Tips gevraagd voor sinterklaaskado voor dreumes

Natuurlijk een luxeprobleem, maar deze sinterklaastijd is zo leuk om je in de speelgoedwinkels een beetje uit te leven…



Mijn dochter is nu (bijna) 14 maanden en ik zoek tips voor een écht leuk sinterklaaskadootje voor haar. Ik zie nl door de bomen het bos niet meer in de speelgoedwinkels…

Ik had vandaag de Duplo Thomas & friends trein meegenomen, maar die is vanaf 2 jaar en misschien toch nog niet zo geschikt voor mijn dochter denk ik. Ik twijfel dus of ikhem toch nog terug zal gaan brengen (maar vond hem zelf zo leuk :oops: ) :think:



Vind het nu zo’n moeilijke leeftijd om een kadootje te kopen. Te groot voor het echte babyspeelgoed (wil ik ook niet meer kopen), maar het echte leuke speelgoed is meestal vanaf 2 of 3 jaar



En is smartville van v tech leuker, of little people van fisher price?

(Ik houd zowiezo niet echt van dat plastic, maar denk dat mijn dochter het toch wel leuk zal vinden ).



Kortom waar speelt (speelde) jouw dreumesje echt graag mee?

(Het mag ook een beetje op de groei natuurlijk, maar ik vind het ook wel leuk als ze er nu ook al echt wat aan heeft).

Vienna is ietsjes ouder ,maar speelde toen al graag met de pop en wagentje. Ook met dat kleef eten om te snijden. Heb je nu ook in het hout. Vic kan je daaraan helpen :wink: Ben gek op het houten speelgoed.



Houten trein van bv de ikea. Dat heb ik gekocht voor Vienna. Had vorig jaar veel little people gekregen ze kijkt er heel niet naar om :roll:



Zou eerder voor iets te oud kopen dan precies de leeftijd. Ze spelen toch niet met alle gekregen spullen meteen dus alles beetje bij beetje aanbieden. Iets wat iets te moeilijk is is vaak wel veel meer speelplezier!

Ik ga een paar potjes cocktailprikkers kopen… 8)

Die met die gaatjes erin zodat je ze er langzaam uit kan schudden…want Micah vind het geweldig om die dingen weer terug in de gaatjes te doen. Is hij uren mee bezig… :lol: :lol:



Weet je, ik schrijf dit omdat je inderdaad door de bomen het bos niet kan zien. Er is te veel speelgoed en veelal vinden ze het maar even leuk.



Eigenlijk is het gewoon zonde om iets te kopen als je niet zeker weet of ze het wel leuk vinden…



Ik heb zoveel speelgoed wat ik na een tijd weggooi of weggeef omdat ze het niet leuk meer vinden…



Dus kijk naar je kind, kijk naar waar ze normaal mee speelt en ga dan shoppen…Het hoeft toch niet perse veel te kosten?



Voor Mateo heb ik verf/krijtjes en knutselspulletjes gekocht omdat hij dat geweldig vind.



De trein met uitbreidingssets van Ikea zijn hier ook favoriet trouwens…

heb ook bedie gekocht marlous kost maar ±15 euro samen. Bij de houten speelgoed zaken kan je weer losse treintjes kopen. Weer leuk klein kadootje voor later een keertje!



Bij de Hema hebben ze ook hele leuke kleine dingen. En wat dachten jullie van het grote voorlees boek van JIP en janneke., Was hier echt favoriet en gaat weer voor Vienna gebruikt worden.

Hier ligt alvast op zolder:

krijt

klei

houten etenswaren om te snijden

leesboekjes

puzzels

dora-pyjama



tja en echt grote cadeautjes krijgt ze op haar verjaardag (wat al in januari weer is).

ik heb hier voor daan stapelautootjes… omdat hij nu nog niet veel van sinterklaas meekrijgt, maar toch een kadootje moet, voor de vorm… met zijn verjaardag krijgt hij het fp stoeltje en ik bedenk nog wel wat…

benthe krijgt met sinterklaas:

megablocks (ton met blokken)

en megablocks … boot die ook in het water kan



met haar verjaardag … ballenbaan



met kerst v-tech treinstation





ik doe alles een beetje verspreid… wand ze snapt er toch nog niets van en dr verjaardag valt net voor sinterklaas

Lars heeft voor zijn verjaardag het treinstation van Smartville gekregen en hij is er weg van :inlove: .

Voor Sinterklaas krijgt hij een vormenstoof (hij vindt het geweldig om overal dingen in te gooien) en hij zal ook nog wel iets krijgen van mijn schoonouders.



Maar treinstation van Smartville is dus een echte aanrader. Net als het stoeltje van Fisherpr*ce, zie foto. Die is hier al favoriet vanaf dat Tim een jaar was. Hij is nu ruim drie en dat stoeltje ziet er nog uit als nieuw!!

Wat hier populair is is een bak met muziekintrumentjes.

Eigenlijk is het dus vanaf 2 jaar, maar ik vind dat het prima kan om samen te doen.

wij hebben bij de Actin een hele leuke houten blokken auto gekocht voor Bryan, prijs iets van 2 / 3 euro



en voor de kerst, dan doen we altijd deurdere cadeaus

hebben we een speelboom via de B
rt Smit,

want momenteel vind hij het geweldig om blokjes in een doosje te duwen en er ook weer uit te halen…



Tja, het ligt vooral aan je kindje of ze al met 2+ speelgoed overweg kan.

Die van mij is ietsjes ouder, maar voor haar koop ik dus al wel peuterspeelgoed (2+). Ze speelde met een jaar echt al wel met Little People, daar is ze dus echt verzot op! Ook V-tech Smartville is hier een grote hit, dus ik kan je niet vertellen wat van deze twee nu leuker is, eigenlijk… :think:



Je zou het kunnen proberen met die treinset, vindt ze het nu nog niets dan wordt ze vanzelf wel een keer 2, toch? Eventueel haal je er nog een kleinigheidje bij wat wel echt ‘geschikt’ is voor nu.

Thanx voor alle tips! :-*



Ik twijfelde inderdaad tussen die Smartville trein en de boerderij van Little people, beide zijn ong. even duur.

Wat me alleen tegenstond bij de Smartville trein is dat ze ‘aaa’ ‘bee’, ‘cee’ zeggen en dat de letters in hoofdletters staan ipv de fonetische letters (‘a’, ‘bu’) wat ze straks op de basisschool leren. Ik denk dat ik morgen de Duplo trein toch ga ruilen voor de Little people boerderij. Ze heeft nl al wat duplo, en speelt daar nu toch nog niet ‘echt’ mee. Ze speelt al wel een spel met poppetjes en knuffels, dus ik denk dat ze de boerderij met die beestjes dan wel leuk zal vinden :slight_smile:



Muziekinstrumentjes zijn idd ook leuk, ze heeft ook al een piano bij opa & oma :wink: (waar ik overigens niet tegen kan is dat al die speelgoed kinderpianootjes die ik tot nu toe tegen ben gekomen hardstikke vals zijn… :? )



Moonfire: dat bomenballending zag ik idd ook, lijkt me ook leuk. Maar ze heeft al het laugh & learn huisje van fp (= dezelfde serie als de stoel die iemand liet zien), daar zit ook zo’n soort activiteit in, daarom vallen deze af.

Ik heb geen pianootjes.

Ik wilde eens iets wat zonder batterijen oid werkt :wink:

THijmen heeft nu een xylofoon, tamboerijn, bekkens en sambaballen.

Zat in 1 pakket.

Oja er zat ook nog een triangel bij, maar die bewaren we nog maar even.

Wij hebben een soortgelijk ballending en dat vind Micah inderdaad helemaal geweldig… :dance:



Al dat speelgoed is hartstikke leuk, maar ik merk toch dat die kleintjes het vooral interessant vinden om dingen ergens in te kunnen doen. En dan niet van die moeilijke stoven, maar gewoon een bal in een boom is super…



Dus misschien toch nog overwegen zo’n ballending te kopen?

@Marlous wrote:

Wij hebben een soortgelijk ballending en dat vind Micah inderdaad helemaal geweldig… :dance:



Al dat speelgoed is hartstikke leuk, maar ik merk toch dat die kleintjes het vooral interessant vinden om dingen ergens in te kunnen doen. En dan niet van die moeilijke stoven, maar gewoon een bal in een boom is super…



Dus misschien toch nog overwegen zo’n ballending te kopen?




Whaha, was ik er eindelijk uit :wink:



Nou, het is nog geen Sinterklaas, dus zal het onthouden :slight_smile:

Vind hem toch ook stiekem wel erg leuk, met die balletjes met oogjes :inlove: :mrgreen:



Ga van de week ook nog wel even kijken in het ‘houten’ speelgoedwinkeltje, idd als tegenhanger tegen de batterijenmonsters :wink: Neem ik dochter mee, kan ik gelijk zien wat haar aanspreekt :slight_smile:

Die boerderij wordt hier dus echt niet gebruikt. Ze heeft er misschien 3 weken mee gespeeld en dat was het.



Loopspeelgoed was hier in trek (blokkenwagen/poppenwagen/buggy).

En dat plastic snijfruit inderdaad; vond ze prachtig dat dat uit elkaar kon.

@Mamalien wrote:





Loopspeelgoed was hier in trek (blokkenwagen/poppenwagen/buggy).


Die krijgt ze morgen al van haar opa & oma nog voor haar verjaardag... :oops:

Nou, ga er nog maar een nachtje over slapen... :zzz: :-*

Marlous, ga jij morgen ook naar de Sintintocht in het centrum? :wink: :dance:

@Elise wrote:



Marlous, ga jij morgen ook naar de Sintintocht in het centrum? :wink: :dance:




Is er morgen sintintocht?? :mrgreen:



Hoe laat? wanneer? hoe?

@Marlous wrote:

@Elise wrote:


Marlous, ga jij morgen ook naar de Sintintocht in het centrum? :wink: :dance:




Is er morgen sintintocht?? :mrgreen:



Hoe laat? wanneer? hoe?




Weet je dat niet eens?!! :roll: Het staat hier al maaaanden in m’n agenda :wink: :mrgreen:



zie http://www.sintinamsterdam.nl 8)

Onze dochter is net 1 en heeft voor haar eerste verjaardag het little people huis gekregen. Dit vindt ze fantastisch. Ze kan de deur open doen, er zit een deurbel op, de wc kan doorspoelen etc. Ook de poppetjes zijn leuk. Verder speelt ze veel met blokken en vooral dingetjes ergens in doen is een groot succes.



In haar schoen heeft ze iets gekregen met blokjes waar magneetjes in zitten, ze kunnen ook in bad. Dit vindt ze ook erg leuk, dus waarschijnlijk krijgt ze hier een uitbreiding van op pakjesavond.