Toekomstige mei-mama's ?

Sterre: Nou ben benieuwd hoe je het ervaart het testen, lijkt mij soms heel lastig. Ik zou er best obsesief mee bezig zijn dan denk ik.

Volgens mij als ik het goed heb, is het beter om niet met ochtendurine te testen. Klopt dat? Ik hoop ook dat we ons gezellig bij de meimama’s mogen aansluiten. We zullen zien.

Fijen dag dames :-*

Ow zag dat er nog een pagina was om te reageren :slight_smile:

Sterre: heb al antwoord op mijn vraag over testen met ochtendurine :wink:.

Leonie: Zal wel heel leuk zijn, hé als we ons bij de meimama’s kunnen aansluiten. Voor de anderen die hier mee kletsen hoop ik dat uiteraard ook.

Nou allemaal veel klusplezier en wie weet.

Hoi meiden,

ik ben nu voor de eerste maand aan het temperaturen. Dit heb ik bij de eerste zwangerschap ook gedaan naar een paar maanden en toen was het gelijk raak :smiley: Hopelijk nu ook. Het was nu ook zeer duidelijk wanneer ik de eisprong had (afgelopen zondag) dus we wachten af.

Wat de ovulatietest daar heb ik geen ervaring in. Dus mijn vraag, hebben mensen er positieve ervaringen mee?? En hoe duur ze ongeveer?
Succes allemaal!! :thumbup:

Gr. Priscil

Hoi Priscilla, volgens mij ben jij de eerste in dit groepje die haar eisprong al gehad, of niet?

Hier is ie volgens de ovulatietesten nog helemaal niet in aantocht, wie weet in het weekend.

Tot nu toe geen obsesieve gevoelens, ik ben blij dat ik iets kan doen ipv van alleen maar afwachten en raden wanneer die eisprong is. Ik ben echt het spoor helemaal kwijt wat m’n cyclus betreft, dit geeft hopenlijk meer zekerheid.

Ik hoop het voor je Sterre dat je nu wat meer duidelijkheid krijgt met die ovulatietesten. Hoelang ben je gestopt met de pil??

En volgens mij ben ik inderdaad de eerste van dit groeppie die haar eisprong had. We zullen geduldig afwachten…tot ongeveer 26 augustus.

Gr. Priscilla

Wat is dat wachten tot vreselijk he?! Ik heb mijn ei als het goed is dit weekend. Ik gebruik geen testen en temp ook niet. Ik heb al een kindje, dus ik weet dat ik zwanger kan worden :wink:

Voordat ik zwanger raakte van Amy beheerste het behoorlijk mijn leven en ik ben een beetje bang dat ik nu weer ga ‘flippen’ dus ik probeer toch wel afstand te houden…

Priscilla, ik ben in april gestopt met de pil, ik heb ook een poosje getempt, maar dat beviel me niet zo, ik ben daar na 2 maanden resoluut mee gestopt om er minder mee bezig te zijn. Inmiddels heb ik zo’n beetje alle zwangerschapskwaaltjes gehad, daardoor heb ik meer vertrouwen in mezelf komende periode, ik zal niet meer bij elk vlaagje misselijkheid of pijntje in m’n borsten denken dat ik zwanger ben, want dat maakte steeds die 2 wachtweken helemaal niet leuk.

Oja, ik heb van matcare de goedkoopste testen (via internet dus) besteld. Zijn hele kleine stripjes die je in je urine moet houden. Ik had een aanbieding, 10 ovulatietesten+2 zw.sch.testen voor 13 euro excl. verzendkosten. Op aanraden van Vicky, ook een aprilstopper die nu zwanger is!

26 augustus, dat schiet al aardig op!

Nou Becca, dat gevoel ken ik maar al te goed! Dat het je zo beheerst, gék werd ik van mezelf! Sinds de vakantie heb ik een rustiger gevoel, derest van de maand moet blijken of ik zo rustig blijf :wink:

@Sterre74 wrote:

Nou Becca, dat gevoel ken ik maar al te goed! Dat het je zo beheerst, gék werd ik van mezelf! Sinds de vakantie heb ik een rustiger gevoel, derest van de maand moet blijken of ik zo rustig blijf :wink:

Ik kon het altijd redelijk van me af zetten, tót het moment dat ik bijna mijn nod heb…mén…ik was niet te genieten, voelde van alles en wilde het liefst de hele dag door testen…

Toen ik wel zwanger was, geloofde ik het niet…heb zeker 9 maanden in de ontkenningsfase gezeten :mrgreen:

Hahaha je geloofde het pas toen ze geboren was?

@Sterre74 wrote:

Hahaha je geloofde het pas toen ze geboren was?

Zelfs toen kon ik het me niet voorstellen :mrgreen:

Pas toen mijn buik ging groeien en ik haar ging voelen, toen had ik zoiets van…goh…het is toch echt waar :smiley:

Hopelijk hier ook…

Na drie miskramen waaronder een tweeling, zit ik weer aan de clomid.

Eigenlijk om het feit dat ik een klein vleesboompje heb die eruit moet dmv een hysteroscopie. Maar voor die scopie heb ik een cyclus nodig.

De scopie heb ik pas 21 september en zit nu op cd 8.

