Vroeg ik me ineens af nu ik alle maat 62 en 68 aan het opruimen ben en alle 74 en 80 alweer klaar ligt…:
Voor je pasgeboren baby was je alle spulletjes voor gebruik… ook al zijn ze nieuw. Maar tot welke leeftijd blijf je dat doen?
Bij 6 maanden? Bij 9 maanden? 1 jaar?
Of hebben jullie dat maar een maand of 2 gedaan en loop ik alles nog steeds voor nop te wassen voordat het voor het eerst gedragen wordt :mrgreen:
:shifty: ik doe dat zelfs voor mezelf nog… alles wordt eerst gewassen… alleen bij hóge uitzondering wordt iets direct gedragen.
ik was ook alles voor het allereerst dragen, ook voor mijzelf
er zitten toch verfresten in wellicht… en je weet niet waar de kleding is geweest, wie het in zijn handen heeft gehad enz :sick:
Ik was nieuwe kleren voor mijn dochter ook nog steeds, vind ik wel zo fris. Voor mezelf doe ik het niet.
Ik doe het niet en heb het nog nooit gedaan en ben het ook niet van plan! :roll:
Ik vind het een beetje overdreven hoor … :silenced:
doe het al heel lang niet meer…
alleen toen ik in verwachting was. Ik vind het niet nodig…
@jet wrote:
ik was ook alles voor het allereerst dragen, ook voor mijzelf
er zitten toch verfresten in wellicht… en je weet niet waar de kleding is geweest, wie het in zijn handen heeft gehad enz :sick:
Ik doe het ook ALTIJD. Want er schijnen toch bepaalde verfresten en ook andere chemische stoffen achter te blijven, en mijn pa en ik hebben toch al vaker allergische reacties gehad omdat we toch snel iets aantrokken zonder het eerst te wassen, dus dat doe ik nu niet meer :naughty: :naughty: :naughty:
Ik blijf ook gewoon wassen, ook voor mezelf, mensen passen ook dingen of brengen ze terug na aankoop.
Ik vind het gewoon niet fris om iets zó aan te trekken.
Ik was alles voor Maud en Kirsten maar ook voor ons. Ik vind het zelf wel zo fris en het schijnt ook beter voor de kleren te zijn, tenminste dat heb ik wel eens ergens gelezen.
Ik was alle nieuwe kleding eerst voordat het gedragen wordt. Ik vind het altijd zo “nieuw” ruiken :sick:
Ik ben altijd zo blij met iets nieuws dat ik het meteen aan trek hihi!
Dus nee, ik was niks vantevoren.
Tja, er zullen heus wel mensen al aangezeten hebben, maar daar kan ik niet wakker van liggen eerlijk gezegd :oops: misschien wel een beetje lui
gr muts
@muts99 wrote:
Ik ben altijd zo blij met iets nieuws dat ik het meteen aan trek hihi!
Dus nee, ik was niks vantevoren.
Tja, er zullen heus wel mensen al aangezeten hebben, maar daar kan ik niet wakker van liggen eerlijk gezegd :oops: misschien wel een beetje lui
gr muts
Hier ook hoor… en als kind helemaal… mijn moeder kende mij gelukkig erg goed en vroeg bij de kassa vaak al met een knipoog: “wil je weer terug het kleedhokje in ?” En hop daar rende ik met mn nieuwe kleertjes aan de winkel uit… helemaal blij!
Ik heb dat nu nog steeds hoor, schaam ik me nix voor :mrgreen:
Maar dan kijk ik naar Lotte, die ligt op de grond op een kleed… of naast het kleed… op dezelfde vloer waar de hond en kat lopen… op dezelfde vloer waar ik met mijn schoenen op loop. En dan zie ik haar een knuffel pakken waar casper, de hond, net mee in zijn bek heeft gelopen (is zijn knuffel). Of te wel… ik vraag mij serieus af of het nou echt nut heeft om die kleren te wasssen voor het dragen… want ze krijgt via vloer, huisdieren etc. toch ook te maken met niet altijd even frisse zaken
ik ben daar ook niet zo moeilijk in ik denk dat ik de eerste 1ste maand alles heb gewassen daarna niet meer. net wat je al zei in je laatste post overal zit viezigheid.
voor mezelf doe ik het ook nooit en voor de kinderen ook niet.
heel soms wel maar dan is het nog wat te groot en dan hoop ik dat met 1x wassen ietsies gekrompen is maar dat werkt meestal niet.
ik was Cleo dr nieuwe kleerstjes altijd eerst, vind het toch nooit zo fris eigenlijk :eh: voor mezelf doe ik het ook, vind het ook altijd wel een beetje nieuw “stinken”
@Ellen69 wrote:
Hier ook hoor… en als kind helemaal… mijn moeder kende mij gelukkig erg goed en vroeg bij de kassa vaak al met een knipoog: “wil je weer terug het kleedhokje in ?” En hop daar rende ik met mn nieuwe kleertjes aan de winkel uit… helemaal blij!
Maar dan kijk ik naar Lotte, die ligt op de grond op een kleed… of naast het kleed… op dezelfde vloer waar de hond en kat lopen… op dezelfde vloer waar ik met mijn schoenen op loop. En dan zie ik haar een knuffel pakken waar casper, de hond, net mee in zijn bek heeft gelopen (is zijn knuffel). Of te wel… ik vraag mij serieus af of het nou echt nut heeft om die kleren te wasssen voor het dragen… want ze krijgt via vloer, huisdieren etc. toch ook te maken met niet altijd even frisse zaken
precies! Hier geen hond, maar Nena blijft nou ook niet bepaald op het (XXXXL) kleed liggen waar ik haar boven op leg. Rolt ook door haar eigen spuug als ik het niet zie (bahbah!) en ja, zo kan ik nog wel even door gaan…
@muts99 wrote:
@Ellen69 wrote:
precies! Hier geen hond, maar Nena blijft nou ook niet bepaald op het (XXXXL) kleed liggen waar ik haar boven op leg. Rolt ook door haar eigen spuug als ik het niet zie (bahbah!) en ja, zo kan ik nog wel even door gaan…
Dat Ãs ook allemaal wel zo maar ‘eigen’ vuil vind ik toch net even iets anders als andermans zweet/speeksel en weet ik allemaal wat :shifty:
Moet iedereen ook voor zich weten natuurlijk
Precies, eigen vuil is wat anders dan van onbekenden… En daarbij, als je kleding koopt, ruikt het zo typisch, chemisch… bah, vind dat echt vies… maar goed, ieder zijn ding
Hoe doen jullie dat dan met ondergoed? Wassen jullie slips en BHs dan ook niet eerst alvorens ze aan te trekken?
@jet wrote:
Hoe doen jullie dat dan met ondergoed? Wassen jullie slips en BHs dan ook niet eerst alvorens ze aan te trekken?
Zeker wel! Krijg (letterlijk en figuurlijk) jeuk als ik dat niet doe. Bovenkleding was ik niet altijd meer. Behalve als het bij mijn moeder vandaag komt want dan stinkt het naar sigaretten. :sick:
hoi,
ik was echt alles voor ik het gebruik, van sokken tot een onderbroek en bovenkleding ook vindt het stinken, ook die paplucht vaak :sick:
en strijken doe ik ook bijna alles, behalve sokken, onderbroeken handoeken, dat weer niet , maar de rest wel.
maar ja ieder voor zich, maar ik heb ook huisdieren, maar ze mag de hondt aaien daarna worden wel haar handjes afgedaan, ze stopt nog alles in haar mondt dus vindt ik dat vies, ja ze zal wel wat vaker wat in haar mondt stoppen, maar het idee alleen al :sick:
@melanie wrote:
maar ik heb ook huisdieren, maar ze mag de hondt aaien daarna worden wel haar handjes afgedaan, ze stopt nog alles in haar mondt dus vindt ik dat vies, ja ze zal wel wat vaker wat in haar mondt stoppen, maar het idee alleen al :sick:
Wij hebben 2 poezen en mijn ouders hebben een hond. Zodra de hond de kindjes likt, dan wordt er een billendoekje gepakt om schoon te maken… Ik vind dat gewoon niet fris… Met mijn poezen doe ik dat niet, na het aaien enzo…
Ik vind het ook echt niet fijn als de hond een knuffel of iets in zijn bek doet… bah…
Ik ben in de ogen van sommige hier misschien een zeikerd, maar goed ieder zijn ding zoals ik al zei :mrgreen: