Ja Pe…het gaat ook niet om thuis…daar kan hij geen kant op…ik kom er later op terug…druktemaker is wakker nu…
Laat ik het zo stellen…hij is bijna 2 en ik vind het een beetje ongezond worden dat hij ALTIJD beteugelt moet worden…op straat 1 seconde praten kan niet…hij moet overal vastgehouden worden of in de buggy…dit herken ik niet van mn oudste…die bleef netjes bij me…
Eli ziet de wereld als een grote stuiterbal…zodra we zn handje loslaten is hij pleite…dragen wurmt hij zich ook uit los…
Weet je…kom er later wel op terug…denk dat je het zelf moet ervaren,want zo simpel is het gewoon niet…
Terugroepen,opvoeden…maakt allemaal niets uit…hij lacht zich helemaal rot en achter hem aanrennen is een leuk spel…
Het zou wel eens fijn zijn dat als ik alleen met de kids weg ben,dat ik gewoon met beide kids naar de wc kan lopen en dat Eli niet tijdens het helpen met plassen van de oudste binnen 1 seconde verdwenen is…elke keer je kind in de buggy opsluiten voor 1 seconde je aandacht verleggen is best moeilijk hoor…ik wil zo’n bandje uit voorzorg…NU zijn we er elke keer op tijd bij…maar misschien is dat een keer niet zo! En dan???
Je kan niet altijd 100% scherp zijn…
Ik herken je verhaal hoor, mijn Joas is ook zo (jouw Joas dus niet, begrijp ik ;)) en het is soms heel vermoeiend. Ik blijft dit topic volgen…
Daarom heeft B’Elanna die RVS SOS armband. Ik heb haar geleerd dat als ze me kwijt is geraakt, ze naar een winkel of eettent moet gaan en aan personeel daar moet vragen het nummer in haar armband te bellen…
Niet aan iemand die zomaar rondloppt, dat vind ik best eng…
@D. wrote:
Ik herken je verhaal hoor, mijn Joas is ook zo (jouw Joas dus niet, begrijp ik ;)) en het is soms heel vermoeiend. Ik blijft dit topic volgen…
Thanks…idd mijn Jo was wel energiek en pittig maar toch meer bedachtzaam…die wist heel goed dat je niet op een auto af moet rennen op straat…Eli ziet die gevaren niet…die vliegt gewoon de stoep af…
Jouw Jo is zie ik iets jonger dat Eli,dus er staat je idd nog wat te wachten…(maar wel leuk hoor).
Met Jo ging ik bewust veel los wandelen…ook in winkels…zo leerde hij dichtbij te blijven, ook op mij blijven letten en terugkomen als ik roep…(en meehelpen met shoppen…hahaha).
Eli ziet achter elke deur weer een andere deur…zodra hij mensen ziet in de verte stuift hij er op af om HAI te zeggen…negeren/zelf weglopen/roepen werkt allemaal niet…
Natuurlijk moeten wij gewoon scherp zijn en blijven…maar een beetje vooruit kijken naar het moment dat je dat misschien 1 keer niet bent kan geen kwaad…ik ken maar weinig dreumessen die het goed vinden om altijd en overal maar vast te moeten blijven zitten de buggy…zodra hij los mag dan wil hij juist al z’n overtollige energie eruit gooien…
Als ik alleen ben met Eli laat ik hem ook vaker los meelopen…als we met z’n 2-en zijn gaat het wel goed…
Daarom heeft B'Elanna die RVS SOS armband. Ik heb haar geleerd dat als ze me kwijt is geraakt, ze naar een winkel of eettent moet gaan en aan personeel daar moet vragen het nummer in haar armband te bellen...
Niet aan iemand die zomaar rondloppt, dat vind ik best eng...
Dat is ook handig....dan leer je je kind aan zichzelf te redden....
Jo kent zn naam en adres inmiddels wel uit zn hoofd,maar is vaak te verlegen om tegen vreemde te praten...dat schiet dan ook niet op.....
Ooh, echt alles wat je zegt herken ik… Achter elke deur een andere deur zien, de weg op rennen omdat er een bus of vrachtwagen rijdt, op iedereen afstappen om HAI te zeggen… hij staat heel ‘open’ in de wereld en dat juich ik toe hoor, begrijp me niet verkeerd, maar idd… het is zo gevaarlijk soms. Hij ziet geen gevaar, en alles is één grote uitdaging.
Ik wil hem wel zo veel mogelijk laten gaan en ontdekken, want blijkbaar heeft hij dat nodig. Het is dan aan mij om ervoor te zorgen dat het veilig gebeurt. Wat ik wel doe is heel erg de tijd nemen als we boodschappen gaan doen, zodat hij alles kan bekijken, iedereen gedag kan zeggen… als ik hem zo vrij mogelijk laat is de drang om hard van me weg te rennen wel wat minder. Ik heb een looplijn, zorgt er iig voor dat hij de weg niet op kan, maar hem in de buggy zetten wil ik liever niet, omdat hij zich dan heel erg beperkt en gevangen voelt. Er zijn mensen die vinden dat ik hem te vrij laat, maar die hebben niet zo’n kind en snappen niet goed dat hem kort houden juist méér wegloopgedrag tot gevolg heeft.
