trage baby, niet melden voor voeding,veel slapen, vraag op 3

Hmm het niet op temp houden is denk ik voor jou als ervaren moeder het meest onrustigmakend, of niet?

Je meisje is vrij vroeg gehaald, als ik me niet vergis? Ik heb geen antwoorden op je vragen, maar ik kan je wel mijn verhaal vertellen over P.

Ik had een zware zwangerschap, en op het laatst loerden er wat complicaties. Om die reden is besloten om in te leiden met 37 weken. Medisch moest dat wel, alleen P was eigenlijk nog niet van plan om op de wereld te komen.

Hij was lui, meldde zich amper voor voedingen, at met kunst en vliegwerk (op een gegeven moment zat ik met een spuitje met een slangetje eraan voeding erin te ‘spuiten’ in opdracht van het ziekenhuis.

Ook maskerde hij heel veel (grauw en blauw worden rond de mond, wat ik doodeng vond), hij had een reflux, waar hij duidelijk last van had, maar veel huilen deed hij er niet om.

P was een flinke (suiker)baby van 8 pond bij 37.1 zwangerschap.

Hij is heel lang een minimale eter geweest, sliep snel door, en ik kon doen met hem wat ik wou, hij vond alles best.

Al die tijd heb ik het gevoel gehad: ‘er is iets met dat kind’.

De kinderarts heeft beaamd dat hij zich gedroeg als een randprematuur (geboren met 37 weken zijn schijnbaar vaak luie baby’s). Alleen na een paar maanden vonden de medici dat dit bijgetrokken zou moeten zijn.

P draaide zich pas laat van rug naar buik. Andersom van buik naar rug doet hij nog niet, en buikschuiven doet hij sinds 1 week.

Mijn oudste was juist het tegenovergestelde… spontaan geboren met 38 weken, 5 pond, en altijd honger… Hij draaide met 4 maanden beide kanten op, zat met 6 maanden in kruiphouding in de box te wiebelen en met 9 maanden liep hij rond de salontafel.

Een felle donder was het, snel gillen en krijsen… Nu is hij 7 en is het nog een felle die overal vooraan staat.

Ik denk dus zelf dat bij P het karakte kalmer is, en dat hij de pech had dat hij geboren moest worden op een moment dat hij er nog niet echt klaar voor was.

Ik weet niet of je hier iets mee kan. Ik ken jou meisje niet, ik ken jullie ook niet… vandaar dat ik niet op jouw specifiek kan reageren, maar misschien heb je wat aan mijn ervaringen.

Heel veel succes met je meisje… ik hoop voor jullie dat ze snel eroverheen groeit!

Bedankt voor de reacties :thumbup:

dat woord randprematuur; misschien is dat wel een soort verklaring hier.

Vanmorgen hebben we haar om 7.45 wakker gemaakt en om 9 uur was ze alweer diep in slaap. Ik laat haar bewust in het lawaai overdag slapen. Wordt ze net iets vaker wakker 8)

Hay, ik heb de reacties niet gelezen maar wou wel even op jouw verhaal reageren.

Eigenlijks staat er wat te weinig informatie in over haar voedingsgewoontes

Groeit je kindje goed? (anders even de bv curve online invullen)

Hoeveel bv voedingen krijgt ze?

Bij jouw verhaal krijg ik het idee dat ze niet (vaak) genoeg drinken krijgt.

Wat ik zou doen is gewoon vaker aanleggen!

Zo krijgt je meisje vaker wat binnen. Desnoods maak je haar wakker.

Bijvoorbeeld net voordat je naar bed gaat.

En een poosje op elk signaal van honger aanleggen, kijken wat er gebeurt.

Het kan zijn dat ze gewoon elk slokje nodig heeft voor alle energie die ze gebruikt om te groeien, te spelen etc.

En verder zijn er natuurlijk kindjes die gewoon meer slaap nodig hebben.

HIer ook een slaap kopje hoor.

doei!

owh ja ik vergeet de vragen nog

gebruikt ze een speentje?

hoeveel plasluiers heeft ze?

Hoi Lydia,

Bij Cayla in de groep is ook een meisje wat in eerste instantie goed door de gehoortest kwam…ALs ze huilt, huilt ze dan harder dan A.S. of Lev?

Maar het verklaart natuurlijk niet haar passieve gedrag. Volgens mijn schoonmoeder zijn derde kindjes makkelijker…ms dat het daaraan ligt?

@Byffie wrote:

Hay, ik heb de reacties niet gelezen maar wou wel even op jouw verhaal reageren.

Eigenlijks staat er wat te weinig informatie in over haar voedingsgewoontes

Groeit je kindje goed? (anders even de bv curve online invullen)

Hoeveel bv voedingen krijgt ze?

Bij jouw verhaal krijg ik het idee dat ze niet (vaak) genoeg drinken krijgt.

Wat ik zou doen is gewoon vaker aanleggen!

Zo krijgt je meisje vaker wat binnen. Desnoods maak je haar wakker.

Bijvoorbeeld net voordat je naar bed gaat.

En een poosje op elk signaal van honger aanleggen, kijken wat er gebeurt.

Het kan zijn dat ze gewoon elk slokje nodig heeft voor alle energie die ze gebruikt om te groeien, te spelen etc.

En verder zijn er natuurlijk kindjes die gewoon meer slaap nodig hebben.

HIer ook een slaap kopje hoor.

doei!

Ja, ze groeit goed, tenminste, in een stijgende lijn.

Ze is nu 6500 gram.

Vaker voor kleine beetjes aanleggen werkt eigenlijk niet, ze wordt er boos van, ze stopt haar energie echt in een complete voeding en van clusteren ofzo wordt ze niet vrolijk.

Vanmiddag bij de kinderarts geweest en eigenlijk ging het volgens haar wel goed nu, wel oppassen voor uitdrogen want die neiging heeft ze snel.

Alleen… baby was boos, want ze kon niet slapen in de wachtkamer.

En ze slaapt veel :wink: dus ze is niet gewend wakker te wachten. Daar werd ze vervolgens heel onrustig van en de kinderarts zag haar dus niet zoals wij haar zien; slap, stil liggen, kalm, relaxed.

Ze zag gewoon een bewegend kind :mrgreen:

Qua groei ging het dus eigenlijk wel goed, nu 63 cm.

Ik heb afgesproken dat we het een maand aan kijken en dat we dan evt. een kinderfysiotherapeut inschakelen.

Maar misschien draait ze dan allang of ze loopt ofzo :lol:

Gisteren op het cb geweest. Licht gegroeid, volgens cb te weinig.

Cb arts vond dat ze minimaal 1 warme maaltijd moest gaan eten en een extra fles fv. Nu oefenen we al een paar weken met fruit en groente en ze haalt het van de lepel maar slikt het niet door. Dus warme maaltijd klinkt mij te heftig voor haar. En die fles extra wil ik niet, vanwege de bv.

Verder vond ze haar traag en jong ogen, eerder als 3 Ã 4 maandendan bijna 7.

Natuurlijk ook dubbele bilplooi etc dus ook nog even echo van heupjes laten maken.

Maar ze rolt wel op haar buik trouwens

:dance:

:hug: :hug: :hug:

Zou als ik jou was, toch maar eens met de groentehap beginnen. Ken nog kindjes die liever groentehap hebben dan fruithap.

ik hoop en duim dat de echo mee zal vallen, lieverd !

Wat goed dat ze rolt !!!

liefs

Gerda

ps: ik voel je bezorgdheid (terecht !) maar voel me zo machteloos om te reageren. Vandaar dat ik berichtje begon met: :hug: :hug: :hug:

nog een :-* er bovenop !

@lydia wrote:

Cb arts vond dat ze minimaal 1 warme maaltijd moest gaan eten en een extra fles fv. Nu oefenen we al een paar weken met fruit en groente en ze haalt het van de lepel maar slikt het niet door. Dus warme maaltijd klinkt mij te heftig voor haar. En die fles extra wil ik niet, vanwege de bv.

Natuurlijk ook dubbele bilplooi etc dus ook nog even echo van heupjes laten maken.

Knap dat je meisje rolt! Hier een beweeglijke meid, maar ze rolt heerlijk snel tot 3/4 en verder vindt ze het wel goed. Ik zou me neit al te druk maken om dat gewicht in combi met lengte hoor, weet je hoe zwaar en lang mijn meisje was met 7,5 maand, 29 april??? 68 cm lang en 6670 gram. Dan zit jij zo gek niet met 5 cm korter en 6500 gram hoor, terwijl jouw meisje ook wat jonger is dan de mijne… Verhoudingsgewijs bedoel ik dan he!

