...

Nee, ik heb het niet meegemaakt maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen.



Wat ik wel weet van iemand op een ander forum is dat ze zeker wist een miskraam gehad te hebben. Ze wisten vrij zeker dat ze het vruchtje geidentificeerd hadden. Alleen de zwangerschapsverschijnselen bleven dus ze kreeg een echo om te zien of alles wel schoon was. Nou de baarmoeder bleek nog in gebruik te zijn en ze is nu inmiddels bijna 30 weken en het kindje doet het prima.

Nee, niet meegemaakt, maar ook vanuit hier een dikke :hug: voor je en hartelijk gefeliciteerd alvast, want we gaan er gewoon vanuit dat je als eerstvolgende juni 2005 mama een brusje op de wereld gaat zetten :wink: :thumbup: :-* !!!

Hier ook geen ervaring, maar wel heel erg blij voor je :hug: :-*

Ook van mij een dikke :hug: hier. Ik hoop dat je wat geruststellende reacties krijgt van andere meiden die hetzelfde hadden. Veel sterkte :-* Gaat helemaal goed komen met je Rudy!

van hieruit ook megasterkte gewenst en een dikke :hug:



mijn vriendin heeft iets soortgelijks meegemaakt.



Zei was pas zwanger toen ze naar frankrijk op vakantie gingen.

Het was haar eerste zwangerschap. In Frankrijk kreeg ze krampen en vloeide wat, dus daar naar het zkh toe en daar opgenomen geweest, omdat de communicatie slecht verliep heeft mijn vriendin eig heel weinig meegekregen welke medicijnen ze via infuss kreeg…op de echo was iig een heel klein knipperend dingetje te zien maar ook iets wat ze zelf als stolsel zagen, na 2 dgn bedrust hebben ze hun vakantie onderbroken en zijn terug huiswaarts gegaan.

Bij de ha daar geweest en ook weer bij de gyn in nederland…



Ook zei kreeg daar te horen dat ze ws zwanger was geweest van een 2-ling en 1 kindje ( vruchtjë) het niet had gehaald vermoedelijk dus al heel vroeg in de zwangerschap. Het stolseltje was na een paar dagen/week ( weet ik niet hoor) “opgelost” en weg…



Of dit hetzelfde is als jij hebt weet ik zo niet.,



Ik hoop iig dat het jou goed gaat meid en deze zwanerschap volledig en juist verder verloopt,



mijn vriendin is bevallen ( te vroeg) van een dochtertje… nu na een moeilijke start kerngezond .

Alle liefs bianca

Baukje… heel veel sterkte! Het hartje klopt, dat is in ieder geval al heel positief!



Het klinkt idd als een tweeling waarvan 1 vruchtje het niet heeft gehaald. Het kan ook een cyste zijn of een bloeding vanuit (of vanachter) de placenta. Dat laatste had ik ook, ik vond dat ook heel eng om op de echo te zien. Mijn gyn zei dat de baarmoeder (zeker bij de eerste keer) moeite heeft met groeien en daarom soms bloedt. Bij mij is het vanzelf weggetrokken, ik heb magnesium tabletten geslikt om de baarmoeder te ontspannen zodat hij makkelijker kon groeien. Bij mij was het wel minder dan bij jou denk ik, bij 6w2d was het op de echo te zien, bij 10w was het weg.



Ik hoop dus dat het bij jou ook onschuldig is en weg zal trekken. Ik kan me goed voorstellen dat je in spanning zit nu. Wanneer krijg je weer een echo?

Hoi Baukje,

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dat bloedstolsel uit je baarmoeder nu helemaal weg is. Ik hoop dat je maandag op de echo nog steeds een kloppend hartje te zien krijgt!

Veel sterkte met wachten…



Helena

Nog 2 dagen meid… duurt lang als je zo onzeker bent! Ik duim heel hard voor je, dat de echo maandag goed is. Veel sterkte!

O meis ik leef met je mee… :hug: :-*

Enuh als we allemaal :pray: en :kaars: branden moet het helpen!!!

Sterkte meid ik :pray: dat alles goed komt.



Heb zelf ook een megabloeding gehad in het begin van de zwangerschap en ik ben me wild geschrokken het was ook helderrood en het bleef maar stromen (veel meer dan 1 maandverbandje). Maar gelukkig is alles goed gegaan en ben ik bevallen van een dochter maar na onderzoek van mijn placenta blijkt dat ik zwanger ben geweest van een tweeling en vandaar die bloeding heb gehad.



:hug: :-*

Hoi Baukje,



Wat jij beschrijft heb ik een maandje terug ook meegemaakt. En nu ben ik gewoon zwanger, 12 weken, en is alles nu oké.

Bij mij begon het met 8 weken.



Ik heb zelf twee keer nafgelopen weken zo’n heel hevige bloeding gehad die even aanhield. Eerste keer was zelfs aanleiding om me in het ziekenhuis te houden, ik verloor zoveel bloed dat ik flauw viel.



Bloed is niet fijn, maar het moet er toch uit. Als je vloeit is dat de snelste manier. Ik moest wel rustig aan doen, zodat het niet te hevig werd.

Komt het er niet uit wordt het weer opgenomen in je lichaam.



Als het bloed donker is (en dan is het wel vloeibaar hoor!) dan komt het vanuit die bloedzak/holte. Bruin is ook oud. Bij mij was het op een gegeven moment ook vies zwart-bruin slijm.

Helder bloed (vgl bloedneus) kan zijn omdat het dan weer opnieuw is gaan bloeden. Heel waarschijnlijk is dat dan van dezelfde plek. En omdat je al goede echo’s hebt gehad is die plek waarschijnlijk geen risico.



Bij mij was waarschijnlijk een bloedvat gesprongen in de baarmoeder. Als dat bij de placenta is, dan is het risico-vol. Maar omdat het niet bij de placenta was is het bij mij goed gegaan. Omdat bij jou de zwangerschap ook nog gewoon doorgaat, geeft dat waarschijnlijk hetzelfde aan, dus dat de bloeding niet bij de placenta zit en het gewoon goed kan blijven gaan.



Jij bent ook al enkele weken terug begonnen met vloeien en het gaat nu nog steeds goed. Jouw kindje is dus ook een doorzetter!



Hebben ze jou verteld hoe groot het bloedzakje (holte) was? Bij mij was dat op zijn grootst ongeveer 8 bij 8 cm. Nu is het veel kleiner geworden.



Waarschijnlijk stopt het vanzelf. Bij jou is het nu toch al lang geleden dat je helder bloed verloor. Als ik nu zo bruin bloed zou verliezen, zoals jij omschrijft (heb ik trouwens de nacht van donderdag op vrijdag nog gehad) dan zou ik me echt even niet te druk maken. (Ik zelf heb pas over twee weken weer een echo.) Ik wil het niet minder eng maken dan het is, want ik weet heel goed hoe spannend het is hoor! Ik schrok donderdagnacht ook best wel weer even.

Het is geen nieuwe bloeding in ieder geval wat je beschrijft. De bloeding die je 2 en een halve week terug had heeft het vruchtje overleefd, dus er is geen reden om te denken dat het nu ineens af komt.

Het is niet zo dat het het vruchtje zomaar meetrekt of zo (daar was ik zelf angstig voor) en het bloed moet toch weg uit je baarmoeder.

Waarschijnlijk zal je baarmoeder soms zelfs ook krampen. Dat is puur om het oude bloed weg te werken.



Ik heb vandaag ook gepost bij de april-mama’s. Daar staat mijn verhaal wat uitgebreider. Misschien heb je er wat aan.



Ik ben net even wat verder na die bloedingen als dat jij bent en ben over de spanning heen. Het is nu rustig, op zo nu en dan wat bruin bloed na. Hopelijk kan jij straks ook trots zijn op zo’n doorzettertje in je buik! Eerlijk gezegd verwacht ik dat wel…

Vorige week vond ik de echo nog heel spannend (ik kreeg ook iedere week een echo), maar afgelopen woensdag was ik al heel rustig, op een beetje gezonde spanning na.



Wil je meer weten/vragen, gewoon doen hoor! Ik heb nu zo’n beetje al alles gevraagd aan de gyn en die heeft me zoveel verteld!

Ik had een collega die eens precies hetzelfde mee had gemaakt en die heb ik ook de oren van haar hoofd gevraagd. Dat gaf echt rust, dus als je wil, vragen! Kan ik op mijn beurt misschien iets doen voor jou.



En vraag maandag bij de echo ook alles! Waar het vruchtje zit, waar precies het bloed, alles.

Ik vond het bijvoorbeeld fijn te weten dat bij mij het kindje bovenin de baarmoeder zit en het bloed er maar deels langs hoefde. Ook al zou het kindje anders ook gewoon goed vastzitten en niet zomaar mee komen.

Het bloed duwde bij mij op een gegeven moment ook de vruchtzak in. Vond ik naar! Maar de gyn heeft me laten zien dat het gewoon nog genoeg ruimte had. Dus gewoon alles zeggen wat in je op komt en alles vragen.



Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen.



Liefs, Cobi

O Bauke, wat een spanning bij je :hug:



Heel veel succes morgen! :-*

jee wat een spanning…

wou dat we je gerust konden stellen!

heel veel sterkte,

ik duim :pray:

Baukje, sterkte en we denken aan je :-* !!!

Hier ook nog steeds :pray:

Mooi. Dus inderdaad ook een doorzetter. :slight_smile:



Bij mij had ik na iedere echo opnieuw wat (meer) bloedverlies. De echo’s waren inwendig. Ik weet niet of het aan de echo’s heeft gelegen (zou ik zelf niet gek vinden eigenlijk) maar het bloed moet er toch uit.

Ook van grotere stolsels schrok ik nog wel. Die waren echt ineens groter. Gewoon stukken van 5 bij 5 bij 2 cm, dus dat was ineens best flink.



Tja, mijn gyn wilde ook niet té positief zijn. Ik heb gemerkt dat als je de vragen goed formuleert, je toch wel je antwoorden krijgt.

Zo heb ik gevraagd of ik vanaf nu nog meer risico liep als andere zwangere vrouwen die even ver zijn. In principe niet dus. Een gyn kan nooit zeggen dat het nu verder goed gaat, dus dat vraag ik dan ook maar niet.

Ik had een vrouw als gynaecoloog. Misschien is dat ook anders. Ik kon haar op een gegeven moment dus ook vragen of zij nog vertrouwen had in deze zwangerschap. Daar zei ze toen volmondig ‘Ja’ op. Dat was de echo meteen nadat ik die tweede hevige bloeding had gehad en zelf dus niet zoveel vertrouwen meer had.



Mij hielp het gewoon ook zo precies mogelijk te weten hoe het er in mijn buik voor stond. Dus ongeveer de grootte (precies kunnen ze niet zeggen), de plek waar het zich bevindt t.o.v. het vruchtje en de placenta, dat soort dingen.



Ik stuur je ook even een pm.



Hou ons op de hoogte!



Groetjes, Cobi

fijn dat de echo goed was Gefeliciteerd :-*