Ivm mijn bindweefselziekte, heb ik altijd bekkenproblemen, ook buiten zwangerschap om. Tijdens de vorige zwangerschap werd het uiteraard erger, maar had ik geen bekkenband. Ik moest in die periode hele dagen op bed doorbrengen, dus had een band geen nut (meer).
Nu beginnen de ‘extra’ bekkenklachten nog eerder dan de vorige keer, en twijfel ik over het aanschaffen van een goede bekkensteunband. Tijdens het lopen en draaien in bed, voel ik mijn S.I gewrichten en mijn schaambotje bewegen ( :silenced: ) Ik heb momenteel onderstaande grijze band, voor ‘dagelijks gebruik’, maar die is nu niet geschikt, omdat hij over de onderbuik loopt. Ik heb ook zo’n steunding van Anita, maar die draagt meer de buik, en steunt niet de bekkengewrichten. Het helpt wel een klein beetje, maar niet voldoende.
Via mijn fysio kan ik onderstaande band bestellen, maar die lijkt me niet echt geschikt, omdat ik veel zit, en (voornamelijk) die bovenste band volgens mij heel beperkend gaat werken… En de onderband ziet er ook uit alsof hij in je buik ‘snijdt’ bij zitten…
Wie heeft een goede bekkensteunband die aan te raden is. Het gaat bij mij om het bij elkaar houden van de S.I. gewrichten, en evt. het dragen van de buik, om te ontlasten. T kost genoeg, dus ik wil wel iets aanschaffen dat vervolgens niet weg ligt te stoffen in de kast
photobucket ligt er even uit, dus even de foto’s zo erbij:
Die onderste band heb ik tijdens de zwangerschap van de oudste op aanraden van de fysio aangeschaft voor mijn bekkenklachten.
Wanneer ik sta loopt de band niet over mijn onderbuik, maar net onder mijn buik door. Het kon dus wel bij mij.
Ik kon er trouwens niet fatsoenlijk mee zitten, maar goed, dat is misschien bij iedereen anders.
Het nadeel aan die band vind ik alleen dat wanneer ik hem af deed ik het gevoel had dat mijn hele bekken uit elkaar viel. En dat deed me verrekte zeer. Op een gegeven moment heb ik hem dus niet meer gedragen, omdat ik dan waarschijnlijk toch over m’n eigen grenzen heen ging ofzo, en ik er daarna des te meer last van had voor mijn gevoel.
Ik heb trouwens niet exact hetzelfde merk van die onderste band, maar ik denk wel hetzelfde idee. (je doet hem om en trekt hem dan met elastieken strakker aan zeg maar).
Na de zwangerschap van Justin, waarin ik echt niets meer kon door de bekkenklachten, ben ik uiteindelijk bij de chiropractor terecht gekomen die ervoor heeft kunnen zorgen dat ik van mijn pijn af kwam (iets waar ik al niet meer in durfde te geloven).
Deze zwangerschap loop ik elke 4 weken bij de chiropractor en wonder boven wonder heb nog steeds geen klachten.
Geen mens die het gelooft nadat ze me in de 2e zwangerschap hebben gezien, haha.
Dus nu heb ik de band gelukkig helemaal niet nodig.
Ik hoop dat je een goede steunband kunt vinden, want helaas weet ik wat het is :hug: .
Ook ik heb de onderste band. (via fysio, kreeg bijna alles vergoed :thumbup: ) (ik denk dat het dezelfde is, je zet hem met 1 bandje vast en dan kan je aan beide kanten trekken en vastzetten om hem nog strakker te krijgen)
Bij mijn eerste zwangerschap gedragen en nu ook. Op advies van therapeut mensendieck. Het is idd vervelend. Als je gaat zitten dan moet je hem losmaken.
Het hoeft trouwens niet, maar ik vind het een rotgevoel, dus maak hem dan altijd een stuk losser.
Hij gaat niet over je onderbuik, wel over je schaambeen. Ik vind het zeker een stuk verlichten. Je voelt echt verschil.
