Tot welke leeftijd heeft jou kindje in het ledikantje geslapen, en dus overgestapt op een groot 1 pers bed ?
Na z’n tweede verjaardag is ie naar een meegroeibed gegaan, daarin slaapt ie nu nog steeds in kleinste standje. Lekker knus.
Anne is met 1.5 jaar overgegaan in een eigengemaakte aparte hoogslaper, maar is niet te vergelijken met een gewoon bed. Hier slaapt ze nog steeds in en dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven.
met 2 jaar en 3 maanden is zoontje over gegaan naar een 1 persoons bed…(dit ivm komst van baby als zoontje 2,5 jaar is, wilden hem rustig de tijd geven om te wennen)
onze oudste is met bijna 2,5 over gegaan naar een meegroeibed. Wij konden een 2e ledikantje lenen toen de 2e kwam. Ze schelen maar 18 maand, dus had geen haast, maar toen begon hij te klimmen.
De middelste is met ruim 2,5 over gegaan in het meegroeibed (de oudste kreeg toen een (half)hoogslaper) en slaapt nu nog in de kleinste stand. Past nog makkelijk :lol:
Denk dat de jongste ook rond 2,5 over zal gaan op een groter bed als hij net zo is als zijn broers en gewoon lekker blijft liggen en niet gaat bedenken dat je eruit kan klimmen en zo een snoekduik te maken.
3 jaar en 9 maanden.
Sharon is ook nooit uit haar bedje geklommen en we woonde toendertijd in een 2 kamerwoning, dus ze lag bij ons op de kamer.
Toen we verhuisden kreeg ze meteen een groot bed.
nog steeds niet…
onze uk slaapt nog steeds in een ledikantje en blijft sowieso tot haar derde erin slapen, ivm de kleine die op komst is. Ze is enorm gevoelig voor veranderingen, dus willen we haar situatie tot ruim na de geboorte hetzelfde laten.
Met 2.5 jaar van een ledikant naar een eenpersoonsbed.
met ruim 3 jr…kreeg hij een nieuw bed in de hoop dat hij daar wel in zou slapen…
Helaas hahaha. Hij ligt nog steeds bij papa en mama in het grote bed :roll:
Bed is het meest beslapen door mama die het gesnurk van haar mannen niet meer aan kon horen :lol:
Elise kreeg een 1 persoons bed op d’r 2e verjaardag
en ging vanaf nach 1 prima
Sem kreeg rond zijn 2e een Juniorbedje…maar wou daar niet in slapen
pas vanaf zijn 3e slaapt ie daadwerkelijk in zijn juniorbedje
mijn meiske slaapt sinds 3 weken in een 1persoonsbed.
het gaat super!!
De oudste met ca. 2,5 jaar, de jongste slaapt er nu nog steeds in, en vind het prima. Hij klimt niet, en heeft ook nog een lekker warme slaapzak aan. Komende zomer gaat hij over in een groot bed, we gaan dan verhuizen.
@bieslookje wrote:
met 2 jaar en 3 maanden is zoontje over gegaan naar een 1 persoons bed…(dit ivm komst van baby als zoontje 2,5 jaar is, wilden hem rustig de tijd geven om te wennen)
Hier is ons zoontje ook net een maand overgegaan op 1 persoonsbed. Ook om alvast te wennen en het ledikantje dan straks op de babykamer kan.
R. zou eigenlijk met zijn verjaardag over gaan naar zijn peuterbed.
Maar doordat ik en zijn papa vlak voor zijn verjaardag uit elkaar zijn gegaan en ik nu weer met R. bij mijn ouders woon, is dit niet door gegaan. Nu slaap ik in het Ikea vikare peuterbed (en dan op 2mtr stand) en hij nog in zijn ledikant ernaast :mrgreen:
Als we een eigen huisje hebben gaat hij echt naar zijn peuterbed
Het valt mij op dat er zoveel kindjes al zo snel naar een groot bed gaan.
Zijn jullie niet bang dat de kleine dan s’nachts gaan lopen spoken als jezelf ligt te slapen.
Of hebben jullie de deur op slot of op een haakje zitten of wat dan ook?
Of ben ik gewoon veels te bang dat er iets gebeurt, dat kan best hoor :shifty: :oops: .
@mamma van sharondenise wrote:
Het valt mij op dat er zoveel kindjes al zo snel naar een groot bed gaan.
Zijn jullie niet bang dat de kleine dan s’nachts gaan lopen spoken als jezelf ligt te slapen.
Of ben ik gewoon veels te bang dat er iets gebeurt, dat kan best hoor :shifty: :oops: .
Haha het is mij in andere topics ook al opgevallen… jaar of twee lijkt de gemiddelde leeftijd, ik zie dat spook van mij dus écht niet rustig in bed blijven als hij eruit kan. Zeker niet gezien het feit dat hij geen doorslaper is, hij wordt altijd een paar keer wakker en kan dan dus uit bed terwijl ik lig te slapen… :shock: :?
Het moge duidelijk zijn: hier nog in het ledikant. Dat ga ik rekken zolang als mogelijk is
maar ook overdag. Vaak wil ze niet slapen, maar als ze dan een half uur in haar ledikantje rommelt valt ze toch in slaap! geloof nooit dat ze dat met een bed zou doen, die zou lekker op de grond gaan spelen en abosluut niet gaan slapen.
Onze meid, ligt nu net een paar maand in haar 1 persoonsbed, zoek en gij zult vinden…
@D. wrote:
@mamma van sharondenise wrote:Het valt mij op dat er zoveel kindjes al zo snel naar een groot bed gaan.
Haha het is mij in andere topics ook al opgevallen… jaar of twee lijkt de gemiddelde leeftijd, ik zie dat spook van mij dus écht niet rustig in bed blijven als hij eruit kan. Zeker niet gezien het feit dat hij geen doorslaper is, hij wordt altijd een paar keer wakker en kan dan dus uit bed terwijl ik lig te slapen… :shock: :?
Het moge duidelijk zijn: hier nog in het ledikant. Dat ga ik rekken zolang als mogelijk is
Tot nu toe is Jesse er nog niet een keer uit zichzelf uitgekomen. Sterker nog hij roept niet eens dat ie wakker is als we bij hem komen strekt ie nog net zo de armen uit alsof ie uit ledikant getild moet worden.
En wat betreft het “vroege” overgaan dat is hier meer noodzaak omdat er een beeb op komst is en dat we niet met twee ledikantjes wilden zitten.