Het is lastig, want je wil hem de vrijheid gunnen, maar je wil ook dat hij veilig is… hoe combineer je dat het beste? :think:
Ik wil hem wel zo veel mogelijk laten gaan en ontdekken, want blijkbaar heeft hij dat nodig. Het is dan aan mij om ervoor te zorgen dat het veilig gebeurt. Wat ik wel doe is heel erg de tijd nemen als we boodschappen gaan doen, zodat hij alles kan bekijken, iedereen gedag kan zeggen.. als ik hem zo vrij mogelijk laat is de drang om hard van me weg te rennen wel wat minder. Ik heb een looplijn, zorgt er iig voor dat hij de weg niet op kan, maar hem in de buggy zetten wil ik liever niet, omdat hij zich dan heel erg beperkt en gevangen voelt. Er zijn mensen die vinden dat ik hem te vrij laat, maar die hebben niet zo'n kind en snappen niet goed dat hem kort houden juist méér wegloopgedrag tot gevolg heeft.
Klinkt een beetje zoals ik het allemaal bij Jo deed..maar die snapte het wel..hihi. Ging altijd heel rustig wandelen naar de supermarkt. In de supermarkt liep hij gewoon mee en bleef (meestal dan) overal vanaf..tenzij we het vroegen....voor Jo is boodschappen doen nog steeds een leuk uitje..dan mag hij zelf de kar(retje) duwen.
Enne..inderdaad...even 1 minuut de buurvrouw gedag zeggen zonder midden in een zin weg te rennen lijkt me het minste wat je zou kunnen doen.....ik zou het gewoon blijven doen zoals het voor jou goed voelt.
Als jouw Jo straks ouder is heb je er veel profijt van!!!!
Wandelen in de buggy vind Eli absoluut heerlijk,maar uiteindelijk moet hij ook zijn energie kwijt...(die heeft hij een beetje teveel).
De buggy moet alleen geen "gevangenis" gaan worden wat nu dus wel staat te gebeuren......niet luisteren = in de buggy...zit je dan met je krijzend kind wat eigenlijk heeeel lief aan het doen was...
Als ik met mn handen vol sta en Eli glipt een keer weg,dan geef ik Jo wel eens toestemming om Eli te mogen "tackelen"...ophalen en tegenhouden dus.....wat weer ruzie tot gevolg heeft....dat kan gewoon echt niet meer. Dat mag ik Jo niet vragen...die draagt al de last van de hele wereld op zn schouders soms...
Vandaag alleen met Eli op pad gegaan.eerst Jo wegbrengen..even de stad in, 1 minuut markt op en boodschappen.....alles met de looplijn! Het ging super en was nog gezellig ook (hij mocht ook eindelijk een keer zelf een boodschappenkar!!!). Hij liep rustig met me mee en kon heel rustig afrekenen zonder hem met 1 hand in bedwang te moeten houden....
Buiten kwam de overbuurvrouw meteen naar me toe en zei:
"heb je hem eindelijk aan de lijn!" Hahaha...die zag me al weken/maanden ploeteren..haar jongste bleek precies hetzelfde te zijn en ging ook aan de lijn...
Je voelt je wel een beetje een attractie hoor..veel leuke blikken gehad,maar ook een paar twijfelachtige......tja...liever gezellig wandelen aan een lijntje dan ongezellig in de kar....ik zi ehet niet zitten om bij elke boodschap oppas in te schakelen....dat soort dingen horen erbij...maak het wel gezellig voor hem. Visje halen op de markt af en toe in een speelautomaat zetten....(allemaal feest voor hem).
Grappig dat je ineens aagesproken wordt door mensen die het zelf ook altijd zo gedaan hebben en er erg tevreden over waren....
Straks weer wandelen.....aan de lijn!
Ga trouwens wel nog kijken naar een mooie band met telefoonnummer…misschien idd wat B’leanna ook heeft…voor op vakantie…
Afeglopen weekeinde waren we ook weg en onder toezicht van 4 volwassen was Eli hem alsnog gevlogen…het is goed afgelopen,maar je moet er niet aan denken…meneer hoorde een house-party in een huisje even verderop…tijden het uitladen van de auto liepen we heen en weer…het was echt zo’n moment waarop we allemaal dachten dat de ander hem wel had…
Hoor m’n man zeggen “ik zet hem in de box…dit werkt niet zo” (toen zag hij hem nog) Dus ik nam aan dat hij hem had en ging verder…maar hij had hem dus ook niet meer in het zicht en dacht dat hij bij mij was in de keuken…niet dus…meneer was alweer gevlucht… :oops: :oops: :oops: :oops:
De mensen van het huisje stonden ons al op te wachten…hij stond te dansen en springen in hun woonkamer tussen 6 pubers…helemaal happy…genant…
Ik ga voor onze vakantie ook maar even een nieuw bandje voor Quinten halen. Gisteren ook weer iets met hem gehad :wall: :wall: :wall: We waren even in de ah bij de diepvriesafdeling en ik had Quinten lopend mee. Ging helemaal goed tot ik een pak ijsjes uit de vriezer wilde pakken. Meneer had een heel kleine opening gevonden tussen de afscheiding van de kassa’s en de diepvrieskasten. Ineens wrong hij zich er door en sprinte naar de uitgang van de winkel :shock: . Ik heb mijn boodschappen en mijn oudste zoon laten staan bij de diepvries en ben meteen via de kassa’s (waar ik gelukkig zo tussendoor kon) naar de uitgang gerend. Kon meneer halverwege de kassa’s en de uitgang te pakken krijgen :wall: .
en ja mandy, onze jongens zijn ongeveer even oud. Ben de mama van Ruben en Quinten en was ongeveer gelijk met je uitgerekend en ken je ook van PM van Jane en Miranda
@belle wrote:
Ik ga voor onze vakantie ook maar even een nieuw bandje voor Quinten halen. Gisteren ook weer iets met hem gehad :wall: :wall: :wall: We waren even in de ah bij de diepvriesafdeling en ik had Quinten lopend mee. Ging helemaal goed tot ik een pak ijsjes uit de vriezer wilde pakken. Meneer had een heel kleine opening gevonden tussen de afscheiding van de kassa’s en de diepvrieskasten. Ineens wrong hij zich er door en sprinte naar de uitgang van de winkel :shock: . Ik heb mijn boodschappen en mijn oudste zoon laten staan bij de diepvries en ben meteen via de kassa’s (waar ik gelukkig zo tussendoor kon) naar de uitgang gerend. Kon meneer halverwege de kassa’s en de uitgang te pakken krijgen :wall: .
en ja mandy, onze jongens zijn ongeveer even oud. Ben de mama van Ruben en Quinten en was ongeveer gelijk met je uitgerekend en ken je ook van PM van Jane en Miranda![]()
Hahahahahaha…heeeeeeeeeeeeeeeeeeee S.! Ja…nu je het zegt! Dacht dat je eerder een andere naam had hier…vandaar dat ik die link niet gelegd had…hahahahahaha…idd…dan zijn ze op enkele dagen na even oud natuurlijk! Dagje of 3 a 4 scheelt het geloof ik…
Precies zoals jij nu zegt…ze vinden altijd JUIST op dat ene moment dat je even iets moet pakken of zoeken, dat ENE kiertje om in te verdwijnen…
In gewone winkels moeten ze hem regelmatig uit het magazijn plukken of achter de kassa vandaan…
Vh weekeinde bij een beach-club-achtig iets in Center Parcs liep meneer op en neer van de tafel naar de bar om de barman te entertainen…na de 7e keer geloof je het wel…en JUIST dan als je niet scherp meer bent voelt hij het…wij zaten voor de uitgang dus heel ver kon hij niet komen,maar m’n man moest hem uit de kleedkamers gaan plukken daar…hij was even gaan kijken wat er zoal nog meer te doen was…barman had hem ook niet zien gaan…
Vandaag bewust de supermarkt ingegaan als test…ging (redelijk) goed.
Maar een paar keer liep hij te trekken aan het elastiek…
Pas bij een bakker wist hij ook achter een pilaar te komen waar wij niet makkelijk tussen passen om de achterkant van de broodsnijmachine te slopen… :oops: :oops: :oops:
Hij had op zoveel knoppen tegelijk gedrukt dat het hele ding niets meer deed…en dat altijd op het moment dat je met je boodschappen in de ene hand staat en geld in je andere…
Ben even blijven hangen tot het apparaat weer aan de praat was…vond weglopen een beetje aso…als hij echt gesloopt zou zijn…denk dat we met Eli nog flink wat bij de WA moeten aankloppen…kleine sloper…
Gelukkig kwam hij weer op gang…
Mandy, stiekem moet ik wel lachen om je kleine man. Het is echt een boef! :inlove:
Hier hebben we de bandjes van kidsos. Dat zijn rode stoffenbandjes, met daarop een eigen ID nummer. Er staat een algemeen nummer op en als de vinder dit dan belt wordt het automatisch doorverbonden met het telefoonnummer wat jezelf heb op gegeven. Je kunt drie nummers op geven welke hij allemaal probbeert als bij de deerste iet wordt opgenomen. Verder kunnen mensen via het internet aanvullende gegeven opzoeken als je dit hebt ingevuld. Bandjes kosten 10 euro en dan heb je een abo voor 1 jaar, wil je verlengen dan kan dat, kost iets van 7 euro dan per jaar.
Nadeel is dat als ze ouder zijn (robbert zijn leeftijd) dan krijgen ze zelf af als ze willen.