Hoe doen jullie dat dan met ondergoed? Wassen jullie slips en BHs dan ook niet eerst alvorens ze aan te trekken?
Zeker wel! Krijg (letterlijk en figuurlijk) jeuk als ik dat niet doe. Bovenkleding was ik niet altijd meer. Behalve als het bij mijn moeder vandaag komt want dan stinkt het naar sigaretten. :sick:
ja maar jij wast waarschijnlijk ook de kleren eerst, of niet?
mijn vraag was meer bedoeld voor de dames die het ‘onzin’ vinden om nieuwe kleren eerst een keer te wassen alvorens ze aan te trekken
Hier was ik ook nog steeds al haar nieuwe kleertjes eerst, ik vind het zelf gewoon fijner als ons eigen wasverzachter-luchtje eraan zit…
Voor onszelf was ik nieuwe kleren soms wel eerst een keer, maar soms ook niet. Hangt er vanaf hoe het ruikt, soms zit er echt zo’n chemisch verfluchtje aan nog :sick:
Ik was alles voor we het gebruiken. Wie weet, wie er aan heeft gezeten en wat ermee is gebeurd? En meestal stinken die dingen ook nog. Vind ik echt niet meer dan normaal, hoor.
maar ik heb ook huisdieren, maar ze mag de hondt aaien daarna worden wel haar handjes afgedaan, ze stopt nog alles in haar mondt dus vindt ik dat vies, ja ze zal wel wat vaker wat in haar mondt stoppen, maar het idee alleen al :sick:
Wij hebben 2 poezen en mijn ouders hebben een hond. Zodra de hond de kindjes likt, dan wordt er een billendoekje gepakt om schoon te maken… Ik vind dat gewoon niet fris… Met mijn poezen doe ik dat niet, na het aaien enzo…
Ik vind het ook echt niet fijn als de hond een knuffel of iets in zijn bek doet… bah…
Ik ben in de ogen van sommige hier misschien een zeikerd, maar goed ieder zijn ding zoals ik al zei :mrgreen:
Hihi, grappig dat je juist bij je katten dat niet doet… onderzoek heeft nl uitgewezen dat honden vele malen schoner zijn dan katten (vooral speeksel e.d.)
Wat betreft het “eigen” vuil, hihihi, ik kan boenen wat ik wil maar bij ons in huis wordt toch erg veel “vreemd” vuil mee naar binnen genomen door hond en kat en onze voeten. Simpelweg omdat wij veel buiten zijn (… ik wil niet weten wat er allemaal bij ons in de polder schuilt )
Ik heb maar besloten om me er niet meer druk om te maken. Ja, Lotte heeft soms honde -of katteharen aan handen, kruipt ook door zand als we die dag naar het strand zijn geweest en ik nog niet heb geveegd of gezogen, somd heeft Cas haar knuffel te pakken… soms heeft zij Cas zijn knuffel te pakken… Handjes en snoet worden regelmatig schoongemaakt, elke dag in bad, vloer wordt elke dag gezogen en meer kan en wil (!!!) ik niet doen binnen de beschikbare tijd. Als ik moet kiezen tussen een boekje lezen met Lotte of voor de 2e keer stofzuigen dan gaat het boekje lezen toch echt voor :mrgreen:
Maar blijf voorlopig haar nieuwe kleertjes nog even wassen. gaat net zo makkelijk in 1 moeite mee dus ach…
PS: Ik doe dit overigens bij mijn eigen kleding niet, voor het dragen wassen. Nooit bij nagedacht. Als het niet fris ruikt dan was ik het. Zitten er vlekjes op, dan was ik het. Maar als dat niet het geval is dan draag ik het gewoon, geen probleem mee.
heb dat alleen de eerste maanden met alle kleertjes gedaan. Als ik nu iets koop, ruik ik snel genoeg of het eerst gewassen dient te worden. Als het chemisch ruikt, gaat het gelijk de was in.
Ondergoed ed ligt eraan, als het zo’n setje uit het plastic is (je kent ze wel, 5 halen 2 betalen en zit gewoon dicht) dan niet altijd. Anders wel.
Vind ik ook weer net ff anders.
Moet wel eerlijk toegeven dat ik door jullie antwoorden denk: hmmmm… daar zit toch wel wat in! Nooit aan gedacht eerst kleding te wassen voordat ik het ging gebruiken (wat een huisvrouw ben ik toch ook…)
Moet wel eerlijk toegeven dat ik door jullie antwoorden denk: hmmmm… daar zit toch wel wat in! Nooit aan gedacht eerst kleding te wassen voordat ik het ging gebruiken (wat een huisvrouw ben ik toch ook…)
Heb ik ook vaak met dit soort topics hier, ben wat dat betreft ook niet zo'n superhuisvrouw. Maar naar mijn mening is een beetje vuil ook niet slecht (wij zijn er ook niet slechter van geworden dat mijn ouders de eerste 5-6 jaar aan het verbouwen waren en wij daarom constant met onze handen in het zand, etc zaten :mrgreen: ).
Maar als ik ergens een keer een slechte ervaring mee gemaakt heb(zoals het niet wassen van kleding) dan doe ik er in het vervolg natuurlijk wel wat aan :mrgreen: :wink:
Ik hed er denk ik nooit zo bij stilgestaan dat er idd eigenlijk best wel veel rommel in die kleren zit… en dat terwijl ik in een magazijn voor nieuwe spijkerbroeken heb gewerkt en de lucht die er dan vrijkomt als je zo’n doos met nieuwe broeken open doet is echt niet te harden… daar is de lucht in de winkel niks meer bij… stom eigenlijk…
Ik denk dat het ligt aan hoe je opgegroeid bent denk ik…