tips als het badje te klein wordt!

Ik bedenk me net wel dat ik bij zoon2 ook gedacht heb dat het bad te klein werd maar dat was net dat hij languit te lang werd voor het bad en zelf nog niet kon zitten, misschien is dat ook het geval bij jou? Als hij straks alleen kan zitten denk je: ooooooooh, daar past er nog wel 1 bij! :mrgreen:

@Liesbeth wrote:

Grote wasmand is ook een goed idee; neemt alleen wel veel ruimte in als je het niet nodig hebt…

.

Valt mee hoor… doet er dan gewoon je was in… :lol:

Mijn zoon is 4 en die zit ook nog in het babybad :mrgreen:

Zittend komt het water toch nog steeds tot onder zijn oksels.

Nou die van mij is de winnaar.

Sharon is 9 en die zit nog met d’r kont in een babybad.

Ik heb er 2, eentje voor Yari en eentje voor Sharon.

Desmée mag af en toe zelfs bij grote zus in bad.

Kinderen zijn flexibel hoor, alles waar water in kan is vaak al goed :mrgreen:

Ze zijn hier allemaal op vakanties wel in gootstenen gebaddert, in bouwemmers, in trofast bakjes enz.

Laatst was het nog zo mooi weer, Mies moest in bad terwijl de oudsten nog buiten voor aan het stoepkrijten waren. Ik wilde het overzicht hebben en dus… trofast bak op de eettafel en huppa in bad.

Nou geweldig toch!

Toen kwam Peter binnen en hij wilde ook… zwiepte gewoon zijn benen over de rand en liet ook zijn achterwerk in t bakkie zakken en hij had nog meer lol dan hij doorgaans in het normale bad heeft… :lol:

Je kan zeker eens kijken voor een tummy, als ze nog niet zelf kunnen zitten is de tummy vaak " krap" genoeg dat ze toch op eigen kracht in bad hangen zonder om te tuimelen.

Ik vind tummy tubs ideaal. Heb zelf al 6 jaar een shantala model en heb nu niet eens een gewoon bad in huis… of de kraam dat fijn vind zal me worst zijn :shifty:

toen Elize zo groot werd dat ze flink begon te spetteren in het bad ( en dus de hele slaapkamer nat werd) hebben we haar in een badring gezet in de douche. later bij de ikea een goedkoop babybadje (zonder stop) gekocht en die in de douche gezet. daar spettert ze nu heerlijk in.

Hahahaha,

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Ons kindje past nog wel,

maar het probleem is dat ze nog niet kan zitten. Als ze zich met haar benen afzet komt ze met haar hoofdje tegen de bovenkant…

En nee ons kindje is de gemiddelde lengte, en ze is bijna 4 maanden. Moet dus even geduld hebben tot ze kan zitten dan is een hoop opgelost! :thumbup:

Groetjes Aadje.

Staan onder de douche vindt ik nog steeds eng met onze zoon, ben zo bang dat ik hem uit mijn handen laat glibberen…

Ik zat altijd met hem op een krukje onder de douche.

Ik zette in de badkamer altijd zijn wipper al klaar met 3 handdoeken er op.

Zodra ik klaar was met douchen zette ik hem in de wippe, handdoeken er om heen gevouwen.

Ik droogde met zelf snel af, badjas aan en dan deed ik hem verder.

Als hij klaar was legde ik hem even in zijn bedje en kleede ik me zelf aan :slight_smile:

Nu zit hij gewoon in zijn badje in onze douche bak. Ik laat eerst zijn bad vol lopen, zet hem er in en dan ga ik er naast staan douchen.

Erg gezellig :mrgreen: (onze douchebak ik wel groter dan gemiddeld)

@dragon wrote:

Nu zit hij gewoon in zijn badje in onze douche bak. Ik laat eerst zijn bad vol lopen, zet hem er in en dan ga ik er naast staan douchen.

Erg gezellig :mrgreen: (onze douchebak ik wel groter dan gemiddeld)

Herkenning! :inlove:
Als ze zich met haar benen afzet komt ze met haar hoofdje tegen de bovenkant..........

Als ze zich afzet kan je haar hoofdje een beetje optillen, dan knalt ze niet tegen de wand aan.
Of als je een hand onder haar billen legt en die een beetje optilt komt ze met haar knietjes zeg maar boven haar buik te liggen en kan ze zich ook niet makkelijk afzetten
verder is dat afzetten vaak tijdelijk en kan zo over een week of 2 alweer afgelopen kan zijn, dan is de lol eraf.

Een ouder kind kan zelf zitten, dat vind ik wel een verschil met een heel klein baby’tje. (Wat al gezegd wordt. :wink: :)) Ik liet Jinthe toen ook altijd graag liggen in bad en dat ging in dat miniding dus al heel snel niet meer. Wij hebben het geluk dat we een groot bad hebben, daar gaat ze dus al vanaf een maand of 1,5/2 in. En inmiddels wil ze zelf liever zitten dan liggen, dus nu zou ze best weer in het kleine badje kunnen, maar dat hoeft niet, ze gaat lekker mee in het grote bad.