Getver! Maandag kwam ik erachter dat prinsje luizen heeft.
Ik heb gelijk prioderm gekocht en een kam.
's avonds hem behandeld en toen ook hub en mezelf gecontroleerd. En ja hoor…ook ik ben de gelukkige eigenaar (not) van luizen. Dus ook gelijk mezelf behandeld.
Gisteravond met kammen zag ik bij prinsje nog een levende luis. Bah en nu?
Wil nog niet gelijk weer de prioderm pakken maar wat kan ik wel doen?
Ik heb van de week ook gelijk de klassenouder gemaild en gevraagd of zij de rest van de klas ook wil mailen. Dat heeft ze ook gedaan.
Wie heeft er tips voor me.
Ik wil zo snel mogelijk van die rotdingen af.
Alvast bedankt!
Jakkes, daar word je idd niet blij van Het huidige advies is volgens mij vooral: kammen, kammen en nog eens kammen:
Landelijk Steunpunt Hoofdluis
GGD-Hoofdluis
Sterkte en succes!
Idd kammen kammen kammen en ik had dit gelezen op pinterest:
You will need: A jar of coconut oil & a bottle of apple cider vinegar.
First, rinse your hair with the vinegar, don’t wash it out, leave it in until it dries. The vinegar dissolves the ‘glue’ which sticks the eggs to your hair follicles. When the vinegar has dried, pour coconut oil into your hair, making sure you get complete coverage. Cover your hair with a shower cap or hair wrap & leave it in for the whole day, as it will take a few hours for the coconut oil to smother & kill the lice. Comb your hair to get as many of the eggs & lice out as possible and then shampoo as normal. You only have to do this once, it really works & no chemicals! Oh, & the coconut oil makes your hair beautiful & shiny, so your getting a lush hair treatment at the same time!
Kammen inderdaad. En goed controleren op neten, de eitjes. De neten zijn kleine witte stipjes die dicht bij de hoofdhuid zitten. Ik heb ze er met mijn nagels uitgepulkt omdat de netenkam ze toch ook niet allemaal pakte :x . Gelukkig waren we daarmee al snel van de luizen af.
@kaya wrote:
Idd kammen kammen kammen en ik had dit gelezen op pinterest:
You will need: A jar of coconut oil & a bottle of apple cider vinegar.
First, rinse your hair with the vinegar, don’t wash it out, leave it in until it dries. The vinegar dissolves the ‘glue’ which sticks the eggs to your hair follicles. When the vinegar has dried, pour coconut oil into your hair, making sure you get complete coverage. Cover your hair with a shower cap or hair wrap & leave it in for the whole day, as it will take a few hours for the coconut oil to smother & kill the lice. Comb your hair to get as many of the eggs & lice out as possible and then shampoo as normal. You only have to do this once, it really works & no chemicals! Oh, & the coconut oil makes your hair beautiful & shiny, so your getting a lush hair treatment at the same time!
Die kwam ik idd ook tegen. Benieuwd of het werkt.
Ik ken iemand die zout water aanraadt, ze was met kindjes met luizen gaan zwemmen in zee en daarna was geen luis meer gezien. Dat lijkt me toch een stuk fijner dan al die chemische troep op je hoofd smeren
Cremespoeling!
Gewoon het haar nat maken, insmeren met (veel) cremespoeling. In laten werken en dan van voor naar achter alles door kammen.
Daarna je haar uitspoelen, en nogmaals hetzelfde gaan doen.
Dit doen we 3 dagen, en dan is het klaar met de luizen!
Hier komt geen chemische troep in ons haar :sick:
He wat vervelend. Erg goed van je dat je meteen de klassenouder hebt gewaarschuwd zodat zij de andere ouders kan waarschuwen. Mijn advies: 2 weken haren nat maken, cremespoeling er in doen zodat de neten makkelijker te verwijderen zijn en kammen, kammen, kammen met een goede netenkam van voren naar achter en van achter naar voor. Chemische producten doden alleen de luizen, niet de neten, daarom moet je de behandeling 7 dagen na de eerste keer herhalen, zodat ook de luizen die na de eerste behandeling zijn uitgekomen en die je niet met het kammen bent tegen gekomen doodgaan.
Wij hadden vorig jaar met kerst luizen en vlak voor de herfstvakantie en ik las toen op veel sites dat je het beste een chemisch middel met dimeticon kan gebruiken omdat de luizen daar niet resistent voor zijn of kunnen worden. In schwarzkopf hair en repair shampoo zit ook dimeticon.
Succes!!
Inderdaad… shampoo’s of cremespoeling met Dimethicone erin gebruiken. Daar zijn luizen niet blij mee. Verder heel goed kammen en dat echt een poosje volhouden.
afgelopen zaterdag was het hier ook raak. Elize had luizen. eerst goed gekamd met een luizenkam en manlief heeft een flesje lotion gekocht bij de apotheek (geen chemisch middel) met dimethicon erin.
