ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar meer tips voor boeken geschikt voor kleuters met een ‘doorlopend’ verhaal. Net pluk uit, en dat smaakt wel naar meer. Maar wat zijn nou echt leuke boeken in dat genre?
Zat te denken aan lola de beer, die ken ik nog van vroeger, maar is mij voorgelezen in groep 4, dus daar is ie allicht toch nog wat jong voor? Zijn er al boeken van Paul van Loon die voor deze leeftijd beetje geschikt zijn?
Paul van Loon zou ik niet zo snel doen, heb geloof ik op m’n tiende een jaar slecht geslapen na het lezen van ‘Vampier i/d school’. :shifty: Het raam mocht iig niet meer 's nachts open :roll: :oops: :lol:
Alhoewel ‘Dolfje weerwolfje’ voor een veel jongere doelgroep is natuurlijk.
Astrid Lindgren lijkt me denk ik een goede leeftijd om mee te beginnen?! Zeker als je al een doorgewinterde lezer hebt :thumbup:
Bij ‘doorlopend verhaal’ denk ik trouwns gelijk aan ‘Het oneindige verhaal’(The neverending story). :inlove: Maar dat is nog wat te ambitieus nu 8)
edit: Deze lijkt me dan wel weer geschikt van Van Loon:
& dit lijkt me ook een geweldig boek:
Hmm, ga maar weer snel weg van bol.com voordat ik i/d verleiding kom… :shifty:
Ik was vroeger ook dol op de boeken van Joke van Leeuwen, maar ik weet niet vanaf welke leeftijd die geschikt zijn :think:
grappig, ik heb laatst een boek voor volwassenen van haar aan een vriendin cadeau gedaan, ben benieuwd hoe dat is! Ik vond haar vroeger ook geweldig, duizend dingen achter deuren, iets met iemand die een bakfiets had, iep natuurlijk, en kukel :inlove: Maar echt wel voor een leeftijdsklasse hoger, denk ik.
Grappig dat je kikker en pad noemt, die noemde ik op de eerste pagina ook Ik vind het ene prachtig boek! Maar dus wel losse verhalen, en ik wil nu echt iets doorlopends.
De kleine boze heks is een goede tip, maar die hebben we hier op cd (voorgelezen door irene moors :wall: :wall: ), dus die kent ie al uit zijn hoofd.
Lune, van Mark en Eefje zag ik idd ‘een krokodil in de heg’ die me wel leuk leek. Deze week maar weer eens lekker in de bieb rondneuzen. Lees tegenwoordig ook voor aan een afrikaans gezin, dus mag verplicht een keer in 14 dagen 20 kinderboeken uitzoeken, heeeerlijk :inlove:
en ooooh wij hadden vroeger een boek, staat nog bij mijn vader, die ik echt snel moet ophalen, was zoooooo leuk ’ een m annetje dat niet kon s lapen’, mijn vader heeft het denk ik wel 15 keer voorgelezen of zo.
ik heb deze gisteren aan hem voorgelezen, superleuk boek (maar in 1 of 2 dagen te lezen, dus geen echt vervolg-boek):
oh, ik was dit topic helemaal vergeten!
Volgende x idd maar eerst de 1e pag even lezen :oops:
Ah, dat boek zou ook echt iets voor mijn dochter zijn! Die zit momenteel helemaal i/d sprookjes/dino’s, draken, heksen elfen, prinsessen etc
Kolletje hebben wij toevallig vanavond uitgelezen, echt leuke verhaaltjes .
Ik denk dat ik morgen maar weer eens bij de boekenwinkel ga neuzen voor iets nieuws… Het wordt wel een dure hobby trouwens, misschien moet ik gewoon eens naar de bieb gaan :think:
Ik herinnerde me trouwens een boek van vroeger waar ik als 5/6 jarige idolaat van was ‘Klim maar op mijn rug zei de Krokodil’ over 2 vriendinnetjes die naar ‘bestaat-niet-land’ gaan en daar allemaal avonturen beleven. Het was ook erg grappig in mijn herinnering. Ik weet nog dat ik door dit boek allemaal landkaarten van fantasielanden ging tekenen :mrgreen:
Astrid lindgren heeft ook een aantal boeken die al voor kleuters zijn. Misschien Pipi Langkous zelfs al?
ik lees nu nano voor uit wiebelbiebeltanden van carry slee, over een kleuterklasje, voor nano dus erg herkenbaar. En met echte kleuterhumor. Ligt nano helemaal dubbel omdat ze iemand een slappe krentebol noemen. :roll: wat een bak…
Maar goed, als ie maar gelukkig is he :mrgreen:
(en stiekem vind ik die kleuterhumor ook wel weer grappig hoor, vooral omdat ie zoooo vreselijk flauw is, maar mijn zoon dan gewoon echt vijf minuten de slappe lach heeft om iets legendarisch als een slappe krentenbol…)
& raad eens wat er afgelopen week aan m’n vingers i/d boekhandel is blijven plakken?
Mooie tekeningen van kikker & pad, echt een mooie uitgave ook :inlove:
Hij leest alleen wel erg snel uit, na 2 dagen zaten we al op de helft van de 250 p’s… :shifty:
Ik raad Kolletje dan ook aan, die zit ook vol met peuter/kleuterhumor, hier ook een peutertje dat regelmatig in een deuk ligt om ‘flauwe’ grapjes/ gekke woordjes :roll: :lol:
Naja, tis een goed excuus om er stiekem ook hard om mee te lachen he :lol: