

Ik had voor B’Elanna slagroomsoesjes gemaakt met witte chocolade en roze muisjes.



Voordeel was dat ze bevroren waren, dus heb ze in het voren kunnen maken. Wist toen al wel dat het Benthe zou worden :wink:

Hier hebben we nijntje koekjes getrakteerd en op het buikje/shirtje hebben de muisjes gedaan (volgens mij met poedersuiker en water wat “plaksel” gemaakt)

Deze weet je misschien al. Soepstengels tot de heflt in de witte pasta dopen en dan in de muisjes. Staat altijd erg leuk in een mooie groot glas, pot of vaas ofzo. Vlaaibodem insmeren met witte pasta en dan met muisjes bestrooien en in kleine punten snijden. Je kunt er ook nog spekmuisjes of zo opleggen. (als de kindjes dat al kunnen eten natuurlijk)

ow leuk leuk leuk, die cake met muisjes, zo heb ik mijn zwangerschap van elin op het werk aangekondigd :mrgreen:



Maar wat ik me afvraag he, is pasta (neem aan dat je dan witte chocopasta bedoeld?) wel lekker icm muisjes? Vind dat met die soepstengels en die soesjes ook wel erg leuk.

Ik had een wiegje gevouwen (van 16 vierkantjes, zie bijvoorbeeld http://www.knutselidee.nl/nieuws/wiegjeomtevouwen.htm) en een klein vingerpopje (ikea) erin gelegd.

Onder het wiegje een doosje rozijntjes (voor de stevigheid ook).



Geen muisjes dus, maar zag er wel erg schattig uit. En tijdens mijn verlof lekker zitten frobelen, dus dat was ook wel leuk :smiley:



Heb wel een foto, maar op de een of andere manier lukt het me nog steeds niet om hier op deze site foto’s te zetten… krijg steeds een foutmelding :oops:

ik had ook soesjes met witte choco en muisjes.



nu zou ik chocolollies maken met muisjes (en als de beeb een korte naam heeft incl naam, en anders niet). Leuke verpakking erom heen (alleen bedenk ik me nu tijdens het typen, dat mijn zoon al 6 was toen beeb geboren werd, en dat is een leeftijd dat lollies beter gaan dan zo jong als die van TS).



Je hebt dus geloof ik niet zo veel aan mijn reactie hihi.

Daniël heeft soesjes met muisjes erop getrakteerd, de muisjes had ik vastgeplakt met glazuur, poedersuiker met een beetje water.

Was een groot succes!

Ivan heeft op roze badeendjes getrakteerd

Karin: LEUK!!!

waar zijn gewoon de ouderwetse beschuit met muisjes gebleven :think:

Wat leuk! Vind dat wiegje ook wel heel erg leuk!



En die badeendjes ook leuk bedacht.



Kwam gister hier op kok en oud topicje tegen ook hierover en daarin schreven ze van waarom niet gewoon beschuit met muisjes, dat is allom bekend bij de kinders ook wat het inhoudt en daar zit natuurlijk ook wel wat in en voor dana en elin is het feit dat ze mogen trakteren op zich al een groot feest wrs.



Maar die wiegjes ga ik wel over nadenken, misschien ook leuk gewoon voor thuis voor de kindjes die op kraamvisite komen :inlove:

haha ja gab, das dus wat ik ook (tegelijkertijd) met jou postte :wink:

Femmie,



Bij Meg heb ik Brent een zakje met 2 snoepmuizen (roze en wit bij jamin) laten trakteren met daaraan een klein kaartje, Joepie Meg is geboren. Groot voordeel vond ik dat er geen ‘geklieder’ met muisjes was in de klas/BSO. juf was er ook blij mee.

groet, Mouse

Ik heb toen cupecakes gemaakt met een roze toef botercreme en daarboven op een vlindertje :inlove:

@Gab wrote:

waar zijn gewoon de ouderwetse beschuit met muisjes gebleven :think:






Ik had van die mariekoekjes met boter en muisjes.

Voor sommige is een beschuit net iets te groot. Vandaar de koekjes zeg maar.

@dragon wrote:

Ik heb toen cupecakes gemaakt met een roze toef botercreme en daarboven op een vlindertje :inlove:




Hoe heb jij die toef gemaakt? (Roze weet ik wel maar van welke ingredienten de toef)

@Rooike wrote:

@Gab wrote:
waar zijn gewoon de ouderwetse beschuit met muisjes gebleven :think:






Ik had van die mariekoekjes met boter en muisjes.

Voor sommige is een beschuit net iets te groot. Vandaar de koekjes zeg maar.




als een beschuit te groot is, kun je ook plakjes cake doen en eventueel die door de helft.

Beschuit ga ik wel op mijn eigen werk doen, denk ik, maar voor Jinthe wil ik iets anders verzinnen. Ook omdat er op haar groep ook hele jonge kindjes zitten (verticale groep).



Ik had die Nijntjekoekjes met muisjes nog nooit gezien, zag ze laatst op een ander forum, vond ze erg leuk! :slight_smile: Kan voor de kindjes die wel al koekjes mogen, maar geen muisjes dan zonder muisjes. Of nog iets anders bedenken dat echt voor alle leeftijden geschikt is…ik heb gelukkig nog even. :wink:



Spekjes oid vind ik ook leuk, maar dat lust Jinthe zelf niet, dus dan ga ik haar dat ook niet laten trakteren. Want dat ze het zelf moet lusten is mijn eerste eis. :wink: :slight_smile: