In de twee weken dat Laura nu op school zit, hebben we een paar folders en kennismakingsexemplaren mee gekregen voor twee verschillende boekenseries/pakketten, en voor een tijdschrift.
Het tijdschrift vond ik wel leuk (Rom Pom Pom geloof ik), maar dat hadden we in 10 minuten uit (daarna heeft Laura nog wel een uur lang alles in stukjes zitten knippen), er was ook een gratis boekje (gestreepte boekjes serie), ook wel leuk hoor.
Maar doe ik mijn kind tekort als we geen abonnement nemen?
Voorlezen doen we genoeg hoor, maar misschien zijn deze boeken speciaal geschikt voor het beginnend lezen of zo?
Of andersom, wat zijn jullie ervaringen, wat zijn nou echt leuke en nuttige tijdschriften/boekjes om wel een abonnement op te nemen?
Ik ben een beetje erg apart…
Want ik heb vorig jaar een abonnement genomen op de Rompompom (en nu weer verlengd) en een abonnement op de gespreepte boekjes (en nu weer verlengd) en nu kregen mijn jongens ook iets van Bobo en daar heb ik ook een abonnement op genomen omdat ik dat vroeger altijd zo leuk vond.
De rompompom is hier dus echt een succes de spelletjes vinden ze leuk en ook het verhaaltje achterop wat je dus zelf moet verzinnen vinden ze leuk en is goed voor de fantasie.
De gestreepte boekjes is ook wel leuk, maar soms vallen de verhalen wat tegen.
Op de bieb zijn ze gratis te leen. Het engiste is dat ze niet in de boekjes mogen schrijven.
O ja en de kringloper heeft er vaak ook stapels van liggen voor bijna niets maar dan van het jaar daarvoor.
@baukje wrote:
Op de bieb zijn ze gratis te leen. Het engiste is dat ze niet in de boekjes mogen schrijven.
Ja, dat is een goede tip, inderdaad, gewoon eens wat vaker naar de bibliotheek gaan.
Het tijdschrift twijfel ik vooral nog over, misschien dat we die wel een jaartje gaan proberen…
Tijdschriften als bobo kunnen ze ook gewoon lenen hoor.
Ik lees het al, hoog tijd om weer eens naar de bieb te gaan (volgens mij heb ik daar dit jaar nog geen voet over de drempel gezet :oops: )
wij hebben dit dus ook allemaal mee gekregen zelf nog boekjes over loco en over soort jonge lijsters.
zelf hebben we het abonement op de rom pom pom wel genomen, heb het boekje eens na gekeken en er staan inderdaad wel leuke en leer samen dingen in.
en opzich vondt ik het niet duur inverhouding met die dora of dergelijke boekjes in de winkel.
de gestreepte boekje van borre valt hier heel erg in de smaak heb er eens even na gekeken en ze waren 9,95 per maand voor 1 boekje.
kwam ik in het weekend bij vrienden die hadden toevallig het speelgoed boek van intertoys er liggen staat deze boekjes daar ook gewoon in voor 7,95 per stuk :shock: dus deze mama koopt de boekjes wel in de speelgoed winkel en zelfs staan ze al op marktplaats.
want de kleine vindt het hier wel heel leuk en vooral de woordtjes en letters die onder op de bladzijdes staan leerzaam dus :thumbup:
@Mejis wrote:
@baukje wrote:Op de bieb zijn ze gratis te leen. Het engiste is dat ze niet in de boekjes mogen schrijven.
Ja, dat is een goede tip, inderdaad, gewoon eens wat vaker naar de bibliotheek gaan.
Het tijdschrift twijfel ik vooral nog over, misschien dat we die wel een jaartje gaan proberen…
het abonement wordt na het eind van het jaar gewoon stop gezet en dus niet de kans om het te vergeten en… er dus weer een jaar aan vast te zitten
Die gestreepte boekjes heb ik gehad vanaf groep 3. Leuk om voor te lezen en in groep 3 nog leerzaam ook omdat 1 zin door het kind zelf gelezen kan worden. Vanaf groep 4 worden het zelfleesboekjes, vond tigo iets minder leuk (heeft nog niet de leeshobby van zn moeder :-)) dus heb ze opgezegd. Kwestie van een mailtje en binnen 5 minuten kreeg ik een reactie terug en was het opgezegd. Vond het op zich niet duur, 2 boekjes (las ergens 1 boekje maar ik kreeg er echt 2) voor 9,95 per maand en ieder moment opzegbaar.
We hebben iig wel een leuke verzameling voorleesboekjes staan
Maar die boekjes staan inderdaad ook in de bieb.
Abonnementen worden hier kado gevraagd voor KLAAS etc… misschien een idee?
natas
We zijn eruit hoor, ik heb net abonnement aangevraagd op het tijdschrift.
En de boekjes lenen we wel in de bieb.
Bedankt voor het meedenken.
Anne had van school reclame meegekregen van Bobo. Naast dat ze er niks aan vind vinden wij het niet normaal dat de boekjes in de klas worden uitgedeeld en zo de kinderen die dus niet lid zijn aangekeken kunnen worden. Wij gaan niet mee met die min of meer verplichte dingen en zien het dus niet zitten.
Vreemd dat dat zo voelt mama van Anne…Het is gewoon een aanbieding van een uitgeverij van schoolmateriaal en heeft niks met verplichtingen ofzo te maken. Noud krijgt hem overigens altijd gewoon thuis gestuurd, dan krijg je hem ook in de vakanties
@mamaartje wrote:
Vreemd dat dat zo voelt mama van Anne…Het is gewoon een aanbieding van een uitgeverij van schoolmateriaal en heeft niks met verplichtingen ofzo te maken. Noud krijgt hem overigens altijd gewoon thuis gestuurd, dan krijg je hem ook in de vakanties![]()
Wij vinden het gewoon erg raar dat die boekjes op school uitgedeeld moeten worden, dat je het via de school meekrijgt om in te zien of je het wilt oke, maar als je dan het abo afneemt wordt het in de klas uitgedeeld. Als ieder kindje het nu thuis zou krijgen, zou ik veel normaler vinden, maar dan nog vinden wij persoonlijk en Anne ook, het boekje niet leuk. Daarnaast is er weinig leerzaams aan, want als je een beetje slim kind hebt zien ze meteen de oplossingen, aangezien ze het antwoord op de doolhof puzzels al geven :eh: .
@mama van anne wrote:
@mamaartje wrote:Vreemd dat dat zo voelt mama van Anne…Het is gewoon een aanbieding van een uitgeverij van schoolmateriaal en heeft niks met verplichtingen ofzo te maken. Noud krijgt hem overigens altijd gewoon thuis gestuurd, dan krijg je hem ook in de vakanties![]()
Wij vinden het gewoon erg raar dat die boekjes op school uitgedeeld moeten worden, dat je het via de school meekrijgt om in te zien of je het wilt oke, maar als je dan het abo afneemt wordt het in de klas uitgedeeld. Als ieder kindje het nu thuis zou krijgen, zou ik veel normaler vinden, maar dan nog vinden wij persoonlijk en Anne ook, het boekje niet leuk. Daarnaast is er weinig leerzaams aan, want als je een beetje slim kind hebt zien ze meteen de oplossingen, aangezien ze het antwoord op de doolhof puzzels al geven :eh: .
tot een bepaalde hoogte snap ik je wel! ik ben leerkracht en vind het ook niet nodig dat uitgevers zich via de school aan de man moeten helpen. Ik vind eigenlijk dat scholen niet mee moeten werken met die manier van reclame maken. De meeste scholen willen immers ook geen reclame maken voor bepaalde adnere dingen, waarom dit dan wel! volgens mij levert het ook niks op voor de school.