Elize heeft erg lang haar en de nat haar-kam methode is gewoon een ramp met haar lange haren. vandaar een flesje van de apotheek.
eerst moet je goed kammen. dan de lotion erin, die
moet je 15 minuten laten inwerken en dan weer goed kammen. daarna haren wassen en klaar. na een week nogmaal de lotion gebruiken voor het geval er een paar neten zijn achtergebleven die het overleefd hebben.
succes er mee
Kammen-kammen-kammen.
En dat twee weken lang…
Met een goede netenkam.
De eventuele achtergebleven neten, kunnen nog uitkomen, waardoor je die er uit kamt, na twee weken is alles gegarandeerd weg.
Sterkte! Ik had er vorig jaar voor het eerst mee te maken. Niet leuk!! :sick:
Pffft, door dit topic droomde ik vannacht dat ik luizen had :wall: Brrrr!
Spoelen met tea tree oplossing. De Tuinen verkoopt Tea Tree olie, daar een aantal druppels van in een spuitflacon en voor het haren wassen inspuiten.
Evt kun je na het wassen en uitspoelen ervan nog een druppel verdelen achter zijn oortjes. (als je zeker wilt weten of hij er niet allergisch op reageert vooraf in de binnenkant van zijn elleboogje en daarna 24 uur afwachten of hij reageert) Maar verder vooral kammen, niets chemisch aan en schijnt het beste te werken omdat je daarmee de neten aanpakt. Alle middeltjes hebben geen effect op de neten omdat die ‘ingepakt’ zitten en er dus ongevoelig voor zijn.
Maar ook; hoofdkussen even op de hoogst mogelijk stand met een druppel tea tree olie erop in de droger of anders als het kan een nacht in de vriezer zodat je daarop ook de luizen EN neten doodt. Idem voor je eigen kussens . Jassen met capuchons ook wassen en drogen en op school een paar weken in zo’n luizenzak ophangen.
Wat ik ook ergens ooit las; beste vlooienbehandeling (en goedkoopste ook!) is Dreft! Misschien dat dat ook werkt bij luizen? Is het proberen waard nietwaar?
@Pé wrote:
Kammen-kammen-kammen.
En dat twee weken lang…
Met een goede netenkam.
De eventuele achtergebleven neten, kunnen nog uitkomen, waardoor je die er uit kamt, na twee weken is alles gegarandeerd weg.
Sterkte! Ik had er vorig jaar voor het eerst mee te maken. Niet leuk!! :sick:
volgens mij adviseren ze dat hier ook
Ik maak eerst zelf een brouwsel van 2 eetlepels azijn, 4 eetlepels water, scheut gewone cremespoeling en een scheut anti luizen shampoo. Dit doe ik in het haar en laat het een half uur intrekken. Daarna kind onder de douche zetten en kammen kammen kammen. De luizen zijn bedwelmd en door de azijn laten de neten ook goed los. Daarna gaat ze een nachtje in de prioderm lotion. Zolang er nog neten in het haar zitten doe ik elke dag dit brouwsel in het haar. Het werkt hier prima!
@Rhiannon wrote:
Spoelen met tea tree oplossing. De Tuinen verkoopt Tea Tree olie, daar een aantal druppels van in een spuitflacon en voor het haren wassen inspuiten.
Evt kun je na het wassen en uitspoelen ervan nog een druppel verdelen achter zijn oortjes. (als je zeker wilt weten of hij er niet allergisch op reageert vooraf in de binnenkant van zijn elleboogje en daarna 24 uur afwachten of hij reageert) Maar verder vooral kammen, niets chemisch aan en schijnt het beste te werken omdat je daarmee de neten aanpakt. Alle middeltjes hebben geen effect op de neten omdat die ‘ingepakt’ zitten en er dus ongevoelig voor zijn.
Maar ook; hoofdkussen even op de hoogst mogelijk stand met een druppel tea tree olie erop in de droger of anders als het kan een nacht in de vriezer zodat je daarop ook de luizen EN neten doodt. Idem voor je eigen kussens . Jassen met capuchons ook wassen en drogen en op school een paar weken in zo’n luizenzak ophangen.
Wat ik ook ergens ooit las; beste vlooienbehandeling (en goedkoopste ook!) is Dreft! Misschien dat dat ook werkt bij luizen? Is het proberen waard nietwaar?
Tea tree olie!! :thumbup:
Haren wassen met de bruine variant van de swartzkopf shampoo. Daar zit hetzelfde bestanddeel in als in prioderm…
En daar is ook een pompje van met creme die je niet hoeft uit te spoelen…
Werkt geweldig!!En idd, kammen, nat haar met cremespoeling met de luizenkam…
Sterkte!
Wij zijn hier ook aan de beurt. Dit is een heel nuttig topic! Dank. :thumbup:
Iedereen bedankt voor de tips.
We hebben 2 weken lang alleen maar gekamd, gekamd ,gekamd.
Morgen is weer luizen controle op school. Ik ben heel benieuwd.
Ik had ook ergens gelezen dat luizen niet van zwitsal haarlotion houden. Gelukkig houd deze mama daar wel van. Tycho gaat dus elke morgen met zijn hoofd vol zwitsal lotion en gel naar school :inlove: :mrgreen: