tongriempje doorknippen

Terwijl ik dit schrijf, draait mijn maag rond!

Is dit echt iets wat nog veel gedaan wordt? Wie heeft hier ervaring mee?

Het is gedaan bij de beeb van een vriendin en ik had er nog nooit van gehoord. Blijkt dus als ik google dat het wel vaker gedaan wordt… :cry:

Bij mijn dochter is het gedaan met 3 weken.

Ik was ook als de doods…maar het stelt echt helemaal niks voor.

Ze gaf 1 kreuntje en sliep vervolgens gewoon weer verder…Stelt dus echt helemaal niks voor…en het ging daarna in 1x goed met de voeding. En bij korte tongriempjes gaan de kinderen ook later slissen…

mmmh het klinkt zo anno 1800…

Gelukkig viel het bij jullie kleine zo mee!

Niet echt de meest charmante foto van Marlynn…maar hier zie je het tongriempje zitten. Echt helemaal tegen het puntje van dr tong.

Ik kon dus ook niemand vinden die hem door wilde knippen omdat het tegenwoordig nog maar heel weinig werd gedaan.

Het is jamemr dat ik geen foto’s heb van mijn tepels…wat een ellende.

Ik had er hele bloemkoolroosjes op staan aan kloven en korsten…en dan zeggen die %$~#@&%$ artsen ook nog ja mevrouw u moet gewoon maar even volhouden het hoort erbij :shock:

Ik zelf ben kraamverzorgende dus ik wist wel beter.

Heb echt stad en land afgebeld tot er eindelijk iemand was die me wilde helpen…en echt meteen de volgende voeding dronk ze als een tierelier aan de borst…met een paar dagen waren alle korstjes en kloven verdwenen en heb er tot op hede geen 1 meer gehad

Wow bijzonder dat het zo een verschil gaf, ik hoop dat bij mijn vriendin ook zo verloopt!! Je kan het idd goed zien!

Ik hoop het ook voor je vriendin…

Ik had een stuitkindje…misschien haal je het daar mee in de war??? Maar ga nu mijn dochter in bad doen…die is lekker slaperig. Gister om half 8 naar bed heb haar om 22 en vanmorgen om 7 uur wakker gemaakt voor een voeding…en wordt nu net pas wakker :shock:

jaloers mijn mup is nu ook wakker maarruh na 4x wakker vannacht mag een paar uurtjes slapen ook wel :wink:

Thnx voor je reactie, nog meer mensen ervaring met het doorknippen?

Ook met positief resultaat?

mijn tongriempje is 30 jaar en 10 maanden geleden ook doorgeknipt 8) …

Volgens mijn ma heb ik alleen even gehuild, daarna tukte ik weer verder. Zij vond het erger dan ik :mrgreen:

het tongriempje van floris was ook veels te kort ,maar er was echt niemand die hem wou doorknippen hoe erg ik er ook om zeurde…uiteindelijk is hij zelf doorgeknapt.

Ow dat klinkt ook niet fijn :hug:

@veertje wrote:

Ow dat klinkt ook niet fijn :hug:

het bloede eventjes maar toen was het ook over…meneer knalde met zijn kin op het tafeltje en knappp .daarna stak hij voor het eerst zijn tong uit…nu doet hij niets anders meer :mrgreen:

Op het cb zeiden ze dat Cas zijn riempje dat boven je bovenste tandvlees vast zit (géééén idee hoe dat heet) te kort is.

Vroeger werd ook dat gecorrigeerd maar nu doen ze dat niet meer omdat ze hebben ontdekt dat de tanden daardoor wel mooi recht komen :thumbup: .

Die van mij zit na 29 jaar nog steeds vast,ik vindt er geen hinder van.

Lukas heeft hem ook vast zitten bij Jurre weet ik het eigenlijk niet,had zelf het idee dat hij het niet heeft. Zolang ze er geen last van hebben vindt ik het wel best :mrgreen:

Hier doet de verloskundige het in de eerste controle week :thumbup:

Niet bij ons hoor, maar bij iemand hier uit de buurt :wink:

Je kan hem ook laten losklikken door de vk… Althanks hier… Dat kan ze doen met haar vingers… Niks knippen… Doen ze met duim en wijsvinger en dat hop en hij is los…

het is bij mij als baby ook gedaan, en volgens mijn moeder brulde ik alleen maar omdat de speen even uit mijn mond moest en was ik weer stil zodra ik de speen weer had.

Bij mijn zoontje is het tongriempje op zijn vierde dag door geknipt.

Hij kon heel moeilijk drinken ermee.

Ben door de verloskundige doorverwijzen naar de kinderarts kon meteen de volgende ochtend terecht.

Kinderarts keek er alleen maar naar en belde meteen de poli ok waarna we voorrang kregen op iedereen die al zat.

Kinderarts zei met zo jong kindje kun je niet wachten en moet je gewoon lekker snel naar huis…en dan eindelijk is gaan genieten van je kraamweek.

Bij ons in het flevoziekenhuis is er dus een arts.

Ingreep stelde weinig voor al wilde ik er niet bij zijn gebeurde op schoot van mijn man. Verdoven doen ze niet, omdat volgens hun pinlijker is dan het knipje dat ze geven.

Mijn zoontje kon hierna eindelijk de hap maken om live uit de borst te drinken.

jayden en esmay hadden het allebei te kort. is vanzelf losgeknapt door het huilen

Bij Peter is hij ook doorgeknipt. Hij was 8 dagen oud en drinken was een drama.

Hij slist nog steeds wel iets, maar ze zeggen bij het CB dat het erger zou zijn geweest als er niets aan was gedaan.

Onze nieuwe buurvrouw is remedial teacher en zij vertelde dat het bij haar zoon nooit is gedaan maar dat hij dus met ruim 2 nog NIET praatte. Na logopedie en onderzoek bleek het tongriempje te kort en al goed vastgegroeid. Het is operatief alsnog doorgeknipt maar gezien zijn leeftijd dus wel onder narcose.

Dat is dus veel erger dan wanneer het bij een pasgeboren baby gebeurt.

Ons buurjongetje is nu 4 en praat dus pas sinds ruim een jaar. Hij moet een hele inhaalslag maken.