Lieve (bijna) moeders,
Ik ben moeder van een dochter van 8 jaar. Nooit heb ik gedacht moeder te worden en al helemaal niet van twee kinderen. In januari 2011 heb ik een afspraak om me te laten steraliseren omdat (waarschijnlijk) mijn snelle stofwisseling ervoor zorgt dat anti-conceptie (ondanks dat ik heel secuur ben) niet goed werkt.
Drie weken geleden kreeg ik last van mijn borsten, vreetbuien, etc. en ik wist het zeker: ik ben zwanger!! Nu heb ik inmiddels zo’n 7 testen gedaan van allerlei verschillende merken en ze zijn allen positief!! Dus ik word weer mama (als alles goed gaat natuurlijk) en in tegenstelling tot wat ik had verwacht voel ik me heel blij, gelukkig en bevoorrecht. Ik heb alleen geen idee hoelang ik al zwanger ben (met mijn dochter was ik al meer dan 11 weken zwanger voor ik er achter kwam). Volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij de verloskundige voor een echo. Ook heb ik nog geen idee hoe ik het praktisch ga invullen. Ik ben alleenstaande moeder, werk 50 uur in de week (super leuk), een huis precies gepast voor mijn dochter en ik (luxe, ruim en in de stad), hele andere toekomstplannen en tot in het kleinste detail heb ik geen rekening gehouden met nog een kindje! Maar ik heb alle vertrouwen dat het me gaat lukken.
Tijdens de zwangerschap van mijn dochter was ik vooral boos en voelde me gepakt door het leven, maar nu ga ik genieten van alles wat bij zwangerschap, bevallen en opnieuw moeder worden hoort; foto’s maken, pret-echo, positiekleding, zwangerschapsgym en onder andere lid worden van een forum van en voor (bijna) moeders
Mijn dochter en ik hebben het niet altijd makkelijk gehad en daarom noem ik ons druifjes:
Druifjes zijn mooi rond zoet sappig glanzend.
Als we ouder worden en verschrompelen zijn we rozijnen en nog steeds lekker.
Als ze ons uitpersen zijn we heerlijke druivensap of wijn,
en als ze ons onder de grond stoppen zal er weer een nieuwe mooie druivenrank groeien met nieuwe druifjes.
Ik vind het heel leuk om nieuwe mensen te ontmoeten die ook moeder worden of moeder zijn en ik hoop nog heel veel plezier en mooie berichten van jullie te lezen op deze site.
veel liefs van een Druifje
wauw, dat is zeker onverwacht, maar wat spat de blijdschap van het scherm!
Gefeliciteerd met je zw.schap :inlove:
Dat er maar een mooi Druifje in je leven bij mag komen over ?? maand!
Voor wat betreft je poll… ja ik zou het de as vader wel vertellen.
Zou zelf denk ik wel eerst VK en echo afwachten over hoe lang etc nu zwanger, maar vind dat hij er toch wel recht op heeft het te weten…
Geniet van alles zou ik zeggen!
Hoi Mama Marije,
Bedankt voor je reactie en ik vind ook dat de vader het recht heeft om te weten dat hij een kindje krijgt. Maar ook voor het kindje om te weten wie de vader is natuurlijk.
Ik ben gaan twijfelen omdat ik heel wat reacties heb gekregen dat het egoistisch en niet eerlijk van mij is te besluiten het kindje te houden tegen de nadrukkelijke wens van de toekomstige vader in. Als ik het hem dan ook nog vertel, voelt hij zich misschien rottig, boos, etc., maar kan hij er verder weinig aan doen en heeft het geen toegevoegde waarde (omdat we geen relatie hebben en hij geen vader wil zijn).
Het lijkt me zowiezo slim om te wachten tot ik zeker weet hoelang ik zwanger ben en het goed is.
:eh: Wel polstemmers, en maar 1 persoon die je welkom heet :eh:
wb je pol: Ik heb gestemd voor wel vertellen aan de vader van je kindje.
Al is het alleen al om hem te laten weten dat er straks een biologisch kindje van hem rondloopt.
En egoistisch; tja, zolang je alleen zelf zorgdraagt voor het kindje en de biologische vader op geen enkele manier erbij wilt betrekken (erkenning, allimentatie ed) zie ik niet waarom je egoistisch zou zijn.
Welkom hier… Ik hoop dat je het hier naar je zin gaat krijgen.
Wb je poll, het is wel zo netjes om te laten weten.
Ik ben het met Crazymom eens:
egoistisch; tja, zolang je alleen zelf zorgdraagt voor het kindje en de biologische vader op geen enkele manier erbij wilt betrekken (erkenning, allimentatie ed) zie ik niet waarom je egoistisch zou zijn[/list]
Dank jullie wel voor de reacties en ben het helemaal met jullie eens dat ik het de vader moet vertellen, dit sterkt me weer! Voor mij is het ook om contact (proberen) te houden voor het kindje zelf en zelf zou ik het ook willen weten. Of de vader het wil erkennen of betrokken wil zijn kan ik weinig invloed op uit oefenen. Het is dan zijn keuze en ik kan niemand dwingen vader te zijn
welkom en veel plezier hier
van harte gefeliciteerd ik hoop dat jij net zo zult genieten van je zwangeschap als ik heb gedaan van mijn laatste zwangerschap ( ik bedoel lettterliijk de laatste hoor , hierna komt er geen kindje meer dus ik geniet dubbel)
Hoi KristalKindje,
Dank je wel en ik ga zeker mijn best doen Je hebt ook een behoorlijk leeftijdsverschil tussen je kinder zitten en ik ben reuze nieuwsgierig hoe dat gaat!? Is het een bewuste keuze van jullie?
