tijdens zwanger zijn...eetcombinaties..welke had/heb jij?

Krijg al trek als ik hier alles lees! Ik merk dat ik veel zin heb in tomaten, tomatensoep, tomaten saus, alles met tomaat, en s`avods milky ways! :think:

Tijdens m’n eerste zwangerschap was ik verzot op frituur en op muesli-notenbrood met hazelnootpasta.



Normaal gesproken gruwel ik van ui, maar heb nu al 3x sjalotjes in een gerecht verwerkt omdat ik dat opeens dus niet meer vies vind! (ook niet echt lekker, maar wel als smaakmaker in sauzen en soep, terwijl ik daar voorheen echt niet aan moest denken!)



Verder in deze zwangerschap dol op Brintapap en zoetigheid (vooral chocola…). Hartig een stuk minder (terwijl ik voor m’n zwangerschap juist een hartige snoeper was…).

Frikandel speciaal :drool: :drool:

@Karin1981 wrote:

Frikandel speciaal :drool: :drool:




hier al net zo bij de tweede.

Bij de eerste niks anders dan anders.

geen combi’ s maar wel alles in fases. in het begin luste ik niks te misselijk. daarna een fase alleen maar zoet, koekjes, taart enz, daarna een fase liters cola dronk ik terwijl ik echt nooit cola drink enin deze fase alles wat maar gezond was eten, rauwkost groenten fruit enz. aan het einde heb ik me suf gegeten aan haring. wat kunnen hormonen toch met je doen



gr leonie

Ik kan ineens niet meer tegen die verse “voorverpakte salades”…

Ook moet ik per dag bekijken waar ik 's avonds trek in heb.Niet echt handig want ik moet het dan snel in huis halen. O’ja en eten in frituur gebakken :sick:

leuk topic en benieuwd naar de combis van nu :smiley:

Ik heb vooral een zoete tic, al het hartige kan me gestolen worden :oops: :mrgreen:

Leuk topic!



Bij de zwangerschap van mijn dochter had ik een afkeer van vlees en brood. En had ik trek in tomaten, tomatensoep, tomatensaus en alles waar tomaten in zit. En veel rauwkost (met tomaten)



Bij de zwangerschap van mijn zoon ook veel rauwkost en fruit gegeten, maar ook extreme trek in salmiaklollies, chocotof en jerseycaramels. Echt afkeer had ik toen niet.

Iedere dag twee broodjes kroket :silenced:

Inderdaad kroketten :oops: Maar probeer me in te houden, we hebben zelf geen frituurpan, dus eet het alleen uit het restaurant op m’n werk, heb voor mezelf de max van 1x per week… En dan nog een keer als we friet eten(bij m’n schoonouders) en als ik erg veel zin heb laat ik manlief een mckroket meebrengen (hij werkt vlak bij een Mac)



Verder ben ik verzot op alle drinken met prik! Voorheen nooit ‘prikachtig’ geweest, maar nu gaan er heel wat flessen doorheen!

ik was juist altijd een enorme chocolade en zoetekauw, maar sinds ik zwanger ben heb ik daar helemaaaaal geen trek in…

nou ja, toen ik me nog goed voelde dan in elk geval



blauwe druiven at ik nooit, maar die heb ik nu al wel heel wat weggewerkt.

bij de eerste witte bonen in tomatensaus met vis en aardappels uit de oven :oops: en dan echt 9 maanden lang… manlief werd er gek van en vrienden lagen slap van de lach :oops: :mrgreen:



nu heeft het heel lang geduurd, want eigenlijk vind ik niks lekker, zeker avondeten niet.

maar ZOET, daar ben ik ineens gek op! :drool: ik lust bijna geen chocolade, en dan zeker geen melkchocolade, maar van de week kon ik niet meer stoppen met het eten van milka dingetjes :drool:

stroopwafels :drool:

ijs :drool:

als het maar zoet is dus dit keer :eh:

@fluppie wrote:

bij de eerste witte bonen in tomatensaus met vis en aardappels uit de oven :oops: en dan echt 9 maanden lang… manlief werd er gek van en vrienden lagen slap van de lach :oops: :mrgreen:



nu heeft het heel lang geduurd, want eigenlijk vind ik niks lekker, zeker avondeten niet.

maar ZOET, daar ben ik ineens gek op! :drool: ik lust bijna geen chocolade, en dan zeker geen melkchocolade, maar van de week kon ik niet meer stoppen met het eten van milka dingetjes :drool:

stroopwafels :drool:

ijs :drool:

als het maar zoet is dus dit keer :eh:




Hier dus ook echt zoet he!

Weet je wat ook lekker is, zoete popcorn :drool:

Dropwinegums met mate :wink:

En koekjes met chocopasta besmeren (ergg heel erg dit ja :oops:)



En wat ik opeens ook erglekker vind is geroosterd brood, jaaaaren niet gehad, maar nu al een paar dagen achter elkaar :mrgreen: :lol:

Warm geroosterd broid met boter en.abrikozenjam… Mmmmm



Owww koekjes met chocopasta.is wel heel erg haha.

Enne fluppie avondeten vind ik ook echt niet niet niet lekker…

Ja dat is idd heel erg, maar die fase zijn we nu voorbij thank god hihi.



En dat van dat avond eten dat kan mij ook gestolen worden, dat staat me altijd tegen, maar goed dat nemen we gwn hoor :wink:



En veel water is nu ook weer een tic, maar die is niet zo verkeerd haha :angel:



en idd geroosterd brood met jam of met kaas (toch nog iets hartigs haha)



In het begin was ik tosti verslaafd…



(toch wel wat aparte eetgewoontes hoor die je normaal niet hebt)

En als ik ergens zin in heb dan MOET dat ook gegeten worden :angel:

Dat heb ik ook: als ik ergens trek in heb dan moet het binnen een uur… Helemaal toen ik alles overgaf. Belde dan echt zus of man op om het te halen… :oops:

Heb het nu met blauwe druiven. En o wee als iemand anders die eet… :oops: :evil:

hahaha die zijn ook lekker :thumbup: :inlove: en heb je nog iemand om watermeloen op pad gestuurd :oops:

COLA!



Ik drink nooit cola en nu wil ik de hele dag cola…

Mag van mezelf 1 glas per dag, nou ja, soms 2 :wink:

Heb ze al drie keer om watermeloen op pad gestuurd Mar ze komen altijd zonder terug… :twisted: