trage baby, niet melden voor voeding,veel slapen, vraag op 3

Twee keer hetzelfde virus kan niet (volgens de ka), maar er zijn zoveel variaties dat het net een andere luchtweginfectie kan zijn.

Elin heeft in januari RS gehad en in februari lag ze weer in het zkh met het rinovirus en een longontsteking :roll: . En dit leek dus ook heel erg op RS.

Mijn ka heeft wel meteen erbij gezegd dat ze na het RS extra gevoelig is om luchtweginfecties op te lopen, zeker het eerste jaar.

Ik zou er gewoon even mee langs de ha of de hap gaan, gewoon voor jezelf. Het is gewoon vervelend om je kindje zo te zien. Met koorts kan het ook nog een longontsteking zijn en dan moet ze wel AB.

Beterschap voor je kleine meisje :hug:

Ja kan wel.

Wij zijn daar nog een keer extra voor gewaarschuwd toen we na de 2de keer het ziekenhuis mochten verlaten.

Hoe gaat het nu met Salomé?

Groetjes Bianca

Nu wel weer goed, ze heeft gewoon 2 dagen geslapen.

Ze vreet trouwens als een bouwvakker dus dat is dan wel weer fijn :inlove: , ze eet meer dan lev maar dat is op zich geen prestatie :angel:

Lydia, wanneer maakte jij je echt zorgen?

Suus is nu 7 weken en ik vind haar erg tam vergeleken bij de anderen als baby.

Als je haar oppakt gaat ze als een zoutzakje aan je arm hangen en kijkt je verwonderd aan.

Zich afzetten met haar benen als je haar optilt en d’r voeten je schoot laat raken doet ze ook niet… ze zakt gewoon als een plumpuddinkje ineen en trekt haar beentjes op.

Ze huilt wel als ze honger heeft, maar erg kort, dus als je door drukte niet direct reageert, is ze 3 huiltjes later alweer vergeten dat ze honger heeft en slaapt weer verder. :shifty:

Ze slaapt dus ook snachts al door…

Krijgt rond half negen s’ avonds een fles en dan maak ik haar om 6 uur wakker voor een fles omdat ik een half uur later druk ben met de groten.

Wel fijn hoor zo’n makkelijk kindje, maar ik kan me niet geheel aan de indruk ontrekken dat het eigelijk wel wat pittiger mag allemaal… :shifty: :think:

Ze groeit verder goed hoor…

Maar nog een voorbeeld… leg haar onder de dekens met haar armen eronder en dan instoppen en dan krijgt ze het toch echt niet voor elkaar om haar armpjes eronder weg te wurmen…

Dat is echt een rare gewaarwording na 3 kids te hebben ingebakert omdat ze zo trappelden en druk waren… :shifty:

Ze was altijd al zo, maar ze heeft twee keer in het ziekenhuis gelegen hè.

Eerst met 3 mnd een week met rs en met 4 mnd 10 dagen met het norovirus.

Beide keren dronk ze niet meer, maar ze is gewoon heel kalm. “Praat” ook nog niet, af en toe wat kreetjes. Soms tot op het apathische af. Haar gehoor is goed maar daar zou je bijna aan twijfelen.

Na Lev is alles natuurlijk kalm :mrgreen:

tja… Na Lev… :lol:

Nee joh, elk kind is verschillend, maar ik vind Suus echt ontzettend tam… vooral dat ze niet de sta reflex lijkt te hebben, tenzij je er echt moeite voor doet en dan bedoel ik… 7x doen en 8e keer zet ze zich een keer af om meteen weer in elkaar te storten.

Ze houd ook d’r hoofdje nog niet op… dat deden alle andere al wel met 3 weken ofzo.

Ze probeert wel, maar lijkt liever lui dan moe…

nouja… moet 9 september naar het CB, zal het er dan es over hebben.

Ze is ook veel kouwelijker dan de anderen ooit waren.

Maar drinkt dus wel prima en groeit ook goed. Zit al in 62 en is de 5 kilo al voorbij…

Dus tja…

sommige kindjes zijn wellicht gewoon tam. Misschien ook als tegenhanger voor pittige mama’s? :mrgreen: :wink:

@lydia wrote:

Nu wel weer goed, ze heeft gewoon 2 dagen geslapen.

Ze vreet trouwens als een bouwvakker dus dat is dan wel weer fijn :inlove: , ze eet meer dan lev maar dat is op zich geen prestatie :angel:

Gelukkig :thumbup: en ze is alles nu dus weer aan het inhalen :wink:

@lydia wrote:

Ze was altijd al zo, maar ze heeft twee keer in het ziekenhuis gelegen hè.

Eerst met 3 mnd een week met rs en met 4 mnd 10 dagen met het norovirus.

Beide keren dronk ze niet meer, maar ze is gewoon heel kalm. “Praat” ook nog niet, af en toe wat kreetjes. Soms tot op het apathische af. Haar gehoor is goed maar daar zou je bijna aan twijfelen.

Na Lev is alles natuurlijk kalm :mrgreen:

Hoe weet je of haar gehoor goed is ? :think:

merk je dat aan iets ?

gr mel

@Cell wrote:

tja… Na Lev… :lol:

Nee joh, elk kind is verschillend, maar ik vind Suus echt ontzettend tam… vooral dat ze niet de sta reflex lijkt te hebben, tenzij je er echt moeite voor doet en dan bedoel ik… 7x doen en 8e keer zet ze zich een keer af om meteen weer in elkaar te storten.

