Tja, hoe noem je dat?

Ik weet dat er al eens een topic over was maar ik kan het zo snel niet vinden…



Ik zit met een “probleempje”. Mats zit een beetje in de ontdek-en vraagfase en de laatste tijd vraagt hij weleens waarom Aukje geen piemel heeft en wat ze dan wel heeft…



En dan weet ik dus zo snel geen naam die netjes is maar er ook een beetje bij “past” zegmaar.

Oké, een probleem is het natuurlijk niet maar vind het toch lastig.



Vagina vind ik zo… volwassen.

Vagenijntje… neh.

Muts? Nee want dat zet je op je hoofd.

Poes? En hoe noemen we de kat dan?

Doos? Te plat.

Flamoes? Niet echt netjes.

Voorbillen… Nee gats!



Mats noemt het zelf “de kleine billen van Aukje” :mrgreen:



Wat zeggen jullie?

Herkenbaar, hier gaat het de hele dag over piemels. :mrgreen:

Hier noemen wij het bij een meisje een plasser, en bij de jongens een piemel.

De oudste van bijna zes weet dat het ook een vagina heet. 8)

Vagina…



Mijn kinderen nemen het gewoon klakkeloos over. Die denken echt niet “goh, wat een volwassen raar woord”…



:wink:

Madre, dat is natuurlijk ook zo. Voor de kinderen maakt het niet uit. Het is meer dat ik het niet vind passen ofzo :wink:



Maxim, plasser… heb ik ook nog aangedacht maar het klinkt alsof er iets aan hangt zegmaar :oops:





Oké, ik ben moeilijk, i know.



Een vriendin zegt gewoon k*t. Maar dat vind ik zo hard en niet netjes :?

Onze zoon heeft een plassertje. Ik vind zelfs piemel te plat :shifty: Dat wordt nog wat als ze vanalles op school gaan leren :shifty: :silenced: :angel:



En dochterlief heeft een spleetje.

Wat grappig die verschillen. Ik vind spleetje dan weer helemaal niets.



Hier een piemel of een plasser.

hier is het piemel en vagina, voor haar heel normaal. Al zei ze toen ze kleiner was wiemel ipv piemel

hier is het al jaren flutje, al vanaf oudste dochter, en dat werkt prima…de meeste mensen vinden het grappig klinken dus dan loop je daar al niet tegenaan, en als ze wat groter worden weten ze wel dat t ook andere namen heeft,

sanne-marije zegt dan “daar beneden” of mn plasser, of daar waar je vagina zit …haha

zij was trouwens de eerste die t tegen haar zusje over , je flutje , had :mrgreen:

Wij vinden ook

poes is gewoon een beest

flamoesh naja niets voor ons

pruimpke zeggen we heeeel soms

vagina tsja nee ook niet.



Tijdens een fotosessie van Talysha toen ze 3 weken oud was, zei die mevr: draai een beetje anders want anders zit haar vagientje in beeld, verstond het niet helemaal goed en vroeg wat ze zei. En vond dat woord zooo schattig en lief klinken. En nu hebben de dames dus hier gewoon een vagientje :inlove:

Ahhh, dat is ook lief… vagientje :inlove:

Vagientje, wat schattig :inlove:



Alex zegt piep of piepertje tegen het piemeltje van Jayden, ik zeg gewoon piemeltje :lol:

hier is het gewoon daar beneden… we benoemen het niet echt, ze zegt altijd neit bij me billen amar daar. Oke… duidelijk.

Jongetjes hebben ene piemeltje en meisjes een plassertje, zo heb ik het zelf aangeleerd en dat doe ik in eerste instantie ook bij kinderen…



Ik heb in de loop der jaren al zo veel benamingen gehoord voorbips vind ik nog wel een van de ergste… :hand:

( maar die hoorde ik ook in een gezin waar de kinderen leerden dat ze naar de WupCup gingen, want weecee en toilet waren uit den bozen…)



Mijn dochter vond plasser al snel niet voldoende, want…zo redeneerde ze, jongens plassen ook met hun piemel…

Tja daar had ze een punt! :inlove:



Sindsdien zegt ze vagina, en tja gelijk heeft ze, zo heet het toch ook :wink:

hier noemen we het een plasser… al vind ik het zelf idd ook niet echt logisch, want zoals al gezegd door de dochter van Mamy… jongens plassen ook met hun piemel.



Maar het is hier niet echt een item eigenlijk… met voornamelijk jongens hebben de piemels hier duidelijk de overhand en heeft mama een ‘niet piemel’ (zoals ooit genoemd door 1 van de heren).



Net als met borsten, ook zoiets: ja mama… jij hebt grote borsten he, want ja jij hebt ook al 4 kindjes :mrgreen: (en bij jongens groeien de borsten niet omdat ze dus geen kindjes kunnen krijgen :wink: ).

mijn moeder noemde het vroeger altijd een koffieboon…



hoe ze erbij kwamen geen idee.

@Gab wrote:

mijn moeder noemde het vroeger altijd een koffieboon…



hoe ze erbij kwamen geen idee.




:lol: :lol: :lol: Geweldig haha!

Hier noemen we ‘het’ een plassertje en een piemel(tje)

@romata wrote:

Wij vinden ook

poes is gewoon een beest

flamoesh naja niets voor ons

pruimpke zeggen we heeeel soms

vagina tsja nee ook niet.



Tijdens een fotosessie van Talysha toen ze 3 weken oud was, zei die mevr: draai een beetje anders want anders zit haar vagientje in beeld, verstond het niet helemaal goed en vroeg wat ze zei. En vond dat woord zooo schattig en lief klinken. En nu hebben de dames dus hier gewoon een vagientje :inlove:




vagientje is echt schattig zeg.

Ik zeg altijd plasgaatje.



Een vrouw/meisje heeft een plasgaatje, een poepgaatje en een babygaatje.

Hier heeft hij er nog nooit naar gevraagd. Hij heeft zelf een plassertje (piemel vind ik te plat klinken). Maar ik denk dat we gewoon vagina aanleren. Wij zeiden vroeger ‘voorbillen’