titels gezocht voor peuterboeken

Ik wil voor Y.ara nog nieuwe boeken kopen.

Om lekker uit voor te lezen en er moeten ook her en der wat plaatjes staat :mrgreen: :mrgreen: Ze moet ook wat te kijken hebben :lol:

Maaar de laatsten die we hadden waren:

-Pluk van de petteflet.(die vond ze helemaal te gek)

-Abeltje

-sjakie en de chocolade fabriek.



Wie heeft er nog titels die ik beslist kopen moet???

Pluk redt de dieren

@Mama_jeanet wrote:

Pluk redt de dieren




Dat is het vervolg erop??



Ga eens even op zoek :mrgreen:



dank je

jip en janneke.



floddertje



meer weet ik zo niet…

flodertje :dance:



boekjes van carry slee spreken kinderen ook rg aan… en ze zijn ook nog leuk om voor te lezen.

@schoen wrote:

Ik wil voor Y.ara nog nieuwe boeken kopen.

Om lekker uit voor te lezen en er moeten ook her en der wat plaatjes staat :mrgreen: :mrgreen: Ze moet ook wat te kijken hebben :lol:

Maaar de laatsten die we hadden waren:

-Pluk van de petteflet.(die vond ze helemaal te gek)

-Abeltje

-sjakie en de chocolade fabriek.



Wie heeft er nog titels die ik beslist kopen moet???




Pinkeltje!

Deze ga ik zelf zoeken voor Jo.

Lezen nu de oude boeken van mijn man, Pietje Puk, Puk en Muk (ook leuk trouwens) en merk dat Jo het leuk vind om elke avond een klein stukje van een lang verhaal te horen…

Ik herinner me Pinkeltje van Dick Laan wel als leuke verhalen…

De grote rode bus



Ik wil de maan



Klein wit visje



Alles van Annie M.G. Schimdt

Alles van Roald Dahl

@konijn wrote:

flodertje :dance:



boekjes van carry slee spreken kinderen ook rg aan… en ze zijn ook nog leuk om voor te lezen.




Jaaa. Floddertje…vooral “een schiumvloed” ging er hier in als koek!



Jip en Janneke scoren ook wel…alleen zijn F. en J & J. wel weer korte verhalen…dus gebruiken ze hier voor tussendoor…



Heb pas Oliver Twist voorgelezen (een oude versie). Moest alleen wel heeeeeeel veel zaken ombuigen tot kleuter-verantwoorde stof…er stond wel erg veel dood en verderf in…teveel realiteit nog…maar van mijn versie smulde Jo ook wel…

Het verhaal zelf pakt wel…

De GVR inderdaad dus…zoals Isabel zegt, Roald Dahl…

ik zoek weer wat titels op op het net dankzij jullie :thumbup: :thumbup:

Schrijver weet ik even niet,maar bij het schoolbezoek aan de Bieb van Jo, kreeg hij “Broertje te koop” voorgelezen…die bleef zeker hangen bij hem. Leuk verhaal…

Uiteraard wilde hij enkele dagen later zijn eigen broertje ook “te koop” zetten,maar zag er later toch maar vanaf… :mrgreen:

ik vind het boek van kikker en pad ook echt heel leuk, heel subtiele vorm van humor. Eigenlijk misschien iets te makkelijk als je van pluk vd petteflet (ben ik nu aan het lezen voor nano :inlove: ) en abeltje en zo afkomt, maar ik wil hem toch even noemen :mrgreen:





en verder sprookjes? Ik heb hier het sprookjesboek van de efteling en dat wordt helemaal verslonden.



edit: en janosch natuurlijk, hoe kan ik janosch nou vergeten???



met panama:



en

vooruit we gaan schatgraven.

van kikker en pad heb ik ook, moet er nog alleen in beginnen.



maar mooie tekeningen. (zover ik zo uit mijn hoofd weet)

wij hebben een aantal boeken van mariane busser en ron schroder

die vinden ze hier echt helemaal geweldig

De boeken van Klein Wit Visje worden hier verslonden (Guido van Genechten) en De mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept had (Werner Holzwarth) en Meneertje Koekepeertje (bundeling van allerlei kleine boekje van Iris en Michiel en … :think: ???)

Jip en Janneke is hier al stuk gelezen (letterlijk!)



Verder hier heel veel boekjes met ‘luikjes’, die vinden ze ook erg leuk en mogen ze eentje mee naar bed nemen (voor als ze niet kunnen slapen of vroeg wakker zijn)



Dan hebben ze ook nog 2 boeken met 365 verhaaltjes voor het slapen gaan (maar zijn we allemaal niet zo weg van, zijn een beetje duffe verhaaltjes nl)



Ehhh… effe denken…

de boze heks, van Hannah kraan is erg leuk!

Ik vind zelf Roald dahl niet zo geschikt voor kleuters nog eigenlijk, daar zou ik nog even mee wachten.

Vos en Haas is wel erg leuk en meteen bruikbaar als ze gaat leren lezen ook, Bij Uil thuis, ook Arnold Lobel, zo mooi.

Een visje bij de thee van Annie mg schmidt vindt mijn dochter erg leuk en de verhalen van Beer en egel. Woeste Willem, Een prinsesje in het bos. En sprookjes natuurlijk!

Ik heb laatst Koekjes! En de Wiebelbillenboogie gekocht. Geweldig vinden ze ze, zelfs de oudste :inlove:. Verder Pinkeltje (laatst in de aanbieding bij de Action voor 2 euro per stuk of zo!). Pluk van de Petteflet, en de Douwe Egberts Sinterklaas boeken van de C1000 (ja, die worden nu nog steeds gelezen, februari of niet)

ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar meer tips voor boeken geschikt voor kleuters met een ‘doorlopend’ verhaal. Net pluk uit, en dat smaakt wel naar meer. Maar wat zijn nou echt leuke boeken in dat genre?



Zat te denken aan lola de beer, die ken ik nog van vroeger, maar is mij voorgelezen in groep 4, dus daar is ie allicht toch nog wat jong voor? Zijn er al boeken van Paul van Loon die voor deze leeftijd beetje geschikt zijn?

En Astrid Lindgren?



Grappig, dit is voor hier thuis echt weer een nieuw genre, na de kijkboekjes, prentjeboekjes, korte verhalen, nu gewoon écht boeken :lol: :lol:

Leuk is dat he, ik vond het met 5+ nog leuker worden.

De kleine kapitein, Michiel van de hazelshoeve, de boze heks (geen doorlopend verhaal maar staat wel garant voor van het bed vallen van het lachen :wink: ). Juttertje Tim, maar ook denk ik vanaf 5/ 5,5 jr.

Paul van Loon heb je Dolfje Weerwolfje, maar dat is eigenlijk vanaf zes jaar. Ietsje eerder kan wel, maar niet veel eerder vind ik.

Oh en de verhalen Mark en Eefje, van Carry Slee. Wij hebben oa de knorreborreboerderij en die vinden ze ook hilarisch, dat is wel echt geschikt voor vierjarigen.

Laatst ‘Alle verhalen van Kolletje’ meegenomen.

Leuke verhaaltjes, beetje i/d stijl van Knofje over een (wijs) kleutermeisje met toversokken. Grappige herkenbare verhaaltjes met grappige tekeningetjes erbij. Peuterdochter en ik liggen er regelmatig van in een deuk :slight_smile: