Tot hoe oud bij ouders op de slaapkamer

Als jullie baby al bij jullie op de slaapkamer heeft gelegen, tot hoe oud hebben jullie dat gedaan?

Justin heeft een jaar bij ons gelegen, terwijl hij wel gewoon een eigen kamertje had. Hij was alleen alsmaar benauwd, dus wilde ik hem kunnen horen zeg maar.

Noortje is nu 6 maanden, en ligt nog bij ons. Allereerst omdat er geen extra kamer meer is. Ik ben vreselijk aan het nadenken en puzzelen of we de kinderen bij elkaar zullen leggen, en zo ja wie bij wie.

We hebben een aanvraag bij de woningbouw liggen met de vraag of we een vaste trap naar zolder zouden mogen maken, maar ze denken daar bij voorbaat al van niet, dus dat zal het wel niet worden. Anders hadden we daar een extra kamertje kunnen maken.

Verhuizen is ook nog een optie, maar niet één van binnen nu en 4 maanden zeg maar.

Noortje ligt op zich nog goed bij ons, dus ik maak me er verder nog niet druk over hoor.

Maar ik was gewoon nieuwsgierig tot hoe oud jullie de kinderen op de kamer hebben gehad.

Hier tot ie 1 jaar en 4 maanden was denk ik :oops: . Toen was ik er ook aan toe :lol: . En het was voornamelijk omdat ie steeds lichter ging slapen. Nu zou ik er niet meer aan moeten denken dat ie bij ons op de kamer ligt, maar toen ie er nog lag had het van mij nog wel jaren zo door mogen gaan :lol: , ik vond het wel gezellig.

Zo oud als de jongste nu is, zolang ligt hij bij ons op de kamer. En dat zal nog wel even duren ook aangezien we pas begin juni een begin gaan maken met zijn kamertje.

Bij elkaar leggen is hier geen optie omdat ze elkaar de tent uitvechten af en toe.

Ryan was 8 weken toen die op zijn eigen kamertje ging slapen. Overdag altijd al op zijn eigen kamer maar 's nachts bij ons in de kinderwagenbak. Vanaf 8 weken is die toen ook 's nachts door gaan slapen.

Hier gaan ze in principe nu wel het eigen bed in,maar ergens in de nacht of later avond lopen ze over…

Soms 1, soms beide…de oudste blijft nu periodes gewoon weg,maar kort geleden wat het even andersom. Toen kwam alleen de oudste en bleef de jongste weg (ze slapen samen op 1 grote kamer).

Omdat 2 kids erbij gewoonweg niet meer past hebben we nog steeds een campingbed in onze kamer uitstaan…zodra mijn man wil slapen (meestal tussen 04.00 uur snachts en 06.00 uu snachts ivn nachtdiensten) dan legt hij er 1 over in het campingbed…die slaapt dan vaak gewoon door daarna…

Er is de laatste tijd geen pijl op te trekken wie wel/niet nog komt…

Wij vinden het ook geen punt.

Eli heeft tot zeker 1 jaar in onze kamer geslapen…Jo ook zoiets…daarna af en aan. Vanaf 1,5 starten we met "leren"dat ze in slaap moeten vallen in hun eigen bed…overstappen mag wel…zolang het maar meteen verder slapen is…

hier is sophie met 6 maanden uit haar wiegje overgegaan naar het edikantje.

het wiegje stond op onze kamer, het ledikantje op haar eigen kamer.

ik vond het toen wel “genoeg” en vond het ook wel lekker weer de slaapkamer voor ons alleen te hebben.

maar zeker die eerste tijd vond ik het heeeerlijk :inlove:

nu komt ze af en toe s nachts ons bed ingekropen, en dat vind ik ook prima.

zolang het niet elke nacht is (ze sjouwt niet alleen zichzelf, maar ook al haar knuffels mee dus ze loopt 3 keer op en neer :inlove: ) mag ze die keer dat ze komt lekker naast me liggen :inlove:

maar wat raar dat je geen vast zoldertrap mag bouwen… wat ik hier van de woningbouw begreep, is dat de dingen die de waarde van het huis verhogen, meestal wel mogen. En ik zou toch denken dat een vaste zoldertrap de huiswaarde omhoog ipv omlaag haalt… :think:

Hier ook met 6 maanden omdat hij te groot werd voor het wiegje en het ledikant niet in onze kamer past. Van mij had hij nog veel langer mogen blijven,als het ledikantje in de kamer had gepast, had ik hem toen nog lang niet over laten gaan.

