Het moge duidelijk zijn: hier nog in het ledikant. Dat ga ik rekken zolang als mogelijk is
Tot nu toe is Jesse er nog niet een keer uit zichzelf uitgekomen. Sterker nog hij roept niet eens dat ie wakker is als we bij hem komen strekt ie nog net zo de armen uit alsof ie uit ledikant getild moet worden.
En wat betreft het “vroege” overgaan dat is hier meer noodzaak omdat er een beeb op komst is en dat we niet met twee ledikantjes wilden zitten.
Ieder kind is anders, er zijn blijkbaar genoeg kindjes die een groter bed wel al aankunnen, ik had t ook wel gedaan als ik dat idee had. Maar nee, het is voor de vrede in huis het beste als wij er nog even mee wachten
Het moge duidelijk zijn: hier nog in het ledikant. Dat ga ik rekken zolang als mogelijk is
Tot nu toe is Jesse er nog niet een keer uit zichzelf uitgekomen. Sterker nog hij roept niet eens dat ie wakker is als we bij hem komen strekt ie nog net zo de armen uit alsof ie uit ledikant getild moet worden.
En wat betreft het “vroege” overgaan dat is hier meer noodzaak omdat er een beeb op komst is en dat we niet met twee ledikantjes wilden zitten.
Hihihi wat grappig, het heeft bij Sharon ook nog wel een tijdje geduurt totdat ze zelf naar de wc ging s’nachts of er s’mogens opstond zonder ons te roepen.
Ze was toen toch al bijna 4 jaar.
Dat ze zolang in een ledikantje heeft geslapen was ook wel noodzaak omdat ze bij ons sliep en er ook geen plek had geweest in de slaapkamer voor een gewoon bed.
sophie is met 22 maanden overgegaan naar een eenpersoonsbed.
En ja, ze komt er regelmatig uit, vooral als e overdag neit meer wil slapen.
En ja, ik heb al meerdere keren haar kleren weer terug in de kast kunnen leggen omdat ze zich aan het verkleden was, of ik kon mijn kettingen weer opruimen omdat ze naar mij nkamer geslopen was.
Maar dit is alleen overdag als ze niet wil slapen.
Als ik haar savonds in bed leg, gaat ze heerlijk slapen en zodra ze s ochtends wakker wordt komt ze of naar mij om mij wakker te maken, of gaat ze lekker spelen op haar kamer.
en hoewel ik deze week echt wel een paar keer heb gewenst dat ze weer in haar ledikantje zou slapen, is dat geen optie want daar klimt ze uit. (vraag me niet hoe ze dat doet, maar het lukt haar erg goed )
Zelf had ik zoiets… laat ze maar tot 4 jaar in het ledikant :lol:
Maar met 2,5 waren ze er beide wel aan toe… de oudste bleef keurig in bed liggen in het begin en riep ons dan. De middelste dribbelde soms wat over zijn kamertje in de ochtend, maar kon de deur niet zelf open krijgen :thumbup:
Overigens hebben ze allebei tot ze naar school gingen een middagslaapje gedaan op dat ‘grote’ bed.
wendy, die van mij klommen ook uit het ledikantje dus daarom maakte dat niet uit, eigenlijk voor fenna alleen maar beter, want uit dat ledikantje klom ze wel eens en viel ze harder op de grond dan als ze uit dit bed stapt… maar moet zeggen ze gaat er nooit uit, ze is veel ste bang dat swieber de vos onder haar bed ligt dus blijft mooi in bed tot dat ik kom :thumbup: :shifty:
Wij hebben lekker lang gerekt. Wij hebben ombouwledikantjes voor de kinderen (duitse maat 70x140). De oudste was ongeveer 3 toen de spijltjes plaatsmaakten voor de gewone bedzijden (weet ik eigenlijk niet meer zo precies). Met de verhuizing kreeg hij een eenpersoonsbed. Toen was hij 5,5. Zijn zusje kreeg na de verhuizing zijn oude bedje met de lage bedzijden. Ze was toen 3 jaar en 9 maanden. Tot die tijd altijd in het ledikantje en nooit eruitgeklommen :lol: Nu is ze bijna 5 (over 2 weekjes) en zijn we langzaam aan het zoeken naar een eenpersoonsbed voor haar, al past ze nog makkelijk. (ze is klein voor haar leeeftijd) Tot nu toe roept ze altijd als ze wakker is of als er iets is. Ze slaapt ook nooit meteen. Eerst een hele tijd verhaaltjes vertellen met haar knuffels, maar wel netjes in bed.
hier ook een duits maat bedje, ledikant is toen meneertje 2 was omgebouwd naar een peuterbedje, en met 3 ging hij naar een groot bed ivm broertje opkomst.
hij gaat nooit zijn bed uit om te spelen ofzo, terwijl er genoeg te spelen ligt op zijn kamer. En als hij er snachts uitgaat komt ie rechtstreeks naar mama toe :inlove:
sarah was 20 maanden ofzo, net voordat Eva Lynn uit de wieg zou groeien en Eefje ligt er nu nog in en dat laten we voorlopig ook zo. Want die is zo ondeugend dat ze er continu uit zo komen :mrgreen: