Hallo Allemaal,
Graag wat tips van jullie.
Wij hebben een babybadje. Het duurt niet echt heel lang meer voordat Emily er niet meer in past. Wij hebben geen groot bad. Wel een douche natuurlijk, maar ik durf Emily niet mee te nemen onder de douche.
Ik douche best heet, kan hem natuurlijk wel kouder zetten maar toch weet ik dan niet precies of de temp goed is en ik ben bang dat ze uit mijn handen glijdt!!
Iemand tips??
Alvast bedankt.
Groetjes van Aadje.
een bibabad?
en wat wij doen (in de zomer gebruiken wij dit als zwembadje)
bij de action een flexibele wasmand halen (kan ook bij de blokker ofzo) en hier water in doen… zitten ze heerlijk in en de kids vinden het geweldig. gewone zo;n dichte ronde met handvaten
Met haar gaan zitten onder de douche? En je vriend/man haar aan laten pakken na het douchen (en haar af laten drogen, kun jij nog even lekker heet douchen ;)).
En qua temperatuur: op een gegeven moment kun je dat wel een beetje inschatten, denk ik…deed ik tenminste. Of anders wat water in een bak laten lopen waar je de thermometer in hebt gelegd of de thermometer onder de douche houden ofzo.
Hihi onze zoon gaat nog steeds in zijn badje (wij hebben ook geen gewoon bad). Zodra ze kunnen zitten heb je ineens weer een hoop ruimte over hoor . Dus zo snel is het badje nog niet te klein. Antislip matje erin en ze kunnen heerlijk badderen en spelen.
Douchen vind ik persoonlijk niet zo prettig als je ze vast moet blijven houden, ik vind de beebs dan nogal glibberig en was bang om hem te laten vallen. Dus wel een paar x gedaan, maar badje gaat hier echt nog wel en ik denk dat ons zoontje nu minstens 85 cm is.
Bibabad echt een fijn ding, neemt absoluut niet veel ruimte in beslag google maar eens
met 3 maanden te klein :shock: Hoe gaat ze erin dan? :think:
Helemaal liggen zal niet gaan, maar half liggend leunend op jou arm kan toch nog wel een poosje?
Ze hoeven niet helemaal tot de nek in t water te zijn om toch lekker te kunnen badderen lijkt me.
En net wat is gezegd, als je het met half op je arm hangen in een semi/ligzitstand nog een paar maanden uithoud, dan kan ze zelf zitten en is het bad ineens weer veel groter.
Ik heb de kinderen altijd in de tummy tub gehad, tot zeker 9 maanden wel en dan konden ze zitten. Vanaf goed kunnen zitten is hier Ikea erg poulair… Mies is 21 maanden en zit er nog in… :mrgreen:
hihi ik ging ook direct kijken naar hoe oud je kindje dan is… maar pas 3 maand en dan al niet meer passen?
Helemaal languit zal idd wel niet meer lukken, maar lekker leunend op de arm toch wel? (ik pas zelf ook niet languit helemaal onder water in ons bad en dan hebben wij een redelijk lang/groot bad).
Maar ik neem de jongste al vanaf week 1 geregeld mee onder de douche. In het begin wel op de arm, maar vind ik niet ideaal, dus ik zet nu gewoon een krukje in de douche, zit daar lekker met hem op en dat vindt hij nog steeds heerlijk :thumbup:
Man pakt hem dan aan na het douchen en dan ga ik nog even m’n eigen haren enzo zo doen, want dat komt er natuurlijk niet van met een uk op schoot :lol:
het lastigste is dat ze nog niet kan zitten want zo`n bad kan heel lang mee. die van mij zitten er nog in :shock: :mrgreen:
nu woon ik sinds 1jr in een flat geen bad dus, daarvoor had ik een grootbad en ging het wel wat makkelijker en hadden ze ook meer ruimte.
ik douche ook heet maar ik ging voorheen dan ff met kind onder de doche of kind met papa en dan heel even en dan kleede 1 van ons weer het kind aan.
mijn zoon zit nog regelatig in zijn badje, hoe lang is ze dan dat ze er niet meer in past.
Haha, ik dacht ook dat ik dat probleem had, maar nu kan Noa zitten dus is er weer heel veel ruimte over in haar badje!
Ik heb ook aan bibabad gedacht, maar vindt ze best prijzig…
Grote wasmand is ook een goed idee; neemt alleen wel veel ruimte in als je het niet nodig hebt…
Douchen doen wij ook wel eens, maar dan gaan we meestal samen op de grond zitten en mn man droogt haar daarna dan af; kan ik nog even 'echt ’ douchen.
Toen onze zoon niet meer in het badje paste, gebruikte ik alleen nog maar de tummy. Ideaal ding Iets later gewoon in het grote bad, heerlijk vond hij dat.
En toen we, toen hij een maand of 8 was, verhuisden naar ons tijdelijke huis, en later naar ons nieuwe huis, waar we geen groot bad hadden, hebben we het babybadje weer gehaald, daar speelt hij nu nog steeds in. Onder de douche vindt hij eng, dus dit gaat prima.
hier het zelfde hoor.ze past er ook niet meer in en zodoende gaan we vanaf morgen weer verder in het bibabad. :thumbup: ze vind het fijn om helemaal lekker onder het water te liggen en dat is ook veel warmer.zo half uit het water vind ik ook niets hoor.en veels te koud.
bovendien als je ze in zo’n klein bakkie stopt dan kunnen ze niet eens lekker trappelen met de benen…waar is de lol van het badderen dan? :think:
Y.eline zit nog steeds in het babybadje en dat past nog makkelijk…
Indy zit in de tub en af en toe in het gewone babybadje of samen met Y.eline erin.
Helemaal liggen zal wel niet lukken denk ik :think: volgens mij wil het met Indy nog wel maar dat is kwa lengte een kleintje maar iets schuiner omhoog houden zou toch wel lukken lijkt mij.
En onder de douche doen we eerst ff de badthermometer onder de sproeier voor de temp en dan gaan wij op een krukje zitten met Indy op onze schoot gaat prima!
nou eh… Mies heeft dikke lol met badderen hoor… hij kan met gestrekte benen zitten in die bak en vind het helemaal geweldig.
Koud is het ook niet want wij hebben de badkamer altijd wel lekker warm.
Wij hebben overigens een gewoon bad in de badkamer, maar Mies mag niet bij Aniek en Peter erbij want hij vind het geweldig om met vlakke hand op het water te slaan en hen nat te spatten en dan is het heibel in de tent.
Dus Niek en Peet gaan samen in bad, Mies in de douchebak zittend in zijn rode kuipje… en ze hebben allemaal dikke lol.
Het is maar net hoe makkelijk je als ouder bent.
En Eventueel zo een badzitje… :think: (niet waar ze inzitten, maar in hangen…), Riley had dat dus ook. Hij zat dus wat hoger.
Het baby badje was vrij snel krap, omdat hij vrij lang was… maar hem iets hoger op mijn arm leggen, dan iets naar achter, had hij ruimte genoeg.
Douchen, ik ging altijd zitten… op de vloer, zette alles klaar, zorgde dat de douche lekker warm was het water, deed ik altijd in de wasbak, en de thermometer er in, zodat ik precies wist wat de temp was.
Als ik wel ging staan, had ik een hydrofiele handdoek om hem heen, zodat ik wat houdvast had. Hij niet zo glad was.
R.oy die droogde hem af, ik liet hem Riley aanpakken, zodat ik mezelf nog even kon douchen en op me eigen temp.
Andere tips : Bibabad, kán natuurlijk maar in mijn ogen is deze nog wel te grot voor haar leeftijd, aangezien deze best laag is, dus jij moet bukken (niet goed voor je rug), voor later is het een geweldig bad.
Een grotere wasmand kopen, of een tummy.
hier zitten de kinderen van bijna 5 en bijna 3 nog in het babybadje :mrgreen:
Heb niet alles teruggelezen maar hier zette ik zowel Jim en Sem toen ze een beetje konden zitten in een badring in de douche. Ik had van mijn vriendin zo’n kikker van Smoby te leen en daar hadden ze de grootste lol mee. Geen gedoe voor mama ik zat lekker voor de douche mee te spelen en zij lekker alle ruimte om te spelen!
Nu al niet meer in het bad passen?!?! Die van mij is bijna 3 en zit er nog makkelijk in, hoe groot is jouw baby dan?! :lol:
Hier hebben we een babybad en zo’n rode bak van de Ikea die bij de Trofast kast hoor, net als Cell. Ons zoontje van bijna 3 mag altijd kiezen in welk badje hij wil (voor de vorm, hé) en hij kiest bijna altijd de rooie :lol: :lol: Zit hij daar met opgetrokken benen, maf kind!
ik ben zo te zien niet de enige die verbaasd was bij het lezen van de leeftijd. Ook mijn zoon van 4 zit gewoon nog in het babybadje, kan me dus niet voorstellen dat een baby van 3 mnd er bijna uitgegroeid is
Wanneer je je kindjeo p een badsteun in het badje doet, past het dan ook niet?
Seline ligt op zo’n steun en past er nog zat in.
Ben ook wel benieuwd hoe lang je kindje is :mrgreen: