tongriempje doorknippen

bijzonder goed om te horen :thumbup:

@ Yona

Ik heb het flevo ook gebeld maar moest ook 1 1/2 week wachten voor ik bij de arts terecht kon…en dan was het een intake en zouden we een evrvolg afspraak maken voor de knip zelf…echt zo belachelijk dat ze je zolang kunnen laten wachten.

Gelukkig had ik uiteindelijk een arts in Lelystad die het meteen wilde doen…

@marjolein98 wrote:

@ Yona

Ik heb het flevo ook gebeld maar moest ook 1 1/2 week wachten voor ik bij de arts terecht kon…en dan was het een intake en zouden we een evrvolg afspraak maken voor de knip zelf…echt zo belachelijk dat ze je zolang kunnen laten wachten.

Gelukkig had ik uiteindelijk een arts in Lelystad die het meteen wilde doen…

Jeetje belachelijk Marjolein dat je daar zo lang moets wachten.

Er was ook geen achten bij ons meer aan want hij kreeg veels te weinig binnen.

Gelukkig kon een arts je in Leystad wel helpen alles goed gegaan?

@Cell wrote:

Bij Peter is hij ook doorgeknipt. Hij was 8 dagen oud en drinken was een drama.

Hij slist nog steeds wel iets, maar ze zeggen bij het CB dat het erger zou zijn geweest als er niets aan was gedaan.

Onze nieuwe buurvrouw is remedial teacher en zij vertelde dat het bij haar zoon nooit is gedaan maar dat hij dus met ruim 2 nog NIET praatte. Na logopedie en onderzoek bleek het tongriempje te kort en al goed vastgegroeid. Het is operatief alsnog doorgeknipt maar gezien zijn leeftijd dus wel onder narcose.

Dat is dus veel erger dan wanneer het bij een pasgeboren baby gebeurt.

Ons buurjongetje is nu 4 en praat dus pas sinds ruim een jaar. Hij moet een hele inhaalslag maken.

Daar moet je toch niet aan denken dat je peter dan onder narcose moet en er veel meer van mee krijgt.

Mijn zoon slist niet maar heeft wel een klein hagedisse tongetje (heeft een klein inkeping in zijn tong.

Maar er verdergeen last van gelukkig.

ik wilde het bij Tara ook graag gedaan hebben.

Maar ze wilden het niet.

ondanks dat gelukkig wel 8 mnd bv kunnen geven.

mijn man heeft zijn tongriempje ook vastzitten.

het kan later met praten ook last geven dat ze bepaalde klanken niet kunnen uitspreken

Bij Jesse is zijn tongriempje na 3 dagen losgeknipt.

Jesse sliep en heeft werkelijk niets van het losknippen meegekregen! Ik wilde er niet bij zijn, leek me vreselijk! Maar het was echt een ‘fluitje van een cent’!

Hier de de vk het trouwens.

Amélie had ook een heeeeel kort tongriempje.

Hij zat ook helemaal aan de voorkant van haar tongetje waardoor ze een hartjesvorm-tong had :inlove:

7 maanden lang geen last van gehad (borstvoeding ging hardstikke goed, daarom deden ze er niets aan) maar met vast eten was het een drama.

Ze kreeg haar eten niet naar achteren geschoven met haar tong (kon’ie niet bij natuurlijk) en kreeg zo helemaal niets binnen.

Doorgestuurd naar de KNO-arts, en die zag het meteen.

Ik mocht toen kiezen voor direct doorknippen, of wachten en een maken afspraak om het onder narcose te laten doen.

Ik had me ingelezen, en wist dat het zo gepiept was, dus besloot het direct te doen…maar sjonge…wat een bloed, verdriet en tranen was dat zeg.

Het heeft nog 2 maanden geduurd voordat ze ging eten, maar ze kon inmiddels wel haar tong uitsteken, kreeg haar eten wel naar haar keel geschoven, en met borstvoeding ging het veeeeel sneller

:shock: Ze had opeens zomaar de borst leeg :lol:

Hier geen spijt van. Wel heftige ervaring, maar een narcose had (en heb) ik er niet voor over.

Ben heel benieuwd, maandag gaan ze bij mijn zoontje “knippen”.

IK geef bv maar heb telkens erg diepe (en pijnlijke) kloven boven aan mijn tepel, heb hierdoor ook al drie keer een Borstontsteking gehad…

Hoop zo dat hij beter gaat drinken als nu.

Hoe verschillend de adviezen zijn zeg :shock:

Ik had al heel snel door dat het tongriempje van mijn dochter te kort was en aangezien ik dat zelf ook heb gehad en bij mij pas is doorgeknipt met een jaar of 15 wou ik dat het direct gedaan werd door de arts. Mooi niet dat ik een verwijzing kreeg he :hand: Omdat bij de meeste kindjes binnen het 1ste jaar deze vanzelfd ´losschiet´ wou hij het niet doen.

Net nadat ze 1 was stond ik weer bij de ha op de stoep dat ik een verwijzing wou. Inmiddels is hij dus doorgeknipt, maar daarvoor moest ze dus wel een klein roesje krijgen. Ze heeft er verder geen last meer van, maar ik vond het wel vervelend dat het niet meteen gedaan werd toen ik er om vroeg…