Zonder er verder een heel verhaal van te maken…onze jongste is een vluchtgevaarlijke,ongeleide projectiel die het leven als een stuiterbal ziet en heeft een spanningsboog van kortweg 3 seconde met veel en veeeeeel teveel energie…ik klaag niet over zijn grenzeloze vrolijkheid en levenslust,maar lopen nu wel tegen wat muurtjes aan…
Meneer is namelijk nog nauwelijks te begrenzen, ziet totaal geen gevaar en is nog te jong om er op aangesproken te worden (god knows we try).
Uiteindelijk gaat hij het wel snappen,maar in de tussentijd zoek ik tips!
Riempjes/telefoonsnoer hebben we al en gaan we nu vaker gebruiken om buiten mee te lopen (ben er geen fan van,maar het is niet anders). Weet iemand of er polsbandjes bestaan waar we wat gegevens op kunnen laten zetten voor het geval dat…? Een plaatje om de nek vind ik niets en nog te gevaarlijk ook voor zijn leeftijd…hij is juist een type wat ergens achter blijft hangen.
Daarnaast kwam iemand met het idee een soort bandje wat bijvoorbeeld zou kunnen gaan piepen als hij verder dan een x-aantal meters bij ons vandaan loopt…
Iemand ideeen??? Tips voor sites? Ik gebruik kennelijk niet de juiste zoektermen…
Bij de etos heb ik bandjes gehaald die je om de pols kunt doen. Daarop kun je je naam en telefoonnummer zetten. Je klikt ze vast met een soort gespje en ze herbruikbaar. volgens mij heb ik ze vorige week in een foldertje van een drogist gezein :think: .
Wat betreft dat meldertje weet ik niet wat het is, maar ik heb er wel eens van gehoord.
mijn jongste kan er ook wat van, maar niet zo erg als die van jou :shifty:
@belle wrote:
Bij de etos heb ik bandjes gehaald die je om de pols kunt doen. Daarop kun je je naam en telefoonnummer zetten. Je klikt ze vast met een soort gespje en ze herbruikbaar. volgens mij heb ik ze vorige week in een foldertje van een drogist gezein :think: .
Wat betreft dat meldertje weet ik niet wat het is, maar ik heb er wel eens van gehoord.
mijn jongste kan er ook wat van, maar niet zo erg als die van jou :shifty:
Thanks…zal bij de etos gaan kijken alvast. Trouwens…mijn kids zijn beide bijna net zo oud als de jouwe…
3 jaar en 10 maanden en 1 jaar en 10 maanden.
Dus je snapt wel dat een kind van bijna 2 maar 2 seconde nodig heeft om in het niets te verdwijnen…
Op de site van goed gemerkt bij de link andere produkten heb je de mogelijkheid om polsbandjes te bestellen.
Thanks! Ga vanavond even goed kijken…moet hier snel wat mee doen…
Zijn afgelopen weekeind weer eens door het oog van de naald gegaan dus…meneer hoorde ergens een housefeestje in het vakantiepark en ging daar ff een kijkje nemen… :oops: :oops: :oops: .voordeur dichtdoen is ook geen begrenzing meer…).
Ga dan voor een stevige SOS armband…
Is van RVS en is waterdicht. De meeste juweliers hebben die wel.
B´Elanna heeft hem ook. Handig als ze gaat logeren: even ander papiertje erin en klaar.
Hij heeft hier al twee keer dienst gedaan…
Ik heb een paar weken terug bij de pfaffs gezien dat ze van die bandjes/horloges omhadden en je kon dan instellen hoever ze van je af mochten en dan gaf hij een toon aan bij beide…dus kind en ouder.
Maar hoe het heette…geen flauw idee…maar het bestaat dus wel.
sneeuwitje
die SOS bandjes kan je ook bij de apotheek kopen…4,95 als ik het me goed herinner.
Die jullie van de Pfaffs bedoelen heet ionkids volgens mij . Is wel erg prijzig :shock: .
Een stel t-shirts bedrukken met jullie telefoonnummer erop? Kan je ook
met transferpapier doen, te koop bij de hema.
Wij verkopen wel alarmbandjes (polsbandjes) voor maar 2,50.
commerciele hints niet toegestaan
Wij borduren ook wel eens voor mensen teksten op T- Shirts zoals naam en tel. nummers, misschien is dat een idee.
Lastig hoor een weglopertje, daar hebben jullie je handen vol aan, ik wens jullie veel succes!
Handige tips dames…teksten op tshirts vind ik niet zo’n fijn idee…daarbij is het onbegonnen werk…maar fijn dat zo’n polsbandje ook bij de apotheek kan…dat is zo gehaald…
Zo.n piepding lijkt me ook 10 x niks…maar ga er nog eens naar kijken…
Bandje en loopkoord moeten we het nu maar even mee doen…enne…opvoeden natuurlijk…al is het geen onwil van hem,maar puur speelsheid…hij is dus echt het type wat z’n neus achterna loopt en niet omkijkt…
@Muiz wrote:
Die jullie van de Pfaffs bedoelen heet ionkids volgens mij. Is wel erg prijzig :shock: .
Dat zou ik er voor over hebben als ik een ondernemend kind zou hebben en ik op veel plaatsen kom waar we niet bekend zijn.
Geen idee wat het kost maar het zal geen 100 euro zijn lijkt mij ?
Ik heb even gekeken en de ionkids kost 59 euro. Niet goedkoop maar het kan zeer de moeite waard zijn en ik zou het er zo voor betalen als ik hierdoor meer rust zou hebben als mijn aapje er steeds van tussen zou gaan.
Meer vrijheid…minder zorgen…
IonKids bestaat uit een kindvriendelijk armbandje dat permanent en draadloos contact houdt met de master-unit van de ouders. Het is compact maar heeft een bereik tot 180 meter in de open lucht. Je kunt er bovendien 4 kinderen tegelijk mee in het oog houden.
IonKids waarschuwt je als je kind zich buiten de vooraf ingestelde zone begeeft. Je kunt je kind in dat geval ‘terugroepen’. Je weet precies binnen welk bereik je kind zich bevindt. Beter nog,het toestel heeft zelfs een zoekfunctie om actief op zoek te gaan naar je bengel. Voortaan ben je altijd gerust. In de supermarkt op het strand of gewoon in je achtertuin.
Slaat tijdig Alarm…
Deze speciaal ontworpen armband, welke door het kind wordt gedragen is schokproef en waterbestedig.De armband is zo ontwikkeld dat hij uw kind niet verwonden of hinderen kan.Hij is voorzien, van een speciale sluiting die aléén door de ouders geopend kan worden met een speciaal sleuteltje die zich op de basis-unit bevindt. De armbanden zenden een signaal naar de basis unit, en hebben een bereik tot 180m. De armband gebruikt een"point-to-point" draadloze communicatie en werkt daardoor geheel zelfstandig. IonKids heeft dus geen GPS of GSM abonnementen nodig en is na aanschaf dus geheel gratis in gebruik! Iedere 5 seconden wordt het signaal van de armband verranderd, waardoor er geen problemen ontstaan als er meerdere IonKids gebruikers in de buurt zijn. De onderkant van de armband is voorzien van sensoren die detecteren of uw kind de armband nog steeds draagt. Als de armband het contact met uw kind verliest gaat er onmiddelijk een signaal naar de basis unit, die u dan laat weten dat de armband niet meer om de pols van uw kind zit.
nee Karin, ze kosten 250 euro zie ik net :oops:
Hier hebben we de beschrijfbare bandjes van Labelfriends, die kan ze wel een week omhouden (met het adres van het hotel en pappa’s gsmnummer erop).
4 extra bandjes kosten 59 euro, zodat je dan nog meer kinderen in de gaten kunt houden. Is wel een mooi systeem ,maar ik zie mezelf nog niet steeds met zo’n “Tracer” rondlopen.
Ja persoonlijk vind ik dat nogal prijzig. Zeker voor de korte tijd dat je het in feite nodig hebt en je bent niet dagelijks in grote menigten mensen of ergens vreemd.
Ik zou dan eerder voor zo’n looplijn gaan zeg maar. Komt op hetzelfde neer maar is dan niet draadloos, wel een stuk goedkoper. :lol:
Misschien kan iemand het me uitleggen…maar waarvoor is zo’n armband dan zo geschikt? Zie je ook op dat armbandje aan welke kant je kind zich dan bevind? In een grote menigte kan een kind alle kanten op rennen. Als je alarm afgaat…zie dan je kind nog maar eens te vinden.
Dan denk ik dat een polsbandje met telefoonnummer effectiever is. Misschien zie ik het wel helemaal fout, maar als ik een kindje zie lopen en geen ouders in de buurt dan let ik er toch even op. Is er na een minuutje nog niemand bij loop ik er naar toe. Als het dan een telefoonnummer om/op heeft zal ik zeker bellen. Of staan die op die alarmdingen ook?
Ik zie trouwens ook vaak kinderen met van die zelfgemaakte buttons lopen. Die kunnen ze dan zelf helemaal inkleuren naar hun smaak (op het plekje na waar je het telefoonnummer schrijft).
In een grote menigte kan een kind alle kanten op rennen. Als je alarm afgaat.....zie dan je kind nog maar eens te vinden.
Dat is mijn vraag dus ook,maar las dat er wel een soort tracer inzat...misschien een piepjessysteem dat je dichterbij komt?
Ik heb geen idee.......uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat hij leert in de burt te blijven en wij er ten alle tijden zicht op blijven hebben...maar meneer schiet al weg als we de veters van de oudste even strikken bij wijze van....
Toch....juist op dat soort momenten is het wel handig dat je bijv als je kindje 10 meter van je af is (niet in een menigte) dat je ff een signaaltje krijgt dat je op moet kijken....(geloof me...hij heeft maar 3 seconde nodig.).
Maar zoals al gezegd is...voor die enkele keren dat zoiets errug handig kan zijn is het ietwat prijzig..heb inmiddels een bandje van de etos (0,50 cent,beetje raar ding),maar ga toch ook eens kijken naar een vastere armband...idd misschien bij de juwelier of van leer....enne....de looplijntjes die we bij Jo nooit nodig hadden gaan nu uit de kast....
Ik heb het misschien gemist, maar is je tuin niet gewoon afsluitbaar? of je voordeur?
Of gaat het om de situaties dat jullie ergens met elkaar lopen?
Dan zou ik hem in de buggy zetten.
of denk ik nu te simpel?