tips om baby van drie maanden door te laten slapen

Ja Lydia, het went he…Xander slaapt ook vaker niet door dan wel… Nog altijd… en hij is bijna 1…

Slaapt hij 1 nacht redelijk door (dan is hij wel 's avonds bijna hele avond aan het spoken :? ) dan slaapt hij daarop 3 nachten weer niet door,…

gewoon volhouden maar…Ooit gaan ze goed slapen…

@Bietje wrote:

Eerst en vooral:

Overdag ophouden in de verwachting dat je kind 's nachts beter of langer gaat slapen, is een illusie. Ophouden en rekken werkt juist averechts.

Hoe beter een kind overdag slaapt, hoe beter het ook 's nachts kan slapen! :hand:

Verder ben ik het met Madre eens, een baby van 3 maanden komt 's nachts wakker van de honger en niet om andere redenen! :hand:

Ze is nog zo klein!! :shock:

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje zielig dat jullie nu al zo lang mogelijk willen rekken met haar speentje, ze heeft gewoon honger! :oops:

Ook geven jullie zichzelf én jullie kind een slechte nachtrust door zo lang te rekken.

Geef haar een fles en na een halfuurtje kunnen jullie allemà à l weer slapen, zo zullen jullie allemaal veel uitgeruster en tevredener wakker komen.

Accepteer de behoefte van jullie kind en alles zal veel makkelijker verlopen.

Waarom willen zoveel ouders dat hun kind zo snel moet doorslapen? :wall:

Ik kom misschien wat hard over maar zo bedoel ik het niet! :-

Mijn oudste zoon kreeg trouwens 9 maanden lang iedere nacht een fles en mijn andere zoon kreeg 13 maanden lang iedere nacht een fles.

Mijn jongste zoon is bijna 5 weken oud, krijgt nu nog borstvoeding en ik denk echt nog niet aan doorslapen, laat staan er op hopen!

Gewoon accepteren en alles loopt vanzelf! :-
:thumbup:

Amen :inlove:

@faizaa wrote:

@Bietje wrote:
Eerst en vooral:

Overdag ophouden in de verwachting dat je kind 's nachts beter of langer gaat slapen, is een illusie. Ophouden en rekken werkt juist averechts.

Hoe beter een kind overdag slaapt, hoe beter het ook 's nachts kan slapen! :hand:

Verder ben ik het met Madre eens, een baby van 3 maanden komt 's nachts wakker van de honger en niet om andere redenen! :hand:

Ze is nog zo klein!! :shock:

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje zielig dat jullie nu al zo lang mogelijk willen rekken met haar speentje, ze heeft gewoon honger! :oops:

Ook geven jullie zichzelf én jullie kind een slechte nachtrust door zo lang te rekken.

Geef haar een fles en na een halfuurtje kunnen jullie allemà à l weer slapen, zo zullen jullie allemaal veel uitgeruster en tevredener wakker komen.

Accepteer de behoefte van jullie kind en alles zal veel makkelijker verlopen.

Waarom willen zoveel ouders dat hun kind zo snel moet doorslapen? :wall:

Ik kom misschien wat hard over maar zo bedoel ik het niet! :-

Mijn oudste zoon kreeg trouwens 9 maanden lang iedere nacht een fles en mijn andere zoon kreeg 13 maanden lang iedere nacht een fles.

Mijn jongste zoon is bijna 5 weken oud, krijgt nu nog borstvoeding en ik denk echt nog niet aan doorslapen, laat staan er op hopen!

Gewoon accepteren en alles loopt vanzelf! :-
:thumbup:

Amen :inlove:

:wink: :-*

ons meisje sliep soms door, maar soms ook niet, toen ze een poosje terug ziek was, kwam ze s nachts drie keer :shock: bv geven is dan erg makkelijk… aankoppelen… boeren… en weer terug leggen!

gewoon bv ofzo geven… super makkelijk… Ik eb noooooit erg gevonden om er uit te gaan… dan pakte ik overdag wel wat rust als ik erg moe was!

probeer er niet sago ofzo van te worden… want ik denk dat het dan alleen amar moeilijker en zwaarder gaat worden! negatieve cirkel!

Hoi,

Ik weet niet precies welke voeding u gebruikt maar misschien is het wat om de laatste voeding een voeding te geven voor de nacht. Volgens mij hebben ze van nutrilon een speciale nachtvoeding.

Ik zelf gebruik friso en de laatste voeding meng ik met friso extra dat is een voeding voor hongerige baby’s en evt. een voeding voor de nacht. En bij mijn dochtertje werkt dat erg goed.

Zij is nu bijna 12 weken.

