traktatie geboorte beeb kdv

Ik ben eigenlijk helemaal niet van de zoetigheid en als ik eerlijk ben dan zijn alle opties die hier genoemd worden wel, aangezien de muisjes (die al zoet zijn van zichzelf natuurlijk) toch vastgeplakt moeten worden met chocola of glazuur.



Ik heb dan ook besloten toch voor de standaard beschuit met muisjes te gaan. Dat is toch ook gewoon hét symbool voor een beeb die geboren is.



Die wiegjes vind ik wel erg leuk uitzien dus als ik tijd heb ga ik die maken voor de kindjes op kraamvisite :mrgreen:

Goed zo… :thumbup:



ik hou ook echt niet van dat over zoettige dingen voor de kinderen,

en een hoop werk… :silenced:



lekker ouderwets, vinden de juffen ook meestal het leukste dan al de teveel zoetstoffen in de klas :wink:

Je kunt eventueel ook van die normale ouderwetse ronde toastjes gebruiken. Is wat kleiner dan beschuit en beter te hanteren voor de kleintjes en toch het zelfde idee

ik boycot al die mega creabea dingen en probeer het sober te houden. Zonder veel werk voor anderen. We krgen een jongen, dus getrakteerd op jip en janneke rozijntjes, die zitten in blauwe doosjes :lol:En dat mag iedereen op haar groep!!

@Mutsie86 wrote:

@dragon wrote:
Ik heb toen cupecakes gemaakt met een roze toef botercreme en daarboven op een vlindertje :inlove:




Hoe heb jij die toef gemaakt? (Roze weet ik wel maar van welke ingredienten de toef)




Normaal gesproken maak ik mijn botercreme zelf, maar aangezien ik net bevallen was had ik daar niet zoveel zin in dus ben ik voor de zeer makkelijke variant gegaan.



Even Google op f.uncakes botercreme :wink: Tegenwoordig ook te verkrijgen bij de betere bakwinkels en o.a Jamin.

Je kam er evt ook een smaakje aan toevoegen, dan in een spuitzak maar je kan het er natuurlijk ook gewoon opsmeren.



Klinkt veel werk maar dat is het echt niet.

@dragon wrote:

@Mutsie86 wrote:
@dragon wrote:
Ik heb toen cupecakes gemaakt met een roze toef botercreme en daarboven op een vlindertje :inlove:




Hoe heb jij die toef gemaakt? (Roze weet ik wel maar van welke ingredienten de toef)




Normaal gesproken maak ik mijn botercreme zelf, maar aangezien ik net bevallen was had ik daar niet zoveel zin in dus ben ik voor de zeer makkelijke variant gegaan.



Even Google op f.uncakes botercreme :wink: Tegenwoordig ook te verkrijgen bij de betere bakwinkels en o.a Jamin.

Je kam er evt ook een smaakje aan toevoegen, dan in een spuitzak maar je kan het er natuurlijk ook gewoon opsmeren.



Klinkt veel werk maar dat is het echt niet.




Botercreme ken ik wel (maak zelf ook fondant taarten etc)

Maar vind dat zo’n ‘hap’ ben er niet zo kapot van.

Sommige doen met een soort van roomkaas lust ik ook niet :oops:

Dus dacht misschien had jij een ander recept :lol:

Hier een anti snoep en suikerbeleid op het kdv dus cakejes en dat soort dingen mogen niet. Ik had flesjes getekend op blauw papier, en aan iedere kant van een doosje rozijntjes een flesje geplakt. Op het flesje stond “Hoera Jim is grote broer, op 26 april is Sem geboren!” Kan je ook vast vooruit maken, dus geen gedoe in je kraambed.