Toch weer naar de kinderarts - Update 11-04

Wat fijn dat het helpt meis!!! :-

Is Kaylee weer een beetje bekomen van alle indrukken?

Ik hoop dat de bloeduitslagen goed zijn! :-

Hé vicky dat klinkt goed.

Is het nu niet zo dat ze dan ook pijn haar botten kan krijgen doordat ze niet sterk genoeg worden zo? Of is dat een verkeerde conclussie?

Ik weet wel dat je met die extra vitamines de botten ook weer sterker maakt vandaar :think: .

Ik zat me even af te vragen of ze daar dan ook pijn van zou hebben gehad.

Maar mooi dat het aanslaat zeg! :-*

vicky: over wat ik je gistrern zie:

Een gangbare gedachte in Nederland is dat melk een onontbeerlijke calciumbron is voor een goede botopbouw en het tegengaan van botontkalking (osteoporose). Calcium kan echter ook heel goed uit ander voedsel worden opgenomen in het lichaam. Het calcium in groentes is bovendien in het algemeen beter opneembaar dan het calcium uit koemelk (8). De Gezondheidsraad adviseert ter voorkoming van botontkalking niet het drinken van melk, maar onder meer een voeding met voldoende calcium. Bij een onderzoek van twee universiteiten in de Verenigde Staten werd de hoeveelheid calcium in het bloed gemeten na de consumptie van melk en na de consumptie van donkergroene bladgroentes. Daarbij bleek dat de melkdrinkers minder calcium opnamen dan de andere groep. En een grootschalig onderzoek onder 121.000 personen (ook in de Verenigde Staten) heeft uitgewezen dat mensen die meer dan één glas melk per dag dronken een 45% hogere kans liepen op een gebroken heup (8 ).

• edit guusje: dit komt omdat het lichaam calcium aan het lijf onttrek om de melk te kunnen verteren*

Goed door het lichaam opneembare calciumleveranciers zijn: donkergroene bladgroentes, bijna alle koolsoorten (vooral boerenkool, Chinese kool en broccoli), noten, zaden (vooral sesamzaad), gedroogde abrikozen en vijgen. Daarbij is het interessant om te weten dat de Britse voedingsdeskundige Shane Heaton op basis van uitgebreid literatuuronderzoek concludeert dat biologische producten gemiddeld ook nog eens 26% (!) meer calcium bevatten dan gangbare (1). Tot slot levert ons drinkwater dan ook nog wat calcium, vooral in gebieden met ‘hard’ water (6).

De calciumbehoefte

De menselijke behoefte aan calcium is niet zo makkelijk in cijfers te benoemen als het Voedingscentrum en de zuivelindustrie (die jaarlijks ruim 40 miljoen euro uitgeeft aan reclame) ons willen doen geloven, omdat deze erg afhankelijk is van onze leefwijze en ons voedingspatroon. Mensen die een plantaardig dieet volgen en een actief leven leiden hebben waarschijnlijk een lagere calciumbehoefte. Daarnaast reguleert het lichaam de calciumopname heel zorgvuldig. De mate van absorptie, die vooral in het eerste deel van de dunne darm plaatsvindt, is zeer verschillend en wordt beïnvloed door de behoefte van het lichaam aan calcium. Gemiddeld absorbeer je 29 tot 70% van het calcium dat je inneemt, maar hoe meer calcium je inneemt hoe minder het lichaam zal opnemen.

zie hier verder:

http://www.zuiveloffline.nl/marjankruik_joggend.html

:hug: van mij en ik hoop dat ze wat voor je meisje kunnen betekenen qua bloed… :hug:

maar dat ze zo groeit :dance: :clap: :dance:

:-*

Dat gaat de goede richting in Vicky! :thumbup: Fijn dat er geen verontrustende dingen zijn… Maar wat een rotdag zo in het zkh zeg :hug: (zo sneu dat bloedprikken, of vond ze het niet zo erg? )

Guus, wat een interessant artikel. Ga meteen die site eens bekijken.

Wat ik me nu al even afvraag :think: (zonder het topic te willen vervuilen hoor Vicky :shifty: ) Zijn zuivelproducten dan zwel zo nodig… Ik geef nog maar 1 x per dag een glas karnemelk aan Joost en vraag me af of hij wel genoeg zuivel binnen krijgt. Zuivel is dus niet eens nodig als je maar genoeg calciumhoudende producten eet? :think:

ha fijn vicky, alweer een zorg minder.

De diëtiste belde gisteren ook nog… Die zou bij de afspraak bij de ka aanwezig zijn, maar dat is allemaal een beetje misgelopen.

In ieder geval was ze blij dat Kaylee was aangekomen, maar 6 maanden voor een nieuwe afspraak voor wegen en meten vond ze echt veel te lang. Dus moet ik over zes weken hier bij t cb gaan wegen, dan belt de diëtiste mij weer op. Als Kaylee dan weer goed aangekomen is moeten we toch gaan afbouwen met dat fantomalt spul :think: Ik mocht niet in 1 keer stoppen omdat ze dan idd gaat afvallen…

Verder nog niets gehoord over het bloedprikken, dus ik ga er vanuit dat alles ok is.

lucas is ook geboren op 31-12-2005 :smiley: wat leuk!

met lucas hetzelfde verhaal. Hij is veel afgevallen in een zeer korte tijd. Hij is (even nadenken) 83 cm lang en woog ehm 2 weken geleden 10,1 kg. Terwijl hij een paar weken daarvoor nog 10,5 of 10,6 woog.

Ik ben altijd blij als hij is aangekomen. Je maakt je dan terecht zorgen als moeder zijnde. Hij loopt ook bij een dieëtiste en zij raadde mij ook aan fantomalt gaan kopen. Gaan ze daar een beetje snel van aankomen?

Ook gaf zij de tip om ongeklopte slagroom door de fristi en yoghurt te doen enz. Extra beleg op de boterham, meer boter dan normaal. Dat soort dingen.

Laatst was lucas uitgedroogd door een longontsteking en keelontsteking. Dus daarom was hij zoveel afgevallen. Het was ook bijna een opname…maar dan komen die zorgen he…dat gewicht is wel erg snel gekelderd…

dus ik weet hoe je je voelt…

gr, bianca

Hoi Bianca

Met die fantomalt komt Kaylee best snel aan hoor… Ik doe het alleen nog door haar melk trouwens,maar dan nog komt ze wel aan een schep of 7 per dag. Ze was toen in drie maanden 600 gram aangekomen, wat erg netjes is voor een kind van twee. En ze heeft in die drie mnd ook nog buikgriep gehad, dus het had ook nog meer kunnen zijn.

Verder heb je dezelfde tips voor Lucas gekregen als ik voor Kaylee. Ik hoop dat het bij jullie ook helpt :hug: Kaylee was bij de afgelopen meting precies 10 kg e ndat was echt onze mijlpaal waar wij naartoe hadden geleefd zeg maar. Ze heeft zolang in de 9 kg gezeten haha, die 10 leek al bijna onbereikbaar :lol:

Misschien ligt het wel gewoon aan de geboortedatum :wink: :-*