Dat het via de school verstrekt wordt, het zij zo! T zou me echt niet uitmaken dat iedereen zo bobo zou krijgen maar me uk niet! Overigens vind ik ze ook niet zo bijzonder. Ik koop liever een leuk stickerboek met leuke doe dingetjes bij de action voor de prijs!
Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens… Ik vind het als juf alleen maar heel fijn dat er gestimuleerd wordt om meer te lezen. En deze boekjes kun je nu kopen voor nog geen 3 euro per boek. Dat is dus echt supergoedkoop. Natuurlijk zijn er ouders die wel naar de bieb gaan en een kast vol boeken hebben, maar er zijn ook nog steeds heel veel ouders die dat echt niet doen. En als ze op deze manier gestimuleerd worden om dat wel te gaan doen, vind ik dat een grote opbrengst!
(overigens delen wij als school alleen de briefjes uit en doen we niet meer aan abonnementen via school)
Hier ook een abo op het tijdschrift Rompompom genomen, maar het blad wordt hier gewoon thuis bezorgd, dus andere kindjes zien niet dat jij een abo hebt.
@mamaartje wrote:
Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens… Ik vind het als juf alleen maar heel fijn dat er gestimuleerd wordt om meer te lezen. En deze boekjes kun je nu kopen voor nog geen 3 euro per boek. Dat is dus echt supergoedkoop. Natuurlijk zijn er ouders die wel naar de bieb gaan en een kast vol boeken hebben, maar er zijn ook nog steeds heel veel ouders die dat echt niet doen. En als ze op deze manier gestimuleerd worden om dat wel te gaan doen, vind ik dat een grote opbrengst!
(overigens delen wij als school alleen de briefjes uit en doen we niet meer aan abonnementen via school)
Wat is er in de Bobo nu om te lezen? het is echt een flut boek. De spelletjes die erin staan, daar geven ze de antwoorden al op door bv de doolhoven al bij de juiste uit te laten komen. Een slim kind ziet dat meteen. Dat slaat toch nergens op? Dan kan je idd beter een doeboek bij de zeeman of zo kopen. Ik denk niet dat dit te maken heeft met het (voor)lezen van een kind.
@mama van anne wrote:
@mamaartje wrote:Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens… Ik vind het als juf alleen maar heel fijn dat er gestimuleerd wordt om meer te lezen. En deze boekjes kun je nu kopen voor nog geen 3 euro per boek. Dat is dus echt supergoedkoop. Natuurlijk zijn er ouders die wel naar de bieb gaan en een kast vol boeken hebben, maar er zijn ook nog steeds heel veel ouders die dat echt niet doen. En als ze op deze manier gestimuleerd worden om dat wel te gaan doen, vind ik dat een grote opbrengst!
Wat is er in de Bobo nu om te lezen? het is echt een flut boek. De spelletjes die erin staan, daar geven ze de antwoorden al op door bv de doolhoven al bij de juiste uit te laten komen. Een slim kind ziet dat meteen. Dat slaat toch nergens op? Dan kan je idd beter een doeboek bij de zeeman of zo kopen. Ik denk niet dat dit te maken heeft met het (voor)lezen van een kind.
Eens hoor. Ik koop liever voor meer geld een ECHT boek dan dat ik aan de Bobo ga oid. Ik vind het een stom blad, echt…Het is niet veelzijdig (want alleen maar konijnen), thema’s ok, maar daar kan ik als moeder ook zelf dingen mee doen.
Ik denk dat als ouders niet echt met boeken bezig zijn (helaas) dat ze ook door die boekjes van 3 euro niet verleid worden hoor.
Sommige ouders, hoe jammer ook, hebben neits met boeken en dan maakt het niet uit of een boekje 3 euro of 30 euro kost.
Dus tja, ik kreeg aan het begin van het jaar ook die rommel en heb het na het lezen