Als ik even ga strijken doe ik mijn bekkenband om en daaroverheen gewoon mijn buikband (zoiets als de bovenste foto) Heb ik van prenatal (ondersteuning van de buik) en dat gaat prima. (ziet er alleen niet uit :lol: )
Bedankt voor de antwoorden
De onderste band heb ik dus al, en verdraag ik echt niet. Ik zit heel erg veel, en die band snijdt in mijn buik. Ook als ik loop/sta is het een vervelend gevoel, snoert hij in mijn onderbuik…
De buikband van de Prenatal (vanhet merk Anita) die jij noemt, Miekje, heb ik dus inderdaad ook al, en die helpt je buik wat op te tillen, maar houdt het bekken niet bij elkaar. Ik zoek dus echt iets wat je bekken bij elkaar drukt, zonder in de buik te snoeren, zoals die onderste en vermoedelijk ook die bovenste. Als daarbij de buik ook gedragen wordt, is dat alleen maar mooi meegenomen, dan hoef ik niet voor aap te lopen met 2 systemen omgesnoerd :lol:
Mijn fysio kent alleen die bovenste band, en raadt die af, ivm het ‘belemmerende idee ervan’, maar op internet zijn talloze variaties te vinden heb ik gezien. De fysio kan me er echter niet in raden, omdat hij er niet mee bekend is, en raadt me aan op zoek te gaan naar goede ervaringsverhalen. Bij deze dus
Ik snap m…
:think: Ik heb verder eigenlijk geen idee. Hoop dat iemand je kan helpen hier. Bekkenpijn is echt vreselijk…
Zal mijn ogen en oren iig open houden voor je! :thumbup:
mijn fysio raadde het juist af omdat je buikspieren dan nog zwakker worden en je daardoor alleen maar meer van je bekken last krijgt.
Vanaf week 32 mocht ik tijdens inspanning (lopen buiten huis) een bekkenband dragen, maar meer dan dat ook niet.
ik heb ook die onderste band via fysio gekocht ivm bekkenklachten tijdens mijn zwangerschap… en ik herken het gevoel wat je beschrijft met zitten…
ik had hem dan ook alleen buiten om en voor de rest zo min mogelijk.
ik hoop dat je een goede band kunt vinden die je helpt zo min mogelijk klachten / pijn te houden…
:hug:
Ik heb toevallig gister de bekkenband en zo’n buikondersteuning van Anita gekocht. Nu heb ik die aan aangezien ik veel zit momenteel. Zodra ik veel ga lopen doe ik wel die bekkenband om.
Er is mij idd wel afgeraden om die continu te gebruiken anders krijg je nog meer last als die af is. Bij jou is het denk ik wel een ander geval.
Je kan het allicht proberen.
de onderste band heb ook ik aangeraden gekregen vorige keer bij me fysio… ik vond hem niet prettig zitten ivm met de buik…
ik had hem dus idd echt om als ik lang ging lopen maar binnenshuis weer af
Ik had de onderste band, ook op advies van de fysio. Bij zitten moet hij ook af. Een bekkenband is bedoeld om te gebruiken bij inspanning…anders worden je spieren nog slapper en ben je alleen maar slechter af!
Ik weet dat het bij anderen afgeraden wordt hem (veel) te dragen, maar bij mij is het voorgeschreven. Ik heb een bindweefselziekte, en mijn bindweefsel (mijn banden en spieren in dit geval) is te zwak om de zwangerschap alleen te dragen. Ik moet dus wel de hele tijd een steuntje hebben, ook tijdens zitten, bijvoorbeeld tijdens autoritjes. Of ik moet plat, dan hoeft hij niet om Het is dus op voorschrift, de fysio helpt me hierin heel goed (loop altijd al bij fysio, nu al 7 jaar 1-2 keer per week), hij weet alleen niet welke bekkenband comfortabel is. Zoveel zwangeren met deze ziekte begeleidt hij niet (welgeteld 1 :mrgreen: )
De onderste band heb ik dus al jaren, en kan ik nu echt niks meer mee, mijn buik gaat helemaal krampen ervan, ook als ik hem alleen bij staan omdoe. Hij loopt echt een stukje over de bolling van mijn buik, en dat kan niet. Ik zoek dus echt wat anders, en dat bestaat ook, t is alleen zo’n dure grap om alle varianten uit te proberen, dus ik hoopte op ervaringsverhalen over die andere banden
he Niek,
ellendig zeg,
Ik heb ook de odnerste, voor dagelijks gebruik. Maar had tijdens de zwangerschap van Claire een andere, met meer steun voor het Si gewricht. Ook via de fysio.
Ik ga even voor je zoeken.
Ik zit momenteel in een huisje in frankrijk, dus ik kan even niet naar boven lopen voor je voor hetmerk :mrgreen: Maar het is duidelijke een andere dan die die jij laat zien
Ik ga heel hard nadenken en je hoort het nog.
Die andere die ik had was overigens heel fijn, wel even een gedoe met omdoen. vier klittenbanden en dan strakzetten etc.maar dat ken je , denk ik, vast wel.
Ik ga op zoek
groeten!
Ah, gevonden.
ik had volgens mij het hele assortiment van rafys thuisliggen op een gegeven moment. 8)
Maar ik had deze:
Werkte voor mij wel goed. vooral omdat je met klitteband gedurende de dag nog wat extra kon aansnoeren 8)
is te vinden op rafys met het gebruikelijke ervoor en erachter
Zooo, lekker handig ben ik,
Ik kon overigens met deze gewoon zitten. Alles begon wel een tijdje zeer te doen (een uurtje ofzo) maar ik neem aan dat het bij zonder ook zo is? Ik vond het met deze goed te doen (tot een week of 26 toen was ik helemaal thuis en gebruikte ik deze als ik het huis even uitging)
Weet niet hoe groot je bent maar ik kan die van mij na de vakantie ook gewoon naar je opsturen. Kan je eens rustig kijken en proberen.
Mag dat bij je fysio overigens niet?
Ik heb pas een aangeschaft toen ik van alles uitgeprobeerd had
Jeetje LK, wat lief van je! Ik zou hem supergraag uitproberen, nu maar hopen dat we dezelfde maat hebben (maat 42, 1,63 m lang) Heb jij hem zelf niet nodig?
Deze ziet er iig een stuk comfortabeler uit dan die ik via fysio krijgen kan. Ik kan bij hem niks uitproberen, klein praktijkje, en hij besteld echt per stuk. Besteld is dus besteld.
Wat het zitten betreft, als ik in het stadium kom dat ik delen van/de hele dag op bed moet, dan doe ik hem niet om, dan is het een beetje overbodig. Maar in dit stadium, met A.nouk om me heen, en nog wel ter been, heb ik gewoon iets nodig waarmee ik ‘aan het werk’ kan (niet zwaar huishoudelijk ofzo hoor, dat lukt al niet meer, maar bijvoorbeeld A.nouk helpen bij het toilet, opstaan voor brood smeren, naar bed brengen, beetje rommeltjes opruimen, dat soort kleine dagelijkse dingetjes), en net zo makkelijk kan gaan zitten. Want zitten doe ik zodra ik kan, dan hou ik het het langste vol. Ik ga dus nu constant van bankstel naar keuken, naar bankstel, naar wc, enz, hahaha. En als ik dan elke keer die band om en af moet doen, dan werkt t natuurlijk niet. Ik zit met A.nouk geen 10 minuten stil meestal