Ze houd ook d’r hoofdje nog niet op… dat deden alle andere al wel met 3 weken ofzo.

Ze probeert wel, maar lijkt liever lui dan moe…

nouja… moet 9 september naar het CB, zal het er dan es over hebben.

Ze is ook veel kouwelijker dan de anderen ooit waren.

Maar drinkt dus wel prima en groeit ook goed. Zit al in 62 en is de 5 kilo al voorbij…

Dus tja…

sommige kindjes zijn wellicht gewoon tam. Misschien ook als tegenhanger voor pittige mama’s? :mrgreen: :wink:

Die van mij deed alles laat zitten/kruipen echt heeeeeeeeel kort staan lopenlopen was ze bijna 2!

nu blijkt dus dat dat ook kan zijn dat als kinderen hyper mobiel zijn dat het ook daarvanaf kan komen, wat bij I,lona dus wel het geval is.

Maar die van mij was echt heelrustig als baby in mijn buik al :wink:

Maar weet niet op welke leeftijd ze dat al kunnen testen :think:

Uh Cell waarom zou een kind een sta-reflex moeten hebben met 7 weken :think: Wat bedoel je daarmee?

Salomé kun je niet laten “staan”, dan zakt ze meteen door haar benen. Geen gezicht.

Maar ze kan mooi tijgeren ineens, ze zet zich met haar tenen af.

Melanie, gehoortest? :wink:

En ze reageert op haar naam. Ze draait ook naar geluiden dus ik heb wel het idee dat ze goed kan horen.

@lydia wrote:

Uh Cell waarom zou een kind een sta-reflex moeten hebben met 7 weken :think: Wat bedoel je daarmee?

Salomé kun je niet laten “staan”, dan zakt ze meteen door haar benen. Geen gezicht.

Maar ze kan mooi tijgeren ineens, ze zet zich met haar tenen af.

Melanie, gehoortest? :wink:

En ze reageert op haar naam. Ze draait ook naar geluiden dus ik heb wel het idee dat ze goed kan horen.

Hoi,

als ze verder goed reageerd is het prima, maar I,lona heeft ook die gehoortest gehad en gaf 100% aan, maar toch heeft ilona dus praktisch 2,5 jaar niet gehoort , dus vandaar mijn vraag :wink:

Met sta reflex bedoel ik dat als een baby iets onder de voetzolen voelt, het in elk geval afzet, ze zetten doorgaans even kort spanning op hun benen en zakken dan in.

Suus zet zich dus ook niet af… ze krult direct haar benen op als ze iets onder haar voetzolen voelt.

De hoortest was hier ook 100% en ik heb ook niet het idee dat ze doof is. Ze kan enorm schrikken van geluiden en als je tegen haar murmelt in haar klankjes dan krijg je een geschikte lach van d’r.

Hypermobiel kan dan weer wel, Aniek heeft dat ook, die liep idd ook laat.

Ik kan me niet meer zo goed bedenken hoe alles bij haar ging. Ze was wel alerter en minder tam, maar net als Suus dronk ze pas laat grote hoeveelheden. Suus drinkt nog steeds 120 a 130 cc per keer en heeft daar blijkbaar genoeg aan.

Terwijl ze dus alwel meer dan 5 kilo weegt.

Nou vind ik dat dus echt een non-issue… Voor ons is het prima.

Maar goed, ik merk wel dat ik me er een klein pietsje zorgen om maakt, dus zal mijn licht eens opsteken de 9e… :thumbup:

Die trage slaperige baby van toen loopt sinds vandaag ineens :shock:

Zomaar, uit het niets, zet ze stappen, het is geen gezicht :mrgreen: want ze is nog steeds heel klein, maar ze doet het gewoon.

En stralen :inlove:

Ze is zo leuk he :inlove:

:inlove: :inlove: Wat goed :smiley: , zie je het komt gewoon goed :smiley: .

Hoe gaat het verder met haar gezondheid? Komt ze de winter een beetje normaal door?

Ze mag het lopen aan Elin wel even voordoen, want die vind kruipen veel te makkelijk :roll: :wink:

Ze is pas heel ziek geweest, angina, dagenlang hoge koorts (39.9 steeds) en total loss.

Zag even een rs-herhaling langs komen.

Ze is wel snel verkouden, maar dat zijn al die kinderen van ons :? maar alles lijkt bij haar steeds een beetje heftiger.

Maar verder is ze lief.

Ach, lopen hoeft nog niet zo snel joh :wink: alleen maar onhandig :angel:

Jouw meisje ook zo vatbaar nog dus, bah en dan zijn ze een jaar verder maar het blijven kleine kwetsbare ukkies hè dan :frowning: . Elin had laatst wel weer een rs-variant maar gelukkig hoefde ze niet te blijven in het zkh. Maar angina, bah dat is zo pijnlijk :frowning: .

En dan gaat de ontwikkeling dus wel gewoon door hè, zo knap vind je ook niet, ik verbaas mij daar wel over. Zoveel energie kwijt aan het ziek zijn, maar op dagen dat het beter gaat dan wel opeens dingen doen die ze nog niet konden :inlove:

Ik vraag mij trouwens af of het verschil maakt als Elin straks loopt, die laat zich nu ook door niks tegenhouden 8) :mrgreen: .

Ga jij morgen nog op verjaardag toevallig? Wil je Tirs dan een dikke knuffel geven van mij :smiley: .