ons dochtertje slaapt nog altijd niet door, ok ik gun het haar om haar eigen ritme te worden maar na 14 weken begint het toch wel heel erg slopend te worden. Overdag gaat het goed, dan doet ze meestal een lange middagdut van een uur of drie en een paar kleinere van een uurtje soms twee maximum. 's avonds rond 23 uur(zoals nu) drinkt ze een laatste flesje leeg en dan gaat ze naar bed toe, eerst is het een beetje sukkelen met haar speentje want door het draaien van haar hoofdje gaat die speen niet altijd mee in de richting dat ze wil dus even erbij blijven :roll: .
Na een uurtje of drie vier is ze daar terug en dan proberen we eerst haar speentje te geven maar een keer is niet genoeg, we geven haar speentje,hup terug in ons bed een half uurtje nadien is ze het weer kwijt, hup terug uit ons bed, speentje geven,terug in ons bed, half uurtje later weer speentje kwijt, terug uit ons bed. Tot we uiteindelijk van pure wanhoop een flesje geven. Maar dan is het al bijna ochtend en is er niet veel van nachtrust meer te bespeuren. Soms geven we haar speentje niet maar direct een flesje maar dan is het nadien dus ook altijd die miserie met dat speentje want dat heeft ze dus nodig.
Is er iemand die de ultieme tip heeft, Ik heb heb al zitten denken ik laat ze eens huilen 's nachts maar ik vind dat ook zo vreselijk want hoe weet ik dan of ze nou huilt omdat ze haar speentje kwijt is of omdat ze honger heeft? Ze krijgt over de dag en nacht gespreid een 5 tal flesjes en een tweetal keer de borst. Een hongerige dame dus! :mrgreen:
Tsjah ik denk niet dat er een tip is… daar is ze baby voor he, en het is eerder regel dan uitzondering dat ze niet doorslapen, helemaal met 3 maanden!!
Hier ruim 6 maanden en meneertje slaapt niet door, maar doordat ik er geen issue van maak kan ik het makkelijk handelen denk ik…
Misschien slaapt ze overdag te veel? Toen Emma zo weinig sliep ben ik eens gaan kijken wat ze zeggen over het aantal uren dat een baby gemiddeld nodig heeft. Jij geeft aan dat ze een lange doet van 3 uur, en een paar kortere van 1 of 2 uur. Hoeveel slaapjes doet ze en hoeveel uur is dat totaal? Een baby van 3 maanden (gemiddeld he, elk kindje is anders) heeft 3 slaapjes van 1,5 a 2 uur en dus ongeveer 5 a 6 uur slaap overdag en een nacht van ongeveer 10 a 11 uur.
Hoe ziet jullie “schema” op een dag eruit? Hoe lang is ze steeds wakker bijv?
Als je meer wilt weten mag je me ook pb,en ik ben zo met dat slapen bezig geweest dat ik misschien nog wel tips heb!!
de bibi spenen zonder ring daar zit wel een klein gaat voorop…Daar heb destijds een spuugdoekje doorheen gerijgt…Speen in de mond, en spuugdoekje zeg maar uitvouwen over het dekentje…Zo bleef de speen liggen als ze hem kwijt raakte, en kon ze hem zelf weer in happen…Ikw as/ben normaal gesproken panisch met doekjes en knuffels in bed onder het mom stikkingsgevaar, echter door zon doekje kun je nog gewoon vrij ademen, heb van alles bij mezelf geprobeerd met zo
n doekje voor de mond namelijk :oops: …
Wellicht iets in de die trand proberen?
Nou ik snap niet waarom je van pure wanhoop een fles geeft. Ik ga er vanuit dat als een baby van 3maanden in de nacht wakker wordt ze gewoon honger heeft.
Hier dus geen ultieme tip maar gewoon accepteren dat ze wakker wordt om een reden.
De eerste zin:
ons dochtertje slaapt nog altijd niet door
:eh:
Ja, ze is nog heel klein.
Dus nog even doorbijten, het komt allemaal wel goed, maar nu zou ik nog even toegeven aan haar behoeftes.
Eerst en vooral:
Overdag ophouden in de verwachting dat je kind 's nachts beter of langer gaat slapen, is een illusie. Ophouden en rekken werkt juist averechts.
Hoe beter een kind overdag slaapt, hoe beter het ook 's nachts kan slapen!
Verder ben ik het met Madre eens, een baby van 3 maanden komt 's nachts wakker van de honger en niet om andere redenen!
Ze is nog zo klein!! :shock:
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje zielig dat jullie nu al zo lang mogelijk willen rekken met haar speentje, ze heeft gewoon honger! :oops:
Ook geven jullie zichzelf én jullie kind een slechte nachtrust door zo lang te rekken.
Geef haar een fles en na een halfuurtje kunnen jullie allemà à l weer slapen, zo zullen jullie allemaal veel uitgeruster en tevredener wakker komen.
Accepteer de behoefte van jullie kind en alles zal veel makkelijker verlopen.
Waarom willen zoveel ouders dat hun kind zo snel moet doorslapen? :wall:
Ik kom misschien wat hard over maar zo bedoel ik het niet! :-
Mijn oudste zoon kreeg trouwens 9 maanden lang iedere nacht een fles en mijn andere zoon kreeg 13 maanden lang iedere nacht een fles.
Mijn jongste zoon is bijna 5 weken oud, krijgt nu nog borstvoeding en ik denk echt nog niet aan doorslapen, laat staan er op hopen!
Gewoon accepteren en alles loopt vanzelf! :- :thumbup:
Ik snap het wel hoor, ik vond het ook slopend… totdat ik accepteerde dat het gewoon zo was. Je er niet druk om maken scheelt al veel in de energie die je eraan kwijt bent. Zoals gezegd: een baby zo jong slaapt meestal nog niet door. Geef haar alsjeblieft gewoon de fles als ze wakker wordt snachts, hoe ouder ze wordt, hoe beter de nachten zullen gaan.
Hier doorslapen sinds 4,5 maand, toen zijn we overgegaan op andere voeding, waar hij dus eindelijk wél van verzadigd is. Heb geduld, en alles komt uiteindeijk goed
@D. wrote:
Ik snap het wel hoor, ik vond het ook slopend… totdat ik accepteerde dat het gewoon zo was. Je er niet druk om maken scheelt al veel in de energie die je eraan kwijt bent.
Is echt zo.
Rhodé sliep met 8 weken door, en Amélie slaapt steeds slechter 's nachts (ze komt nu opeens weer 3 keer in plaats van 1 keer 's morgens vroeg)
Echt…als je je eraan gaat irriteren, is het allemaal nog veeeeeeel erger. Laat het gewoon zo. Als jij denkt dat jouw kindje geen honger heeft kan je haar even laten mopperen, maar als je twijfelt zou ik gewoon een flesje of bv geven hoor!
En echt…op een gegeven moment gaat ze opeens doorslapen!!! (ik hou ook goede hoop )
die nachten zijn ook slopend inderdaad…en mijn reactie was ook waarschijnlijk nog gewoon honger, ze is nog zo klein!
Tuurlijk zijn er model babies die na 5 weken of eerder doorslapen maar het meerendeel blijft veel langer spoken ’ s nachts…Die van mij is bijna drie en slaapt nog steeds niet alle nachten door… :?
En het is zo irriteren werkt nog vermoeiender. Alhoewel het een menselijke reactie is hoor,…heb er ook last van :mrgreen: maar toch als ik me er aan over geef voel ik mij echt minder vermoeid de volgende ochtend.
Ik wil nog zo graag verder hierop ingaan maar ik houd wijselijk mijn mond, het is geen discussie-topic… :silenced:
oke moet het toch even kwijt, :shifty: dus dan maar zo:
ALS ik een enkele keer een beetje baal van Lenn zn nachtelijke praktijken, dan denk ik even aan de vlindermama’s bijv hier op KOK, die een moord zouden doen voor een vrolijk kraaiend kindje in een ledikant, OOK midden in de nacht…
MIsschien vinden jullie dit dom, maar dat helpt mij wel beseffen dat het gewoon bij het mama-zijn hoort enzo… :shifty:
:oops:
bedankt voor jullie reacties, het is inderdaad slopend. Ik merk wel uit de reacties dat er mensen zijn die denken dat ik mijn kind gewoon haar speentje geef omdat ik haar hongergevoel negeer en dat is niet zo, dus even rechtzetten.
