Noud leest al 2 jaar met heel veel plezier de bobo anders :lol: En ik kan niet bepaald zeggend dat hij dom is… Hij vindt het echt ontzettend leuk en doet met heel veel de spelletjes. Hij kan nu de makkelijke verhaaltjes ook zelf lezen. Maar je hoeft het toch ook niet te doen… pfff… je kunt je maar ergens druk over maken zeg :roll: :roll:
@mama van anne wrote:
@mamaartje wrote:Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens… Ik vind het als juf alleen maar heel fijn dat er gestimuleerd wordt om meer te lezen. En deze boekjes kun je nu kopen voor nog geen 3 euro per boek. Dat is dus echt supergoedkoop. Natuurlijk zijn er ouders die wel naar de bieb gaan en een kast vol boeken hebben, maar er zijn ook nog steeds heel veel ouders die dat echt niet doen. En als ze op deze manier gestimuleerd worden om dat wel te gaan doen, vind ik dat een grote opbrengst!
(overigens delen wij als school alleen de briefjes uit en doen we niet meer aan abonnementen via school)
Wat is er in de Bobo nu om te lezen? het is echt een flut boek. De spelletjes die erin staan, daar geven ze de antwoorden al op door bv de doolhoven al bij de juiste uit te laten komen. Een slim kind ziet dat meteen. Dat slaat toch nergens op? Dan kan je idd beter een doeboek bij de zeeman of zo kopen. Ik denk niet dat dit te maken heeft met het (voor)lezen van een kind.
Als je goed leest :lol: , dan lees je dat ik het niet over de bobo maar over de leesleeuw boekjes heb:wink:
@mamaartje wrote:
@mama van anne wrote:@mamaartje wrote:Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens… Ik vind het als juf alleen maar heel fijn dat er gestimuleerd wordt om meer te lezen. En deze boekjes kun je nu kopen voor nog geen 3 euro per boek. Dat is dus echt supergoedkoop. Natuurlijk zijn er ouders die wel naar de bieb gaan en een kast vol boeken hebben, maar er zijn ook nog steeds heel veel ouders die dat echt niet doen. En als ze op deze manier gestimuleerd worden om dat wel te gaan doen, vind ik dat een grote opbrengst!
(overigens delen wij als school alleen de briefjes uit en doen we niet meer aan abonnementen via school)
Wat is er in de Bobo nu om te lezen? het is echt een flut boek. De spelletjes die erin staan, daar geven ze de antwoorden al op door bv de doolhoven al bij de juiste uit te laten komen. Een slim kind ziet dat meteen. Dat slaat toch nergens op? Dan kan je idd beter een doeboek bij de zeeman of zo kopen. Ik denk niet dat dit te maken heeft met het (voor)lezen van een kind.
Als je goed leest :lol: , dan lees je dat ik het niet over de bobo maar over de leesleeuw boekjes heb:wink:
Als ik goed lees zie ik nergens leesleeuw staan behalve in je laatste post

Maar goed dat is dan duidelijk dat je het over een ander iets hebt. Ik had het over Bobo en natuurlijk moet ieder het zelf weten, maar wij doen het niet en zoals ik het aangaf vind ik het raar dat ze het bij ons op school in de klas uitdelen aan de leden ervan.
bieb abbonnement = leuk, gratis en gezellig om met je kind mee te gaan.
De gestreepteboekjes hebben wij ook, maar ik heb er 4 van en dat vind ik meer dan genoeg. Herhaling is juist goed voor een kind, toch?
De gestreepte boekjes sluiten prima aan bij de stof in de les, en mijn oudste is onverzadigbaar als het gaat om letters en lezen, dus die neemt zo’n boekje keer-op-keer-op-keer-op-keer-weer door. En over een paar jaar schuift dat door naar haar zusje, 1x betalen - 2x genot .
Die RomPomPom heeft mijn oudste kado gekregen van oma, een jaarabonnement. Vooral op de natte koude winterdagen is het wel even lekker om haar met zo’n tijdschrift alleen bezig te laten: mooie aanvulling op de rest van het ‘wat-doen-we-vandaag-met-de-kids’ lijst :mrgreen: .