Maargoed, als je met deze band ook wel even kunt zitten, is dat dus wel het proberen waard. En zo te zien draagt hij ook de buik, da’s handig, hoef ik niet dubbelop te doen
Lang verhaal ervan gemaakt :oops: The point, ik probeer hem graag, als ik nog niks heb gekocht tegen de tijd dat je terug bent uit Frankrijk. Misschien kun je me even een pb sturen tegen de tijd dat je weer thuis bent en uitgepakt bent? Ik ga iig vast op internet kijken naar info over dit merk
Ik kijk nog eens goed naar het plaatje, en bedenk me dat ik, als ik deze zou kopen, wel op tijd moet bedenken als ik moet plassen, hahaha. Volgens mij ben je nog sneller uitgekleed om te plassen wanneer je een trouwjurk draagt,dan wanneer je deze band draagt :lol: Lijkt me een hele uitdaging, ‘ff snel plassen’, met zo’n tent-slip, broek tot aan je oksels, buikband EN deze band :lol:
@Niek! wrote:
Ik kijk nog eens goed naar het plaatje, en bedenk me dat ik, als ik deze zou kopen, wel op tijd moet bedenken als ik moet plassen, hahaha. Volgens mij ben je nog sneller uitgekleed om te plassen wanneer je een trouwjurk draagt,dan wanneer je deze band draagt :lol: Lijkt me een hele uitdaging, ‘ff snel plassen’, met zo’n tent-slip, broek tot aan je oksels, buikband EN deze band :lol:
Daar heb je helemaal gelijk in.
Het was een crime op het laatst 8) :lol:
wij zijn er er rond 3 augustus weer.
Dan pb ik je even voor je adres.
Ik had toen we een iets kleinere maat dan jij maar het is klittenband toch?
Dan kan je in ieder geval even proberen.
En ik heb hem nu niet nodig. Op advies van de reumatoloog toch lang gewacht met een tweede en deze zwangerschap is zoooo anders. Ik heb nog steeds maar 1 keer in de week fysio en geen banden :shock:
Ik ben geloof ik alleen veel onaardiger 8)
Ik roep nu steeds, zo wil ik er nog wel drie :mrgreen:
FF aanhaken hier.
Ik heb alleen in de nacht bekkenklachten, niet heel erg hoor. Maar waar ik vooral héél veel last van heb zijn mijn banden. Ik slaap op mijn zij en aangezien er twee koters in mijn buikie wonen hangt er een heel gewicht aan mijn banden. Een kussen helpt niet, die moet precies zo liggen en aangezien ik altijd wel iets beweeg in mijn slaap blijft hij nooit precies zo liggen
Het doet echt vreselijk pijn :? Ik probeer nu mijn onderbuik wat te ondersteunen als ik omdraai en dat helpt iets maar het slechte slapen breekt me nu echt op, ik slaap hoogstens een half uur achtereen
Nu dacht ik, misschien is zo’n ondersteunende buikband iets, bijv die van anita, maar ondersteund die ook als je op je zij ligt of geef hij vooral steun aan de onderkant?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan een iets betere nachtrust
Hoi,
In mijn beleving steunt die Anitaband voor het overgrote deel aan de onderkant. Het is een stevige band met klittenband die om je onderbuik gesnoerd wordt, en dan trek je over je buik een flap, vergelijkbaar met zo’n zwangerschapsonderbroek (-tent ) Ik heb ook zwangerschapsonderbroeken gezien met een steunende functie, die zijn volgens mij ook van Anita, en die hebben dan een verstevigende, elastische stof langs je onderbuik en zijkanten. Die lijken mij persoonlijk meer steun geven op je zij, dan die speciale buikband.
En dan heb ik zelf nog een ‘belly wedge’ uit Amerika meegenomen, om niet in bed te hoeven vechten met een enorm voedingskussen dat nooit zo in vorm ligt/blijft als jij wil. Het is een schuimrubberen wig, met een wasbaar stofje eromheen. Ik zal googlen voor een plaatje. Misschien zijn ze in Nederland ook te koop en anders misschien zelf te maken als je handig bent. (Ik heb eens een wiegmatras zelf gemaakt, voor een ovale wieg, en dat lukte prima, dus dit moet ook haalbaar zijn )