tips om baby van drie maanden door te laten slapen

Hier pas na een maand of 9 / 10 voordat ie doorsliep, is dus erg moeilijk te zeggen, je kindje geeft zelf aan wanneer het daar aan toe is, en het is ook slopend,maarja je kunt het nu eenmaal niet dwingen…succes !! :thumbup:

@juulisjuul wrote:

Hier pas na een maand of 9 / 10 voordat ie doorsliep, is dus erg moeilijk te zeggen, je kindje geeft zelf aan wanneer het daar aan toe is, en het is ook slopend,maarja je kunt het nu eenmaal niet dwingen…succes !! :thumbup:

En hoe vaak mensen zeggen dat je het wel kunt dwingen! Ik werd er niet goed van ‘je moet em gewoon laten huilen’. Ik moet niks, heb nooit gezeurd over het niet doorslapen en tóch wil iedereen je hun ‘goede’ adviezen geven. Errrggg irritant!!

@Fryskefaam wrote:

@juulisjuul wrote:

En hoe vaak mensen zeggen dat je het wel kunt dwingen! Ik werd er niet goed van ‘je moet em gewoon laten huilen’. Ik moet niks, heb nooit gezeurd over het niet doorslapen en tóch wil iedereen je hun ‘goede’ adviezen geven. Errrggg irritant!!

Dat van het je moet hem gewoon laten huilen snap ik ook niet echt…Volgens mij slaap je dan ook niet echt lekker wanneer er een kleintje zit te krijsen/huilen… :?

Liz, het absoluut slopend. Toch heb ik geen andere tips voor je dan die ik allemaal al gelezen heb.

Ik weet precies waar je het over hebt: Nikkie sliep na 8 maanden door. En tot deze week was het nog elke ochtend half zes. Na een fles sliep ze dan wel weer door tot half 8, maar ik kon dan vaak net niet meer in slaap komen :? . Gaaaap. Nu slaapt ze tot 6.30/6.45. Hopelijk blijft het zo :pray:

Wat mij het meest heeft geholpen: ik heb me er bij neer gelegd. Hoe harder ik vecht, hoe meer energie het me kost. Heb me maar vaak voorgehouden dat ik met onze oudste veel mazzel had (met 8 weken doorslapen) en dat ik nu een ander kindje had.

O, terwijl ik dit schrijf schieten me toch nog 2 dingen te binnen. Kun je je partner niet wat vaker inschakelen? Ik ging er ook altijd uit, mijn man slaapt nl. niet, die ligt in coma. :mrgreen: Maar op een bepaald moment zat ik er helemaal doorheen, en moest hij toch echt aan de bak. Wat een verschil toen ik af en toe een nachtje kon blijven liggen.

Tweede vraag: misschien kun je je kleintje af en toe een nachtje bij opa/oma/tante/goede vriendin laten slapen? Dan kunnen zij een keer de nacht overnemen. En dan jij heerlijk vroeg je mandje in en lekker uitslapen.

Sterkt met alles!

Idd, bij mij deed het gewoon accepteren het ook het best. Je erbij neerleggen dat ze hopenlijk ergens voor hun 18e wel door gingen slapen :lol: