tips betaalbaar huwelijksdiner/high tea

Hallo allemaal,

Wij zijn begonnen om ons trouwfeest te gaan organiseren op 07-06-2013 :inlove:

We lopen alleen best tegen de kosten aan…

Waar ik naar zoek zijn tips voor een betaalbaar diner of high tea, zonder dat mijn moeder voor 25 man gaat koken én zonder bbq

Alvast bedankt! :slight_smile:

Ik zou gewoon googlen naar bedrijven bij mij in de buurt.

Lijkt mij het handigst :wink:

Daar ben ik idd wel mee bezig, al zet natuurlijk bijna niemand zijn prijzen erop.

Maar ik heb aan alle tips iets!

Bijv, wat kun je zonder al te veel moeite zelf doen (tafel, stoelen & linnen zelf regelen?) enz.

Son enbreugen.

la sonneterie…

heel romanties,

en niet zo duur,

voorheen mag je het menu samenstellen, en proeven…

goede service…

wij hebben daar ook onze huwelijks nacht gehad…

Ah, de Sonnerie ken ik wel!

Hebben jullie daar ook een feest gehad? Wij hebben nu een offerte liggen van huize bergen van ongeveer 3700 euro voor een feest van ong 100 personen, daar zit entertainment dan nog niet bij…

wij hadden het heel simpel gehouden alleen eten met de familie, en daar slapen, met schoon familie…

Maar de servise was gewoon top daar !

Feest konden we toen daar ook houden, maar ik was 20 weken zwanger van grote draak…

we hadden een hele oude bus gehuurd. en een rondje door belgie en eindhoven gedaan, hobbel de bobbel bus :thumbup:

de prijs in son en breugel viel toen echt reuze mee :thumbup:

ook een mooie locatie om foto’s te maken,

ze hebben daar een prachtige tuin !

3700 euro voor 100 personen, plus entertainment is trouwens helemaal niet zo duur…

denk dat dit wel een schappelijke offerte is :thumbup:

gefeliciteerd trouwens met de verloving…

wanneer is de grote dag ?? :-*

Thanks! :-*

07-06-2013! Op die dag hebben we elkaar dan 10 jaar geleden ontmoet, en het is nog een vrijdag ook :inlove:

Inmiddels is qua plannen alles weer open…mijn ouders hebben nl een mooi huis met een grote tuin, en ik blijf telkens maar witte tenten en blauwe hortensia’s voor me zien… :mrgreen:

Een oom van mijn moeder is echt een geweldige spreker, hij laat mensen op een begrafenis lachen en huilen in één speech, dus hij doet de ceremonie.

(We zijn toen ik zwanger was van de oudste ff op stadhuis papieren gaan tekenen, maar nu trouwen we dus ‘echt’)

En hoewel ik verknocht ben aan zilver en witgoud, heeft een géélgouden trouwring mijn hart gestolen :shock: Het is al 1,5 jaar geleden dat ik hem zag, maar hij is van een goudsmit in Heeze dus hij kan hem vast nog wel eens maken op beschrijving :mrgreen:

Tuttebelletje is dan 1,5…ik zie haar al helemaal lopen in een lief jurkje met die lekkere dikke beentjes van haar eronder…en B al 4, heel ‘groot’!

Droomt lekker dit, zeg…

Droomt heerlijk weg he :inlove:

In de tuin met hortensia’s en een mooie tent. 's avonds verlichting aan… :inlove:

Was er niet ergens een trouwtopic? Ik voel ernstige behoefte om eindeloos te zeveren over de jurk, verzieringen, gasten, outfits en bruidskapsels… :roll:

:inlove:

kokkers die trouwen !

leef je daar maar uit :wink: en geniet van alle voorbereidingen.

groetjes

Gerda

Mocht je nog n leuke bruidsmeisjesjurk voor tuttebelletje nodig hebben,

Ik heb er 1 in de verkoop :wink:

Verder geen tips ofzo dus ontzettend offtopic :angel:

Maar Lily , wat leeeeuk! :inlove: mooie datum ook! op papier al wel getrouwd, maar nu voor ‘het echie’ :inlove:

Heel veel plezier met plannen, dromen en bedenken!!

Thanks Esthe! Ik ben ook best wel in love met het hele idee :inlove: :oops:

Ik krijg het alleen nou al benauwd als ik denk aan het regelwerk :shifty:

Mag ik je dan DE tip van mijn bruilloft geven?

Vraag een ceremoniemeester! Heerlijk!!

Die heb ik inderdaad, maar ik kom eigenlijk nog niet verder dan de cadeauwensen en op de dag zelf alles in goede banen leiden…

Ik ben ook altijd bang dat iemand anders het niet zo kan regelen zoals ik. Hoezo controlfreak :shifty:

@Lily2006 wrote:

Ik ben ook altijd bang dat iemand anders het niet zo kan regelen zoals ik. Hoezo controlfreak :shifty:

Heeeeel herkenbaar… ik heb zelfs op DE dag nog dingen staan regelen, ik kon het niet uit handen geven. Gelukkig was mijn schoonzus zo mondig genoeg om mij dit even duidelijk te maken. :oops: :oops:

Wij hebben wel zelf alles geregeld alleen op de dag zelf mijn schoonzus en zwager dingen laten doen. Dan kun je in ieder geval wel van de dag genieten.

Succes he. :thumbup:

Als je de juiste (doortastende) persoon kiest, is er niets aan de hand.

Mijn zusje heeft het voor ons gedaan en zij heeft het super geregeld! Heb nergens aan hoeven denken en alles liep van een leien dakje.

(heb net mijn jurk te koop gezet… pff wel een stap hoor)

Ben jij er al wat meer uit wat je gaat doen?

Jaaaa, ik denk het wel :slight_smile:

We hebben de 27e afspraak met de cateraar, die kan alles regelen. Mijn ouders hebben eerder een groot feest met hem gegeven, dus we kennen hem al :slight_smile:

Mijn ouders hebben een grote tuin met een groot stuk gras en een mooi terras. Ik zie voor me dat we op het terras een mooie witte tent zetten (als het slecht weer is dicht aan de zijkant met van die ‘ramen’) met wat tafels en op het gras een tent met houten dansvloer. Of omgekeerd, want dan kan de DJ net binnen staan bij de tuindeuren :thumbup:

Alles versierd dus met…Hortensia’s :inlove: Blauwe, of van die roze verbleekte met wat groen. Vastgemaakt met linten ofzo.

Ik wil ook hortensia’s in mijn boeket terugzien en op de taart :smiley:

Een beetje afhankelijk van de kosten doen we of eind vd middag de ceremonie, een buffet met de aanwezige gasten en dan het feest.

Of…een klein diner met de familie, vroeg in de avond de ceremonie (met hopelijk een warm zakkend zonnetje) en dan het feest :slight_smile:

Achter bij de poort van de tuin is gewoon een straat met veel parkeerplaatsen, dus miss wil ik dat als entree met iets van fakkels of ballonnen erbij.

Intussen heb ik ook bijna alle collecties jurken van 2012 wel gezien, en momenteel ben ik erg van van Leijten Creations, omdat het precies is wat ik zoek. Oogt licht (ook al is de jurk miss zwaar), veel combinaties wit met een zachte kleur als grijs, taupe, champagne en redelijk wat keus in jurken met een wat minder gigantische rok.

Dream on, dream on… :mrgreen:

Als het plan met de cateraar gemaakt is, dan ga ik met de ceremoniemeester om de tafel :slight_smile: Het is een van mijn oudste vriendinnen en ze is ook helemaal vereerd, schattig bijna. Maar toch moeilijk om los te laten…ik weet ook niet zo goed welke taken ik aan haar over kan laten behalve cadeau-ideeën, planning op de dag zelf en de ‘stukjes’ ja of nee :think:

In jouw geval kan ze de tenten, bloemen, dj, versiering, verlichting, catering regelen. Dan neemt zij het voortouw en overlegt met jou.

Ieek! Nou, dát gaan we echt niet doen :oops:

Zij heeft een heel ander gevoel voor stijl dan ik en dat geldt eigenlijk voor alles. Ik vind het wel fijn als ze het op de dag zelf allemaal regelt.

Dus, de bloemen voor de versieringen en bijv de taart ophaalt en deze bevestigt, de DJ en catering ontvangt en aanwijzingen geeft bij de opbouw terwijl ik bij de kapper en visagist zit.

En het is ook lastig want heel veel dingen regel ik vanuit mijn ‘connecties’, bijv mijn zusje heeft bij een bakker gewerkt, mijn beste vriend is zelf DJ maar ik wil niet dat hij werkt dus hij regelt een DJ, enz.

Wel knap dat jij dat kon zeg! Ik zou veel te bang zijn dat het niet precies is zoals ik wilde…

Controlfreak forever :roll: