Tot hoe oud is Duplo leuk?

Tot hoe oud is Duplo leuk?



Wouter heeft momenteel namelijk geen Duplo, wel gewone blokken en daarom zag ik eigenlijk de meerwaarde van die dure Duplo niet. Maar nu blijkt ie Duplo geweldig leuk te vinden. Maar ls ik het nu koop, hoe lanh speelt hij er dan nog mee?

das voor ieder kind verschillend…maar op ons kdv spelen 3 / 4 jarigen er ook nog mee… :thumbup:

gaat dat ooit over dan :think:

:lol: :lol: guusje :think: :mrgreen: :mrgreen:

Duplo is hier favoriet. Ik denk dat het wel tot een jaar of 5 is en dan gaan ze misschien met gewone lego spelen.

En Duplo is ook pas VANAF 2 volgens de verpakking dus voor Wouter is het misschien wel voor z’n verjaardag.

:think: vanaf 2 jaar :think:

Je maakt mij nog steeds blij met een doosje lego :mrgreen:

Ja op de doos staat 2 jaar. Wij hadden het ook met 1 jaar al in huis hoor.

sil heeft zijn lego beneden en zijn duplo boven en hij speelt er nog geregeld mee hoor en vooral als er vriendjes zijn want zijn lego is hem heilig daar mogen ze niet aan zitten en dit is een mooie tussenoplossing… :mrgreen:

Hier al duplo vanaf haar 1e verjaardag. En het is echt een super hit!!!



Op dit moment zit ze ermee te spelen.(manlief heeft een groot huis gebouwd, dus dat is helemaal geweldig voor haar!)



Ikzelf als kind heb er heeeeel lang mee gespeeld. Op een gegeven moment alleen maar huizen gebouwd voor m’n barbies :wink: Dus zeker tot een jaar of 10 ofzo.



Rhodé heeft de ‘dierentuin’. Veel dieren, leuke blokjes en zo kende ze dus al heel snel alle dieren bij naam.



Bij de Lidl is nu een doos duplo blokken (100stuks) voor €19,95 te koop. Die hebben we meteen gehaald :wink:

@rhode wrote:

Bij de Lidl is nu een doos duplo blokken (100stuks) voor €19,95 te koop. Die hebben we meteen gehaald :wink:




Ah, goeie tip! dank je!

Soms bouwd mijn man 's aovnds een huisje van Duplo want dat is leuk als Lucas morgen wakker wordt… jajaaaa denk ik dan. Hij wil gewoon even bouwen.

vanaf 2??!!!



kijk hier eens naar :mrgreen:

maar dat is babyduplo meid!!!

:doh: :oops:

hahaha duplo is duplo :shifty:



maaruh… ook hier word nog lang mee gespeeld hoor…ook nog door 3 of 4 jarigen…



maar die van Tommie :mrgreen: tja de bso kinderen speelden er ook nog wel eens mee… maar ik denk vanaf 5/6 jaar dat ze toch echt het echte werk willen…

Mijn neefje van 8 heeft laatst nog een hele slaapkamer omgetoverd in een treinstation en rails en gebouwtjes erom heen en dergelijke…van duplo dus!

Volgens mij blijft het gewoon leuk hoor!

Mar, Joas kreeg het Duplo voor zn eerste verjaardag…wat hij ermee doet is wisseld…

In het begin was hij er razend dol op! Later werd het ff niet zo boeiend meer,maar sinds een paar weken is “auto’s balken” (auto’s bouwen) ineens weer razend populair…elke dag wordt er een auto “gebalkt”…



Ik heb zo’n voordelige doos met allerlei verschillende stukken. Meer heeft hij niet nodig.

Met 3 auto-onderstellen, een vuilniswagen wat losse blokken en wat boerderijdieren maakt hij de mooiste auto’s…sorry, hij “balkt” de mooiste auto’s…





Zie voorbeeld…(oke,oke…papa heeft meegeholpen met “balken”)…



Ik denk dat het nog wel even favoriet blijft. Ik vind de stap naar lego best groot (ook het gezoek naar die onder-de-bank-geschoven kleine rotstukjes elke dag)…

Hoewel hij vrijwel nooit dingen in zn mond stopt,denk ik dat toch duplo nog wel een jaar tot misschien 4 jaar meegaat.





Al moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf erg gecharmeerd ben van klik-toys…maar dat is meer omdat mama zin heeft om grote dingen te “balken”…haha…(zal ff een voorbeeldje zoeken).



Dit lijkt me ook wel leuk spul voor Wouter…ik hoop dat Joas het wel wat gaat vinden,want vanaf zn 3e ga ik het misschien wel verzamelen…desnoods via marktplaats…

http://www.clicstoysusa.com/about.html



Dit zijn de clicstoys…

Mijn oudste van 6 jaar heeft zowel (bergen) Duplo als Lego.

Van Duplo hebben we leukere poppetjes, autootjes, dieren, daar speelt hij nog steeds mee en van Lego alleen stukjes waarmee je een auto kunt bouwen en dat kan ie ook heel goed.



Hij krijgt er vast nog wel meer Lego bij, maar dan waarmee hij echt iets gerichts (volgens tekening of met eigen fantasie) kan bouwen, bijvoorbeeld een huis, dus geen doos met alleen blokjes. En ik vind de poppetjes van de Lego niet zo leuk. Jammer dat het niet op elkaar past.

Hier wordt ook door jong en oud gespeeld met de duplo.

Ik heb het voor Fay in december naar beneden gehaald, maar Zoë is bijna 6 en die speelt er ook nog mee.

En als papa hier is dan speelt hij ok nog met de duplo hoor. :wink: (in het mom van de kinderen!!! :lol: Ja me hoela)