Toetje baby 6 maanden

Welk toetje geven jullie je baby vanaf 6 maanden?



Mn meisje is bijna 6 maanden en wil beginnen met een toetje na maaltijd savonds, maar wat is gezond en lekker?

Ik geef yogolino, bij de babyvoeding vandaan.

Oh ja, daar zit geen suiker in he?

gewoon pure yoghurt.

Daar vliegt de mond hier rap voor open.

Ik gaf toen nog geen toetje, wat later gaf ik af en toe een beetje gewone yoghurt.



En nog later van die kwarkjes, maar dan niet van Danoontje, maar van AH eigen merk (smikkeltoetje) of van de Jumbo of C1000 eigen merk. Daar zitten geen toegevoegde suikers in itt Danoontjes.

Zou beginnen met yoghurt of gewoon fruit uit het handje.

Bedankt! Fruit krijgt ze sochtends, en t cb raadde een complete maaltijd aan, dus incl. toetje. Begin dan maar eens met een paar happen yoghurt, ik weet ook niet zo goed wat ze op zou kunnen, na een bordje van groente met aardappels, waar ze goed van eet!

gewoon yoghurt

Cb raad een complete maaltijd aan :S. Mijn dochter at pas met 1 jaar een complete maaltijd. Nu moet ik zeggen dat wij ze wel bijvoeding ala rapley kreeg. Maar ook mijn oudste dochter at op die leeftijd (6 maanden) met vers gemaakte potje nog geen complete maaltijd.

Nou ja, complete baby-maaltijd natuurlijk :slight_smile:

Babymaaltijd dat was hier ook niet eens een heel klein potje ;). Mijn oudste zat met 8 a 9 maanden pas op de leeftijd dat ze een klein (vers) potje leeg at. Met daarna nog een schaaltje yoghurt of fruit.



Je zou ook een fruitshake ofzo kunnen maken van wat kunstvoeding en een banaan ofzo een klein bekertje/flesje. Dat kreeg ze hier soms, andere keren tot 8 a 9 maanden kreeg ze gewoon nog een flesje kunstvoeding na de warme hap. Maja dat had ze ook echt nodig, want ze at nog zo weinig.

Een toetje met 6 mnd :shock:

Wat een onzin :lol: gekke cb ook altijd.



Mijn mannetje krijgt dat nog niet hoor, vaak enkel groente, soms aardappel, pasta of couscous ofzo. Als hijmee wil doen met toetjes straks mag hij gewoon volle yoghurt of geitenkwark.

Ze vraagt toch niet wat je er van vindt?

Ze vraagt wat ze als toetje kan geven.

Onze dochter kreeg gewone kwark toen ze een toetje kreeg (wel pas maanden later dan 6 maanden), is makkelijker te lepelen dan van die dunne yoghurt.

mijn eerste danoontje

kwark of yoghurt (zonder smaakjes etc), maar pas vanaf een maand of 10 hier. Nu vaak fruit als toetje.

met 6 mnd was hier van een toetje nog helemaal geen sprake, van een complete maaltijd ook niet. dat was juist de tijd van heel voorzichtig beetje aftasten wat dat nou inhoudt; vast voedsel.



ik geef sinds kort af en toe 1wat, y,ogh+urt of kwark. en z kan ook al typen :angel:

@Kwakje wrote:

Ze vraagt toch niet wat je er van vindt?

Ze vraagt wat ze als toetje kan geven.




ja dat is het heel sec bekeken. Maar ze vertelt dat ze het vraagt omdat het cb heeft verteld dat haar kind van 6mnd een volledige maaltijd moet eten, inclusief toetje. Sommige cb’s hebben er een handje van hun opvatting als feit te presenteren. Dan is het toch prima om als antwoord op haar vraag aan te geven dat het volgens anderen echt nog helemaal niet nodig is; een toetje als je net begint met bijvoeding. Snap daar het probleem niet van.

Ik denk dat met een ‘complete maaltijd’ puur ‘alle onderdelen bevattend’ bedoeld wordt? En dat dus één hapje van alles ook oké is.

Nou ja,wat is een complete maaltijd? Een conplete maaltijd in babyportie. Als vervanger van een fles.