De voorbije nacht ook, ik gaf haar speentje en ze sliep rustig verder, ze wordt dus infeite wakker omdat ze haar speentje kwijt is. Rond vijf uur heeft ze dan gedronken en daarna weer goed verder geslapen.
En nee ik wil het niet forceren maar als je zelf al geen al te goede gezondheid hebt en je er bijna alleen voor staat 's nachts en je nog andere kinderen hebt waar je ook een goede moeder en vooral aanwezige blije moeder wil voor zijn dan zijn die nachten wel slopend ja, en ja ik accepteer dat dat ze nog wakker wordt, ik erger mij daar zeker niet aan omdat ik ook vind dat je moet toelaten dat ze hun eigen ritme volgen maar als ons kleine meisje geen verschil kent tussen dag en nacht dan is dat niet altijd makkelijk.
ik ben het volledig eens met bietje, madre, affie en co. je kindje is drie maanden, die slaapt niet NOG STEEDS niet door, die slaapt gewoon niet door, net als praktisch elke baby van die leeftijd.
maar goed, toch wat ‘babyvriendelijke’ tips dan misschien
als ons kleine meisje geen verschil kent tussen dag en nacht dan is dat niet altijd makkelijk.als je iets wilt veranderen san de situatie, dan lijkt het mij zaak dat je dus een verschil aanbrengt aan dag en nacht (en niet dat je gaat rekken in de slaapjes die ze overdag ook gewoon nodig heeft, of dat je 's nachts alleen uit wanhoop een fles gaat geven). misschien doe je het allemaal al, maar toch: zorg dat ze overdag slaapt met gordijnen open en 's nachts met dicht gordijntje. Doe een pyamaatje aan 's nachts (weet neit meer vanaf welke leeftijd je dat eigenlijk sowieso doet, maar er is een tijd dat het nog niet echt hoeft, want overdag slaapt ze net zo veel, maar dan zou ik het alsnog doen om duidelijker te maken dat het nu avond is. doe haar in bad voor het slapen gaan, eventueel gevolgd door een massage zodat je kindje lekker rustig is en ook het avodnritueel kan leren kennen. als ze wakker wordt, en je gaat naar haar toe, laat dan de (grote) lichten uit, praat op gedempte toon tegen haar.
Liz: als je dat flesje wat je s’nachts geeft nu eens vervangt door een borst?
Ze heeft duidelijk nog honger als ze toch dat flesje pakt en door een borst van overdag te verplaatsen naar de nacht maak je het wellicht wat relaxter voor jezelf.
Het is makkelijker, dat doe je gewoon in bed en dan leg je haar weer terug.
Speentje geven kan daarna altijd nog maar omdat je op dat moment dus én haar honger én haar zuigbehoefte stilt (borst is harder werken dan fles) slaapt ze mischien weer wat beter en langer in :-*
om het dagnachtritme aan te leren hier heb ik haar overdag altijd beneden laten slapen, in de wagenbak en vanaf 22 (werd later 19) altijd in haar bedje boven.
Op een gegeven moment sliep ze aardig door, maar door een flinke verkoudheid en jeuk door eczeem en een dipje in de BV is ze daarmee opgehouden en komt nu weer ongeveer 3 keer per nacht… Maar ze snapt wel dat het de bedoeling is te gaan slapen en als ze wakker wordt voor een slokje, dat ze daarna weer moet gaan slapen, ipv spelen, zoals overdag.
