Tina?

Mijn dochter wil graag een abonnement op een tijdschrift, lijkt mij een leuk cadeautje voor de feestdagen dus een paar verschillende gekocht de afgelopen maand en zij vindt de Tina wel leuk.

Nou ben ik bijna bejaard, maar ik heb ooit óók een abonnement op de Tina gehad en de Tina van toen, is niet de Tina van nu zeg maar. Even op de site gesnuffeld en er zijn best veel meiden van voortgezet onderwijs die ook nog steeds een abonnement hebben. Er staat best veel in over verliefdheid, zoenen, mode etc. Zo preuts ben ik niet maar ik vraag me af in hoeverre dit haar gaat boeien de komende tijd (ze is dus 7). Weet iemand nog iets anders wat meer op die leeftijd gespitst is? Ik bedoel, ik zag in de gauwigheid ook een blad van high school musical maar in die strips stonden ze ook al te zoenen etc. Donald Duck vindt ze niet leuk, het moet wel een beetje meisjesachtig zijn. Heb nu de Penny in haar schoen geduwd, dat zag er iets ‘jonger’ uit maar gaat voornamelijk over paarden en pony’s. Ik word hier zo moe van he, mogen ze niet gewoon even klein zijn ofzo, de Tina was altijd zo heerlijk onschuldig vroeger, zucht…

Iemand nog andere suggesties voor een jongedame van 7?

Nou ik wil niet zeuren ofzo hoor maar na mijn weet is de Tina altijd al zo geweest.

Wij hadden hem altijd in de leesmap zitten, ik ben zelf van 81, maar misschien ben jij wat ouder.

Ik heb het denk ik vanaf 1990 tot 1995 gelezen en toen was het ook veel over verliefd zijn en zoenen enzo.



Sharon krijgt voor de kerst of de sint van Oma een abbonnement op de Penny, maar zij is ook een echt paardemeisje.

Ze koopt hem nu al iedere maand trouw van d’r zakgeld.



Je hebt ook de Katrien he, das de donald duck speciaal voor meisjes, nickelodeon en jetix hebben geloof ik ook hun eigen magazine. Misschien is dat wat.

Ga anders eens langs bij de Bruna of Ako als je die in de buurt hebt, die hebben alle mogelijke tijdschriften in het assortiment, misschien vindt je dan nog wat anders.



De Tina is leuk voor meisjes vanaf een jaar of 10/11 en inderdaad niet voor 7 jarige meisjes, die moeten zich over hele andere dingen druk maken, ze worden al zo snel groot :wink:



:-*

ik dacht als eerste: de Katrien.



Tina vind ik ook meer vanaf een jaar of 10. Ik ben er ook lid van geweest en was altijd wel zoenen/jongens enz. En posters van hunks.

Ik ben op een gegeven moment ermee gestopt omdat het bijna alleen maar over paarden ging (de strips dan, noortje uitgezonderd)



Toen lid geworden van de hitkrant.

Ik denk niet dat er specifiek iets is voor meisjes van 7 jaar, die kunnen net lezen en ik vind inderdaad dat als ze 7 zijn ze dat dat ook zo moet blijven, de tijd dat ze meer te weten komt die komt nog wel daar is het tijd genoeg voor. Ik vind de Tina echt dus niets voor kinderen van 7 jaar hieronder heb ik een link waar je misschien iets aan hebt. Heb je ook leeftijd idicatie wat nu bedoelt is voor die leeftijd.



http://www.blad.nl/tijdschrift/jeugd/dolfijn-club/

De Donald Duck!! Die heb ik altijd leuk gevonden en nu nog steeds!!



Is natuurlijk niet echt iets meisjesachtig, maar wel leuk!!

Ik was altijd lid van de Taptoe

Je hebt tegenwoordig de Tessa en iets van Prinsessen.

Dat zijn leuke tijdschriften vanaf 6 jaar tot ong.8 jaar.

Mijn dochter leest die ook en vind ze helemaal geweldig!

Ze komen eens per 2maanden uit geloof ik,verkrijgbaar bij de meeste winkels.

Bedankt voor het meedenken :-*

Denk dat de Tina gewoon is meegegroeid dan, ik ben inderdaad wat ouder, toen was ie echt ‘simpeler’ zegmaar, kwam ook wel eens wat van verliefdheid in voor maar het merendeel waren gewone meidenavonturen in stripvorm en verhaaltjes.

Heb hier nu de Penny liggen, heeft ze van de sint gekregen, ik hoor straks het vonnis wel :mrgreen:



Tessa ken ik niet, ik ga even zoeken. Wel eens iets over prinsessen zien liggen maar dat waren voornamelijk plaatjes en puzzeltjes. Katrien heb ik ook al eens gekocht, ik vond het leuk maar zij vindt het leuker als het over mensen gaat en niet over eenden, Donald Duck boeit ook niet terwijl mijn zoon die hartstikke leuk vindt.



Ik ga Tessa opzoeken…wie weet onder die link te vinden?



Groetjes,

Yvonne

@yvon wrote:

Bedankt voor het meedenken :-*

Denk dat de Tina gewoon is meegegroeid dan, ik ben inderdaad wat ouder, toen was ie echt ‘simpeler’ zegmaar, kwam ook wel eens wat van verliefdheid in voor maar het merendeel waren gewone meidenavonturen in stripvorm en verhaaltjes.

Ik ben van '80 en ik ken de tina toch ook wel als een blad waar dingen zoals sex, masturberen, hoe je het beste kan zoenen , enz in voor kwamen dus voor een meisje van 7 jaar zou ik idd iets anders zoeken.

Vorige week heb ik naar de BZT-show gekeken en daar kwam iets in over het meiden blad Girlz en daar stonden ook veel dingen in over sex ed.. die meiden waren denk ik ook een jaar of 10 :shock: die een hele hoop van die bladen kregen...

http://www.proefabonnementen.nl/doelgroep/jeugd.html&sort=pop



nieuwe link hier staan leeftijden bij…vanafa wanneer.





http://www.proefabonnementen.nl/blad/totally+spies.html

Deze speciaal voor coole meiden.

Jaaaaa, Girlz die ken ik, mijn stiefdochter had die een aantal jaren geleden en nu nog af en toe geloof ik. Zat me een keer te vervelen en heb toen even gelezen :shock: . Heb het bij een ander topic al eens opgeschreven maar ik vond het echt shocking; Ik ben 12, mijn vriend is 20 en wil dat we een trio gaan doen, zoiets. Antwoord (nog het ergste): Je moet alleen doen waar je zelf achter staat, praat erover met je vriend, blablablablabla… die meid was dus 12 he, duh :shock: :shock: :shock: . En over sexuele standjes waar hun vriendje wel zin in had en waar IK nog even over zou moeten nadenken, zelfde bullshit antwoorden, ik kreeg helemaal de kriebels van dat blad, bah!



Tessa kon ik alleen vinden op de tnt post site, heb hem besteld (ze hebben actie, geen verzendkosten). Ben benieuwd, ziet er leuk en normaal uit.



O en ik kan me niet echt iets over masturberen herinneren van de Tina uit mijn tijd, ik ben van 1968, dat kwam pas bij de Viva die ik daarna had volgens mij. Zal eens gaan zoeken in ouwe dozen, moet er nog wel een paar hebben. Heb na mijn moeders overlijden ook dozen met de Ponyclub gevonden, de Tina van toen zal ook nog wel ergens zwerven.

http://www.proefabonnementen-gids.nl/proefabonnementen/jeugdbladen



nog een link, staan er wat meer tussen.

maar jij las de Tina niet toen je 7 was neem ik aan :wink:



Anna Sofie wordt bijna 7, ik heb ook geen idee hoor welk tijdschrift leuk zou zijn.

Maar daar ga ik ook niet aan beginnen denk ik.

Ze heeft een abo op boekjes van Wolters Noordhoff (of Zwijsen, ik weet het even niet zeker), ze heeft abo op de bibliotheek, ik vind het wel goed zo…

@Mama_jeanet wrote:

@yvon wrote:
Bedankt voor het meedenken :-*

Denk dat de Tina gewoon is meegegroeid dan, ik ben inderdaad wat ouder, toen was ie echt ‘simpeler’ zegmaar, kwam ook wel eens wat van verliefdheid in voor maar het merendeel waren gewone meidenavonturen in stripvorm en verhaaltjes.

Ik ben van '80 en ik ken de tina toch ook wel als een blad waar dingen zoals sex, masturberen, hoe je het beste kan zoenen , enz in voor kwamen dus voor een meisje van 7 jaar zou ik idd iets anders zoeken.

Vorige week heb ik naar de BZT-show gekeken en daar kwam iets in over het meiden blad Girlz en daar stonden ook veel dingen in over sex ed.. die meiden waren denk ik ook een jaar of 10 :shock: die een hele hoop van die bladen kregen...


Ik ben van 83 en heb jaaaaaren de Tina gelezen van mijn 8e, ging inderdaad al over de eerste verlieftheid, kussen en handjes vasthouden :mrgreen:
Maar ik kan me totaal niet herrineren dat er in dat blad over sex en mastruberen ging hoor :shock:
Ik heb er net nog een paar oude op zolder snel doorgebladerd maar dat staat er echt niet in hoor :naughty:

Dat kwam wel aanbod in een blad dat ik later las namelijk de break-out.
Vragen zoals kan ik zwanger worden van een douchekop :shock: etc kwamen daar in voor.

hihi de Break Out, die bestaat niet meer trouwens.



Leve de Elle Girl, Cosmo Girl, de miniyes en de psychologie young :wink:

onee bestaat die niet meer?? haha dat wist ik niet eens :slight_smile:

Moet ook eerlijk bekennen dat ik ook totaal niet meer zou weten wat je nu zo kunnen krijgen aan tijdschriften voor jonge meiden.

De Fancy bestaat die nog wel??

@lydia wrote:

maar jij las de Tina niet toen je 7 was neem ik aan :wink:



Anna Sofie wordt bijna 7, ik heb ook geen idee hoor welk tijdschrift leuk zou zijn.

Maar daar ga ik ook niet aan beginnen denk ik.

Ze heeft een abo op boekjes van Wolters Noordhoff (of Zwijsen, ik weet het even niet zeker), ze heeft abo op de bibliotheek, ik vind het wel goed zo…




Geloof toch wel vanaf een jaar of 8 hoor…, heb echt een hele tijd een abonnement gehad.



Ik heb geen abo op boekjes meer. We hebben zoooo veel hier, kan zelf wel een bieb beginnen, zowel voor jeugd als volwassen boeken.

Wat ik zelf zo leuk vond aan tijdschriften waren de vervolgverhalen, dat je dan even moest wachten tot het blad weer kwam, kan me dat nog goed herinneren, vandaar misschien.

Zelf helemaal afgekicked van bladen, volwassen bladen boeien me totaal niet, heb ze zo uit, neem alleen de allerhande mee van de AH, die is toch gratis, verder vind ik het zonde van m’n geld.



Oudste leest wel tijdschriften maar houdt niet zo heel erg van boeken lezen (heeft ie niet van mij, als ik niets nieuws heb liggen word ik zenuwachtig :mrgreen: ). Die heb ik in de ‘oefenen met lezen’ periode echt gebombardeerd met blaadjes, dát was leuk, een boek was een opgave.



Ben erg benieuwd naar dat Tessa blad, in ieder geval geen glamour girl op de voorpagina.

@dragon wrote:

@Mama_jeanet wrote:
@yvon wrote:
Bedankt voor het meedenken :-*

Denk dat de Tina gewoon is meegegroeid dan, ik ben inderdaad wat ouder, toen was ie echt ‘simpeler’ zegmaar, kwam ook wel eens wat van verliefdheid in voor maar het merendeel waren gewone meidenavonturen in stripvorm en verhaaltjes.

Ik ben van '80 en ik ken de tina toch ook wel als een blad waar dingen zoals sex, masturberen, hoe je het beste kan zoenen , enz in voor kwamen dus voor een meisje van 7 jaar zou ik idd iets anders zoeken.

Vorige week heb ik naar de BZT-show gekeken en daar kwam iets in over het meiden blad Girlz en daar stonden ook veel dingen in over sex ed.. die meiden waren denk ik ook een jaar of 10 :shock: die een hele hoop van die bladen kregen...


Ik ben van 83 en heb jaaaaaren de Tina gelezen van mijn 8e, ging inderdaad al over de eerste verlieftheid, kussen en handjes vasthouden :mrgreen:
Maar ik kan me totaal niet herrineren dat er in dat blad over sex en mastruberen ging hoor :shock:
Ik heb er net nog een paar oude op zolder snel doorgebladerd maar dat staat er echt niet in hoor :naughty:

Dat kwam wel aanbod in een blad dat ik later las namelijk de break-out.
Vragen zoals kan ik zwanger worden van een douchekop :shock: etc kwamen daar in voor.


Gelukkig iemand die zich ook een lievere Tina herinnert, nog geen tijd gehad om te zoeken maar ik begon me af te vragen of m'n geheugen de tand des tijds niet had doorstaan ofzo :mrgreen:

Een artikel over zwanger worden van een douchekop sluit niet helemaal aan bij de belevingswereld van mijn dochter hoop ik :pray: :mrgreen:

haha dat stond ook in de break-out totaal ander blad :wink:

Het grappig is dat ik met die vraag gewoon nog steeds kan herrineren, geen idee waarom overgins :think: :oops:



Maar ik was 8 hoor toen ik een abo op de Tina kreeg, Vond het een erg leuk blad met Tina&Debby en Noortje helemaal geweldig!

Heb er een paar van zolder meegenomen en zit ze nu door te bladeren :mrgreen:

Komen leuke herrineringen naar boven :mrgreen:



Vondt trouwens nog een leuk artikel op het internet, misschien heb je er iets aan?



http://www.ouders.nl/mpro2008-kinderbladen.htm

Dat blad van Francine Oomen ziet er ook leuk uit, maar ze heeft nog niets met die boeken dus daar wachten we nog maar even mee.

Grappig dat commentaar bij de Tina:



De Tina is al net zo’n klassieker als de Donald Duck. Met nog altijd veel valse meidenstrips uit de categorie kostschoolverhalen. Maar ook: trends, muziek, versiertips en leuke gouwe ouwes als ‘Noortje’.



Wel een wat hoog “Jongens, hoe krijg je ze”-gehalte, maar blijkbaar is dat wat de uitgever graag aan 10-jarige meisjes voorzet. En dat gaat al 40 jaar goed.





Heb trouwens geen probleem met zaken die met jongens te maken hebben, alleen is het wel heel jammer dat er blijkbaar amper nog een blad voor meisjes op de basisschool te vinden is waar je niet met sex om je oren geslagen wordt. Zijn toch al genoeg bladen waar dat in aan de orde komt?