Groetjes Myradna

Ik dacht altijd dat die speciale nachtvoedingen nr. 2-voedingen waren dus pas vanaf 6 maanden?

volgens mij ook inderdaad. Het is opvolgmelk

Die ik heb is voor kinderen vanaf 0-6 maanden

Ik heb voor de nacht friso extra

En dat gaat heel goed ik meng het met friso normaal/standaard

hee liz, uitputtend is het hè? en dan moet je overdag gewoon geduld hebben en gezellig zijn…

nou is 14 weken inderdaad nog heel klein en is het heel gewoon dat je baby nog niet doorslaapt, maar van de wetenschap dat het nogheel lang gaat duren en dat andere moeders dat niet erg vinden, word je niet minder moe hè? :wink: .

je kunt je kindje nu nog niet laten doorslapen, maar je kunt haar wel al helpen goede slaapgewoontes aan te leren. Dat kan zonder haar te laten huilen, want dat wil je natuurlijk ook niet (en het helpt ook niet). In het boek ‘lekker slapen zonder huilen’ van Elizabeth Pantley vind je tips over hoe je dat kunt doen, hoe je haar over een poosje kunt helpen om wel door te slapen, en ook hoe je het jezelf in de tussentijd zo makkelijk mogelijk kunt maken.

Ik ga niet het hele boek overschrijven hier, door alle tips op te schrijven, maar als je het kunt kopen of lenen zou ik het je wel aanraden.

In de tussentijd helpt het misschien om op dezelfde kamer te slapen, of misschien zelfs in hetzelfde bed. Dan kost het jou veel minder moeite om haar d’r speentje te geven en je hebt kans dat jouw aanwezigheid haar gerust stelt waardoor ze beter slaapt.

Als ze flesjes drinkt 's nachts, kun je misschien een thermoskan met warm water op je slaapkamer zetten en het poeder vast in de fles doen. Hoe minder moeite, hoe minder heen en weer lopen, hoe sneller je weer slaapt.

Dank je Lena, dit vind ik nu eens een opbeurend bericht. Ik weet niet of ik het al vermeld had maar ze sliep tot eergisteren nog steeds bij mij in hetzelfde bed. Nu slaapt ze sinds gisterennacht op haar eigen kamertje en in haar eigen bedje en we zijn er toch maar een keer uitgemoeten vorige nacht nl rond drie uur, ze heeft dan een gans flesje leeggedronken en is nadien terug tevreden gaan slapen( het teken dat ze die fles leegdrinkt blijkt dus wel degelijk dat ze honger heeft).

Ik moet zeggen het is wel niet zo leuk dat je ervoor uit je bed moet omdat ik dan nogal moeilijk terug in slaap geraak maar ik heb het er graag voor over, want als ze niet bij mij in bed ligt slaap ik ook vaster.Dat van die thermos wil ik zeker eens proberen maar ik vrees dat die niet zolang warm gaat blijven. Bedankt hoor! :-* En de rest ook bedankt natuurlijk.

Mijn zoontje slaapt sinds een maand door :mrgreen: Opbeurend he! :wink:

@Fryskefaam wrote:

enorm! :mrgreen: :shock:

nog weer even een knuffel… :hug: Ook al mag je dankbaar zijn je bent ook gewoon een mens en die nachten zijn gewoon vermoeiend. De dag erna moet je er wel weer tegenaan op je werk. Ik gun het iedereen dat de kleine snel doorslaapt…die 3 jaar dat wij al aan het tobben zijn is ook geen pretje, ondanks dat je er met liefde uit gaat en voor hem zorgt.

Hoe gaat het vannacht? Ik duim voor je!

dank je! gelukkig moet ik nog niet aan het werk maar er staan voor je andere kids de dag erna is ook zwaar als je niet uitgeslapen bent, maar het gaat gelukkig al wat beter hoor! Misschien zit ze wel in een héél lange groeispurt :mrgreen:

ha ha, ik denk dat ze in een groeispurt van een jaar of 18 zit :wink: .

tessa sliep de eerste vier maanden bij ons. Daarna gingen we elkaar ook wakker houden en nu ligt ze op haar eigen kamertje. Slapen tussen het wakker zijn door helpt ook :mrgreen:

ik probeer in de namiddag ook wel een dutje te doen hoor als mijn zoontje slaapt , dan zit grote dochter voor de tv met een DVD :oops: Ah ja het is er ook het weer voor hé. :mrgreen:

welterusten :smiley:

@lena3 wrote:

welterusten :smiley:
merci maar zit hier nog hoor, nog een uurtje of zo wachten :mrgreen:

@Liz wrote:

@Fryskefaam wrote:
enorm! :mrgreen: :shock:

haha dan is die van jou sneller dan de mijne :wink: :mrgreen:

Ik zou een minimaal flesje geven van bijv. 60 cc. Ze heeft dan toch verzadiging en vaak slapen ze dan wel goed door. Bij Bas zou ook gedaan en binnen 10 dagen ofzo sliep hij wel door. Maar goed als het alleen om het speentje gaat heb ik geen bruikbare tip.

Sanne heeft alleen bv en slaapt sinds een week door. Maar zij wil geen speen, dus als ze wel weer 's nachts gaat komen leg ik haar aan. Slaapt ze snel weer en ik heb toch een goede nachtrust.