(tijdelijk) stoppen met PSZ?

Dat zijn goede berichten, Marite! Fijn dat het de goede kant op gaat met Thomas!

Ik lees mijn oude berichten terug.

En ik ben altijd erg blij geweest met de keuze om Th toen van de psz te halen. Toen hij 3 was is hij weer naar juf Riet gegaan en toen was hij er gewoon klaar voor! :thumbup:

Ook de overgang naar de basisschool ging goed en makkelijk, hij heeft misschien 2 dagen gehad dat hij het moeilijk vond dat ik weg ging, maar 2 dagen op anderhalf jaar is te verwaarlozen.

SL gaat nog niet naar de psz/kdv.

Heel bewust ook. Sinds kort kan ze bijna een hele dag alleen bij m.iemie zijn en dat is al een hele overwinning!

Als ze 3 is dan gaat ze wel naar het kdv als ik dat rond kan krijgen. Zij is ook een heel ander kind dan Th.

Th staat inmiddels op de wachtlijst bij een kinderpsycholoog om o.a. aan de slag te gaan met zijn verlatings- en faalangst.

Weer een jaar later.

Th heeft een intensief jaar achter de rug. Hij heeft ongeveer een half jaar hulp gehad van een orthopedagoog en dat was heel erg goed! Hij heeft nog wel heel erg veel last van faalangst, afwachten of (en hoe) zich dat gaat ontwikkelen, mocht het hem echt parten gaan spelen dan kunnen we gelijk weer hulp krijgen (komen niet eerst op een wachtlijst).

KDV is voor SL niet meer gelukt, zij begint eind maart op school (4 korte dagen per week)!

Ze heeft er erg veel zin in en weet ookal precies in welke klas ze komt bij welke juffies (de school kent ze natuurlijk al) en het is erg fijn dat ze samen met een vriendinnetje mag beginnen.

Ze is veel bij mij, heeft 1 vaste dag bij oma en we gaan 1 middag samen naar vioolles.

Wat ik trouwens wel grappig vind, we gaan wel eens naar de IKEA en ze heeft daar nu al 2x zonder problemen in Smalland gespeelt. Ze had totaal geen probleem met afscheidnemen.

Ik ben heel blij dat die rot tijd van eind 2006 voorbij is!

leuk te horen dat het uiteindelijk toch allemaal goed komt,en goed dat je naar jou gevoel hebt geluisterd om hem tijdelijk van de peuterspeelzaal te halen.was ook wel erg heftige tijd voor jullie zo te lezen