Het is wel jammer dat ze niet doorslaapt, maar zolang ze elke keer meteen verder slaapt na t slokje (BV, dus ze kan niet teveel krijgen), is t best te doen. Heb dan wel geen andere kinderen rondlopen, maar wel een fulltime baan, dus ook best slopend ja, maar zoals anderen al zeggen… probeer het gewoon te accepteren en verwacht vooral niets, ze is niet al 3 maanden, ze is nog maar 3 maanden.
onze juul SLIEP door maar nu dus al 2 weken niet meer , tja het is balen maar je moet je maar gewoon aanpassen aan je kind :mrgreen:
meid zoals mijn oude oppas zei de eerste 10 jaar van een kinds leven hebben de ouders slaapgebrek endan ist even rustig en kan je weer opnieuw omdat ze savonds gaan stappen en jij niet kan slapen van bezorgdheid :lol: :lol: :lol:
@Mellie wrote:
Liz: als je dat flesje wat je s’nachts geeft nu eens vervangt door een borst?
Ze heeft duidelijk nog honger als ze toch dat flesje pakt en door een borst van overdag te verplaatsen naar de nacht maak je het wellicht wat relaxter voor jezelf.
Het is makkelijker, dat doe je gewoon in bed en dan leg je haar weer terug.
Speentje geven kan daarna altijd nog maar omdat je op dat moment dus én haar honger én haar zuigbehoefte stilt (borst is harder werken dan fles) slaapt ze mischien weer wat beter en langer in :-
met die tip wilde ik ook komen, ze slaapt op het flesje niet door, dus dan kun je evengoed zelf voeden. Dat is volkomen rustig, je hoeft niet een fles eerst te maken, maar je pakt haar op, aanleggen, en weer in eigen bed. Ik weet niet of je liggend kunt voeden maar dat is erg ontspannen als dat eenmaal lukt.
Niet doorslapen is niet fijn, maar na 11 maanden kan ik wel zeggen dat het went. Is ook geen leuk vooruitzicht nu misschien, maar het zit in mijn ritme en als het echt niet gaat, denk ik precies aan de spoiler van Affie…
Tommy hoort bij onze maandbabies, en sinds zijn overlijden vind ik het niet meer zo erg dat Lev wakker wordt… Maf is dat inderdaad he Affie.
Mijn zoon is bijna 2 en ik kan nog steeds niet zeggen dat hij regelmatig doorslaapt :shifty:
Ik weet waar ik het over heb…
Die 14 weken vind ik dus echt een peuleschilletje :oops:
hier ook geen tips, jasper komt met zijn 6 maanden nog voor twee nachtvoedingen…
hoi hoi
jeetje ik heb dan geloof ik echt geluk gehad met mijn 5 kids nagéamo is nu bijna 4 maanden en die slaapt van half 8 tot 8 uur de volgende dag echter slaapt hij overdag niet zo veel meer speelt heel veel en huilt nooit
wat je wel zou kunnen proberen is overdag inderdaad gewoon licht savonds hoe donkerder hoe beter dus eventueel dikke gordijnen ophangen die geen licht doorlaten
nagéamo leg ik overigens gewoon wakker in bed hij brabbelt dan nog een beetje en binnen een half uur is hij in slaap gevallen
probeer ook als je dat nog niet doen he een zelfde ritme aan te houden elke dag, dus badje, flesje, pyama aan even troetelen en naar bed je kindje herkent dan het ritme en valt makkelijker in slaap
overigens wil ik ook nog even kwijt ik geloof echt niet dat kinderen verwend kunnen worden neem aan dat ze geen klokje in zich hebben van o wakker worden want ik wil aandacht, ze worden altijd wakker met een reden
gek genoeg hoopte ik dat nagéamo wél wat langer wakker zou worden snachts ik kan daar ontzettend van genieten en omdat hij mijn laatste is heb ik zelfs een traantje gelaten omdat hij niet wakker word
groetjes nathalie
Hier de mazzel dat Quillan na 3 maanden doorsliep, maar stiekem vond ik dat dus ook heel erg jammer ik miste die intieme momentjes van ons samen. Ik heb dat met mijn eerste niet gehad dus ik genoot volop van de nachtvoeding. Probeer dat misschien ook zelf eens te doen ok het is moeilijk als je nog meer kindjes heb, maar probeer het negatieve eens om te zetten naar iets positief.