Toetje baby 6 maanden

Iris krijgt vanaf ongeveer 7 maanden een toetje na het eten, meestal yogolino (die bij de babyvoeding staan) of danoontje.

@fiep klophout wrote:

@Kwakje wrote:
Ze vraagt toch niet wat je er van vindt?

Ze vraagt wat ze als toetje kan geven.




ja dat is het heel sec bekeken. Maar ze vertelt dat ze het vraagt omdat het cb heeft verteld dat haar kind van 6mnd een volledige maaltijd moet eten, inclusief toetje. Sommige cb’s hebben er een handje van hun opvatting als feit te presenteren. Dan is het toch prima om als antwoord op haar vraag aan te geven dat het volgens anderen echt nog helemaal niet nodig is; een toetje als je net begint met bijvoeding. Snap daar het probleem niet van.




Daarom dus…



Overigens eten wij zelf ook niet altijd een toetje, vind het zonder ook een complete maaltijd. Toetje is echt extra.

Ik zou zo’n kleintje nietnu al laten wennen aan zoete toetjes als danoontjes enzo.

Met 6 maanden nog niet, toen at ze ook amper avondeten, omdat ze echt nog op minimaal 4 flessen per dag zat, en met minder geen genoegen nam :smiley:

Nu eet ze een voller bord dan haar broer met avondeten, ze eet gewoon met de pot mee, en krijgt als toetje vanilleyoghurt. Gewone yoghurt hebben we minimaal 12 keer geprobeerd, maar ze blijft kokhalzen en bijna overgeven ervan, echt omdat ze het zo vies vindt. Vanilleyoghurt vindt ze heerlijk. Was eigenlijk van plan alleen gewone volle yoghurt te geven tot ze 2 zou zijn, maar dat is dus niet gelukt. Danoontjes enzo zou ik niet zo snel geven, dan liever fruit of niks.

Zo groot vind ik het verschil tussen vanilleyoghurt en Danoontjes (of de ‘nepperds’) niet? Ja, ietsje meer kcal, maar zo’n kwarktoetje is vaak kleiner dan een beetje yoghurt in een bakje…hier tenminste wel. En het voordeel van veel ‘nepperds’ vind ik dus dat er geen toegevoegde suikers in zitten.

Hier kregen ze trouwens met 6 maanden pas net hapje groente , volledige maaltijd echt nog niet.

yoghurt kreeg ze met 9 maand ofzo pas

Mijn cb vond juist weer dat ik te vroeg met toetjes was begonnen.

Allemaal keken ze hier het toetje bij ons uit de mond, dus geleidelijk aan al vrij vroeg ermee begonnen. Kreeg steeds te horen dat melkprodukten eigenlijk pas mogen vanaf 8 a 9 maanden.

Hier is het trouwens volle kwark of biogarde of griekse kwark. Lepelt stukken makkelijker dan yoghurt.