liefs Druifje
hoi hoi, enne welkom uiteraard ,…ja ik heb inderdaad wel wat verschil ertussen, en dat gaat super! mijn dochter van nu negen ( acht toen haar zusje geboren werd) zucht zelfs wel eens dat haar leven NOG leuker is geworden het zusje brengt blijdschap in huis, leven…oudste broer, van zeventien , is verliefd op haar, hij aanbidt dat kind gewoon, loopt altijd met haar te sjouwen en te spelen, draagt haar voor mij…het liefst grijpen ze haar onderweg ook uit de kinderwagen mn man of hij…want ze zijn zooo trots op dat kleine vrouwtje, maar dat mogen ze van mij niet altijd, straks wil ze als ik alleen ben ook niet meer in de wagen zeg haha, ik trek dat niet hoor haar steeds te dragen
nee het is niet bewust, ik heb pcos, ben dus vermindert vruchtbaar, ik was van de derde echt totaal onverwacht zwanger, nooit gedacht dat dat nog zou kunnen zomaar…maar toch he…en blij dat we met haar zijn!!!
o enne wat betreft je poll, ja ik zou het hem ( na de nodige echootjes om zeker te zijn dat alles okee is) wel vertellen maar hem heel duidelijk laten weten dat je niks van hem verwacht, dat je het voor het kindje wel fijn zou vinden als het mag weten wie de vader is, en je kunt vragen of hij eventueel open zou staan om wel kontakt te blijven houden zelfs als dit op afstand is…
het is JOU recht om je kindje te houden, geen man die mij zou vertellen of ik wel of niet een kindje mag houden, egoistisch is het niet, je verplicht hem toch tot niks?
hij is de zaaddonor…als hij niet meer wil zijn…je red je prima met je kindje hoor dat kun je ook zonder vent he
en
Welkom hier,
Hoop dat je een heerlijke zwangerschap zal hebben.
En wat betrefd de pol, ik sluit me bij de andere dames aan.
Zou de vader wel inlichten maar vertellen dat je niks van hem verwacht.
Egoistisch om het kindje te houden vind ik het zeker niet.
Alleen als je hem verplicht ook echt papa te spelen zou het egoistisch zijn.
Maar wat ik lees is dat absoluut niet je bedoeling.
Geniet maar lekker van je onverwachte cadeautje :mrgreen:
welkom en van harte gefeliciteerd met je onverwachte cadeautje :inlove:
ik heb ook gestemd om het wel te vertellen maar idd zoals al eerder gezegt is het vrij te laten of hij kontact te houden en jou geluk te delen
of dat hij afstand houd
vind het ook totaal niet egoistisch om het kindje te houden omdat hij het niet zou willen… het was voor jou toch net zo onverwacht?
had het wat anders gevonden als je doelbewust zwanger was geworden terwijl je wist dat hij het niet wilde… dat zou anders geweest zijn
en jij voelt je blij en gelukkig bij deze zwangerschap dus zou er van genieten hoor… het gaat je vast lukken met of zonder parter
ik zie nu wel een verschil tussen mannen en vrouwen. De mannen aan wie ik het gevraagd heb zeggen het niet te willen weten (muv de mannen die zelf graag kinderen willen/hebben) en bijna alle vrouwen vinden dat de man het moet weten…
Volgende week dinsdag naar de verloskundige voor een echo en dan hoop ik dat het groot genoeg is om te kunnen zien hoelang ik zwanger ben. Ik vind het enorm spannend en hoop dat alles goed is. 's Nacht schrik ik af en toe wakker met het idee dat misschien een tweeling is!
oh ow… :lol:
@kristalkindje wrote:
het is JOU recht om je kindje te houden, geen man die mij zou vertellen of ik wel of niet een kindje mag houden, egoistisch is het niet, je verplicht hem toch tot niks?
hij is de zaaddonor…als hij niet meer wil zijn…je red je prima met je kindje hoor dat kun je ook zonder vent he
Helemaal mee eens! :thumbup: En als ik het zo lees gaat die kleine druif het helemaal geweldig hebben bij jou en je dochter :mrgreen:
Een goede, gezonde, geweldige zwangerschap gewenst!
En welkom hier
Welkom en proficiat met je zwangerschap!!
:inlove:
Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik ga met de meerderheid mee.
Wel vertellen, maar vooral geen verwachtingen van hem hebben.
Maar hij heeft natuurlijk wl het recht om het te weten, tis toch ook zijn bloed, het is aan hem zelf wat ie er mee wil.
Maar wat als geheel onverwachts de pappa toch wel het kindje graag wil, wat dan?
Heb je daar ook al over nagedacht?
Niet om je aan te vallen hoor ofzo, maar dan kan je met alle scenario’s rekening houden.
Groetjes en een
fijne zwangerschap!!!
Wat een mooi verhaal :inlove: .
Ik zou ook de vader op de hoogte brengen en dat vind ik zeker niet egoistisch. Hij was er overigens ook bij toen de kleine druif verwekt werd dus als hij geen enkel risico had willen lopen om vader te worden dan had hij daar zelf ook maatregelen voor kunnen nemen.
Ik wens je een fijne en gezonde zwangerschap en welkom hier.