Ik mag wel zwanger raken, het vleesboompje kan in de weg zitten maar hoeft niet. Dit is tevens niet de oorzaak van de vorige 3 miskramen. De oorzaak is nog niet duidelijk. Bloedonderzoeken zijn goed, we wachten alleen nog op de uitslag van de chromosomen test.

Stieken hoop ik nou op een zwangerschap die goed gaat.

Oja, ik ben overigens wel wat te zwaar :oops:

Jeetje Janine, 3 miskramen :shock: En ook nog een 2-ling! Wat naar zeg!

Hopelijk komen ze er toch wel achter wat er aan de hand is! Een kennis van me had het ook steeds en toen bleek dat haar eigen lichaam antistoffen aanmaakte ofzo, dus moest ze zichzelf iets inspuiten, zodat ze zwanger bleef (ik weet niet exact hoe het nou zat) die had 6 miskramen en nu uiteindelijk 3 prachtige kinderen.

Hoi meiden,

ik probeer me inderdaad ook rustug te houden, lukt meestal tot een 1 dag voor mijn NOD en dan ga ik echt bijna elk uur na de wc. Ik ga pas testen als een aantal dagen overtijd ben, de vorige keer was het elke keer zo’n teleurstelling die negatieve testen, dus gewoon rustig wachten als het zo is dan blijft het als het goed is gewoon zitten en dan weet ik het gewoon ietsie pietsie later. Ik weet wel dat ik zwanger kan raken, dus het gestress van kan ik zwanger raken heb ik gelukkig nu niet.

Dus Sterre en Becca en de andere meiden natuurlijk ook, keep it cool en knallen maar :dance: :dance:

Groetjes Priscilla

Ik weet niet of ik mn eisprong nou wel of niet had gehad (ging proberen te kijken via mn slijm, het werd eerst draderiger enzo zoals op internet stond (dat was maandag) maar het is nu niet meer draderig maar nog wel veel dus ik weer niet of dit nou betekend dat mn eisprong al is geweest of niet :? (btw sorry dat het een beetje ranzig klinkt :oops: ).

En nu is het wachten tot 2 september… en ik ben veel te ongeduldig daarvoor… :?

Woeshi: ik zou mijn ei vandaag of morgen hebben…ik vermoed dat ik hem vandaag heb gehad, omdat ik in de middag een trekkerige buikpijn heb gehad. Met ovu tests heb ik eens gekeken of het mijn ei was en hij werd toen inderdaad positief (scheelt een hoop geld zo :mrgreen: )

Gisteren geklust, dus nu nog 2 hele lange weken :pray: :pray:

Ja dat slijm :? Daar snap ik helemaal niets van, ik las ergens dat als je dat draderige slijm hebt, dat dan de eispron ‘in aantocht’ is, maar dat vind ik wat vaag. En…over ranzig gesproken (heb ik geen moeite mee hoor, ranzige praat :mrgreen: ) hoe kun je nou je slijm beoordelen na het klussen? Ik heb dus altijd de ochtend na het klussen iets draderigs, ‘daar’ :oops: probeer dan je eigen (hahaha zit me rot te lachen om mezelf hier) eisprong slijm daar nog maar in te herkennen :silenced:

Hahahaha hoe je dat typt Sterre :smiley: .

Ik heb nooit dradering slijm 's ochtends na klussen voor zover ik weet :lol: . Maar ga 's avonds wel altijd na 20 minuten braaf blijven liggen nog even plassen. En anders moet je 's avonds kijken voor het klussen!

Ik heb nu een beetje rare buikpijn, dus het zou wel eisprong pijn kunnen zijn. Maar is het nou zo dat je eerst de eisprong hebt en dan de pijn, of eerst de pijn en dan de eisprong??? En als het eisprong pijn was dan was dat draderige slijm dus niet de aanduiding dat het zo ver was :think: .

Vanavond in ieder geval nog maar even klussen voor de zekerheid :lol:

Becca: Zo is een ovulatietest wel makkelijk en goedkoop ja :smiley: .

@Woeshi wrote:

Ik heb nu een beetje rare buikpijn, dus het zou wel eisprong pijn kunnen zijn. Maar is het nou zo dat je eerst de eisprong hebt en dan de pijn, of eerst de pijn en dan de eisprong??? En als het eisprong pijn was dan was dat draderige slijm dus niet de aanduiding dat het zo ver was :think: .

Ik voel dus elke maand mijn eisprong, tenminste…de periode rond mijn eisprong. Je buikpijn zegt dus niks…het kan de eisprong zelf zijn, het kan het net geweest zijn, maar het kan ook zo zijn dat hij er aan komt… Het enige wat je weet is dat je hem hebt, maar wanneer??

Van slijm weet ik niet zoveel :mrgreen: Ik let er eigenlijk nooit op moet ik zeggen, maar wat Sterre zegt herken ik wel ja, de ochtend na het klussen valt er uberhaupt niks meer te herkennen :mrgreen:

Hm… maar als het iets met de eisprong te maken heeft, dan is er dus nog hoop als we vanavond ons best doen :smiley: .

Wel apart dat ik dat 's ochtends na het klussen met mn slijm niet heb (of niet opgemerkt) :think: . Morgenochtend maar even beter kijken :lol: (nouja, voelen ;))