Mijn meid was ook niet al teveel gegroeit in gewicht in laatste 6 weken, 400 gram precies, maar omdat zij dus wel goed eet en drinkt (zonder problemen, maar geen grote hoeveelheden, wel met smaak en plezier), vond ze arts van CB het niets verontrustends. Op CB liet ze de groeicurve zien, en daar liet ze een duidelijke dipje naar beneden in gewicht zien, maar toen ik op borstvoedings.com zelf de groeicurve invulde, de juiste dus, volgde ze nagenoeg haar eigen lijn en evenwijdig aan de groeilijnen van de curve, niks geks dus. Dus ik bedoel maar…

Lucy krijgt ook BV en houdt meer van warme hap dan van fruit, maar eet allebei. Misschien kun je bijkolven en daar papje van maken voor 's avonds, of anders gewoon extra een fles BV geven als gewoon life BV opvoeren niet voldoende zou zijn?

Van die bilnaadjes wist ik niet, apart. Succes met de echo dan, zou eht op heupafwijking kunnen duiden dan ofzo? Sterkte met je meisje, maar vooral kanp dat ze wel gewoon rolt nu hoor :thumbup:

:-*

@lydia wrote:

Te weinig gegroeid volgens 't CB? Gebruiken ze daar de ‘algemene’ groeicurves of de groeicurves van kinderen die borstvoeding krijgen? Anders kun je deze op borstvoeding (.com) gratis invullen. Dan heb je een meer normaal beeld van haar groei en of dat goed is of niet.

Ze is bijna 7 maanden oud, dan hoeft ze toch nog geen warme maaltijd??? Vanaf 1 jaar is dat pas echt aan de orde. Nee hoor, tot 1 jaar is BV echt nog de hoofdvoeding en AL het andere is BIJvoeding. Voor erbij, niet in plaats van! Flesjes erbij geven klinkt echt als weer eens een CB dat niet de Borstvoeding richtlijnen volgt…

Is ze nog steeds traag/slaapt ze veel?

hoe gaat het met jullie???

Gerda

hey Lydia,

Ben je je eigen topic verloren meis ??? :wink:

Vraag me oprecht af hoe het met Sal gaat intussen.

liefs

Gerda

Hier ben ik Gerda :-*

Het gaat wel een stuk beter, ze had echt een trage start.

Ze blijft nog eventjes onder de controle van de kinderarts maar ik vermoed dat we daar niet lang meer blijven :thumbup:

Ik heb een verwijzing naar een kinderfysiotherapeut omdat ze zich wel trager ontwikkelt dus daar wordt wel goed op gelet.

Ze begint lekker te eten, alleen fruit en groente snapt ze nog niet echt :mrgreen: en ze is nog altijd heel rustig en een slaapkop :wink:

Fijn te horen dat het niet zorgwekkend meer is :thumbup: !

fijn je te lezen, lieverd… :-*

Goed dat het blijkbaar de goede kant opgaat.

Gelukkig maar !

Het is zo’n lief poppetje :inlove: (herinner me haar lieve snoetje nog van in Utrecht)

liefs

Gerda

ja, ze is lief.

En ik vind haar eigenlijk nog te lief, te makkelijk :shifty:

Ze zit naast me in haar wipstoel met een broodkorst, ik kijk naar haar en zit te stikken. Knalrode wenkbrauwen, bleek, kleddernatte ogen, zonder geluid, zonder panisch te worden, ze zit gewoon heel ontspannen te stikken in een stuk brood :o Dus ik heb haar eruit geplukt, voorover gebogen, op haar ruggetje zachtjes getikt en toen spuugde ze er een paar stukken uit.

Daar baal ik dus van he… Ze moet gewoon meer herrie schoppen als er wat mis is, ik kan haar moeilijk de hele dag in het vizier houden :wall:

:hug:

Ben ik weer een keer…

Kan een baby voor de tweede keer in een jaar het rs-virus krijgen?

Antwoord is waarschijnlijk ja, maar in hoeverre kan dat kwaad?

Ik baal een beetje van een zeer snotterige kreunende baby die weer veel slaapt, weinig drinkt en gloeit. Ik moet de temperatuur nog opnemen maar ze slaapt dus steeds dus ik wacht even tot ze weer wakker is.

(en ik baal niet van haar maar van het gedoe maar dat zal logisch zijn he)

Nu zie ik vast beren op de weg maar het zit me gewoon niet lekker :think:

Iemand ervaring met een herhaling van het virus?

ik ben geen arts, maar het lijkt me dat je afweer opbouwd door het door te maken. Als ze het heeft gehad, dan kan ze het niet meer krijgen. Maar er heersen natuurlijk diverse virussen waar je verkouden/benauwd/beroerd van kan worden, waar het RS er maar 1 van is.

Beterschap met je meisje!

Misschien heeft ze een griepje of verkoudheid te pakken?

N.oah was het eerste jaar ook altijd doodziek van elk virusje en kreeg er een ooronsteking bij, zijn zwakke plek.

Beterschap!

Liefs Suzanne