Mijn dochter is 21 maanden en slaapt bij mij in bed

zal ik voorlopig ook niet veranderen :wink:

Hier eigenlijk al na dag 2 in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer. Wij hadden een mooie wieg maar ik was bij elk zuchtje wakker en werd er erg nerveus van.

Dus hier nooit op onze kamer eigenlijk :wink:

Allebei tot ze een maand of 3 waren, toen had ik het gevoel dat het genoeg geweest was.

Hoop voor je dat je toch die vaste trap mag maken!

ella heeft bij ons op de kamer in der wiegje geslapen tot ze bijna drie maanden was. ze valt ook alleen in der eigen bed in slaap :inlove: .

ongeveer een half jaar. Ze liggen nu al weer een hele tijd samen op 1 kamer. Dit heeft voordelen én nadelen. maar voor mij wegen de nadelen niet op tegen de voordelen dus blijven ze voorlopig samen slapen.

(grootste nadeel : ze zijn alle twee vaak vroeg wakker, de ene maakt de ander wakker. Ook snachts of savonds, als er eentje droomt en huilt wordt de ander daar 9 van de 10 keer wakker van. Das irritant want dan heb je 2 wakkere kinderen, als ik dan werken ben moet hub dat alleen oplossen en 2 huilende kinderen knuffelen is niet echt altijd even handig :wink: . )

Lenn lag na 3 weken in zn eigen kamer, Nika slaapt nog bij ons. Vooral om de reden dat ze 's nachts nog komt en naast mij in een hangwieg ligt. Zo hoef ik 's nachts mijn bed niet uit om te voeden (kan haar zo overhevelen :wink: ) en zo krijgt ze ook de kans niet om de broer wakker te mopperen omdat ik “te snel” ben :mrgreen: 2 vliegen in 1 klap!

Hier ligt Novi ook nog bij ons, ze slaapt nou sinds deze week door 's nachts dus binnenkort zal ze wel naar haar eigen kamer verhuizen, ben er zelf alleen nog niet helemaal aan toe, toch weer een periode die je afsluit :angel:

Jitte heeft tot 6 maanden bij ons op de kamer geslapen, toen lag ze redelijk strak kop-kont in het wiegje en hebben we haar in haar ledikantje en dus eigen kamertje gelegd. Vond het reuze makkelijk met de borstvoeding en ook wel zo gezellig :wink:

De oudste is met 7 maanden het ziekenhuis voor 5 weekjes in geweest daarna hem thuis in zijn eigen ledikant op zijn kamer gelegd.

De jongste met 8 maanden naar haar eigen kamertje gebracht.

Zei begon over de wiegje te klimmen.

tot 8 dagen :mrgreen:

beide kids zijn na de kraamtijd naar hun eigen kamers gegaan

Eline tot een maand of 9, toen werd ze er wakker van als wij naar bed gingen. Luuk ligt nog bij ons op de kamer. We hebben het er wel over om hem naar zijn eigen kamertje te doen, maar het is er nog niet van gekomen. Ik vind het ook nog wel gezellig met hem zo dicht bij me :inlove:

Onze oudste heeft 1 maand bij ons op de kamer geslapen en de jongste 1 week, omdat ze erg onrustig sliep van alles wakker werd…we hielden elkaar dus wakker.

Mik 1 nacht en Tes 9 maanden (ze is ernstig ziek geweest en was bijna niet meer bij ons geweest, vond het gewoon prettiger om haar 's nachts bij mij te hebben) Overdag sliep Tes in haar eigen bed.