tienerdochters in the house !!!

Hallo,

Ik wil me even voorstellen en dus de spits afbijten…



Ik ben Gerda, woon in België. Ik word in januari 40 jaar.

Uit mijn eerste huwelijk heb ik drie dochters:

Marijke, 20 j.

Tineke, 18 j.

Maaike 14 jaar.



Na mijn scheiding, hertrouwd (op 15/7/2005) met Nederlander Rob. Hij had toen nog geen kinderen.

In nov 2005 is onze Michaël geboren !



Mijn middenste dochter woont sinds oktober van dit jaar samen met haar vriend Thijs.



Wie zin heeft in babbels over tieners enz.

Ik ben kandidaat !



groetjes

Gerda

Ikke ook meedoen!!! :mrgreen: :mrgreen:



Ik ben Jannet, word zaterdag 40 jaar, heb 2 dochters van 19 en 16 jaar, een zoon van 15…en een zoontje van bijna 7 maanden.

De oudste 2 hebben geen vader meer (overleden), zoon van 15 wil geen conatct meer met zn vader, maar gelukkig kunnen ze allemaal erg goed opschieten met mijn nieuwe vriend (bijna man…gaan in feb trouwen en mijn oudste dochter is mijn getuige)



Verhaal hoe en waarom komt allemaal nog wel een keer :mrgreen:

Nou Maria…mijn zoon heeft die hoop dus opgegeven.

Hij zet, 10 jaar oud al eens te huilen dat hij wist dat hij van buiten op papa leek, maar dat hij hoopte dat hij aan de binnenkant NOOOOIIIT op papa zou gaan lijken…

En de jaren na de scheiding ging hij meestal als verplichting…

hij had steeds meer het gevoel dat hij er altijd voor pa moest zijn maar dat pa er nooit voor hem was…

En dat pa vervelgen niks noppes nada laat horen om zn 15de verjaardag…

en als reden later opgeeft dat hij het niet vergeten is -maar Kev doet de laatste tijd bij mij weinig meer dan bankhangen en de koelkast leegmaken…(ja duhhhhh het is puber) en dan hoeft het voor mij ook niet meer zo nodig…-…

Nou toen was voor Kev ook de maat vol.

Bovendien doet Louis (mijn vriend) wel "vader"dingen met hem, en hij ziet denk ik ook steeds meer wat hij in zn echte vader mist…

Sinds hij het besluit heeft genomen is hij ook veel rustiger…

doet het beter op school…is vrolijker…

dus hij heeft er waarschijnlijk een hele poos tegen aan gehangen…



En wij gaan 27 feb trouwen.

helemaal foute planning volgens de kids want dan HEBBEN WE VAKANTIE :mrgreen:

Maarjah…op 27 feb een paar jaar terug hebben we elkaar leren kennen, dus dat vonden wij

dan wel een leuke datum…

Bovendien staat het wel leuk…27-02-07…

Hier ook een mama (Angelique) met 2 pubers, Maartje van 14 1/2 en Max van 11 1/2, en nu dus nog een zoontje Julian van 16 maanden. Ik ben vorige week 40 geworden en halverwege afgelopen jaar getrouwd met mijn nieuwe liefde…die ik inmiddels bijna 3 jaar ken.

Het is allemaal erg snel gegaan voor ons, maar omdat ik net 37 was toen ik mijn man leerde kennen, hebben we al heel snel besloten om samen nog voor een kind te gaan. Dit omdat mijn klokje toch doortikt en de tijd (voor mij dan) begon te dringen.



Mijn oudste 2 zijn helemaal weg van hun kleine broertje. Ik moet zeggen heb hele makkelijke kinderen want echt puberen doen die van mij gelukkig niet. Nu op het moment liggen de grote kids nog samen op een kamer in een stapelbed maar daar gaat verandering in komen, Max en Julian gaan samen op een kamer slapen (als dit maar goed gaat). Dit omdat mijn dochter toch weer heerlijk op een eigen kamertje wil gaan slapen, en ze heeft sinds kort verkering dus af en toe op haar kamer zitten zonder een broertje van 11 erbij is niet meer dan normaal lijkt mij.



Verder werk ik bij een technische groothandel en doe daar de boekhouding crediteuren en debiteuren-bewaking. Dit elke dag van 8 to 2 uur, en dan gaat mijn man werken van half 3 tot sávonds half 10…we werken samen dus part-time om onze zoon zonder kdv op te voeden, en ik moet zeggen het bevalt ons prima, dat wil natuurlijk niet zeggen dat het zo blijft want tezijnertijd wil mijn man weer gewoon de dagdienst in.

Hier alvast het een en ander over mijn persoontje en mijn familie.



grtz Angelique

Angelique, dat klinkt bekend.

Louis en ik waren ook nog niet zo lang bij elkaar, maar ik was inmiddels ook 38,

dus het wat ook NU of NOOIT.

Gelukkig was ik binnen 2 maanden al zwanger :mrgreen:



Ik ben zelf een poosje weer thuisblijf mama.

Naast dat ik dat ook voor de anderen was en eigenlijk wel "normaal"vind, komt dat ook door mn verleden (wiegedood-kindje).

Ik zou gek worden als ik Sem nu naar het KDV zou moeten brengen…



Ben sinds kort weer gastouder, dus ben lekker thuis en verdien toch een beetje…

En in het nieuwe jaar ga ik weer vollop zingen.

Een paar jaar geleden had ik daar ook een leuk inkomen aan en dat wil ik proberen opnieuw op te bouwen.

Ja dat was ik idd…



En dat zong ik idd ook zelf. Op het podium willen ze meestal wat meer uptempo horen…

(ivm de idd COUNTRY linedansers) maar zelf vind ik het heeeerlijk om ballades te zingen.

En Sem wordt er heerlijk rustig van :inlove:

Hij herkent mn stem ook als ik een cdtje op heb staan…

en afgelopen oktober is hij een keer meegeweest toen ik moest zingen…

Hij zat in de draagzak bij Louis

en zat het volle half uur dat ik op het podium stond gewoon alleen maar te kijken en te luisteren…

andere artiesten brulde hij gewoon doorheen :mrgreen: :mrgreen:

hoi hoi



ik kom ook mee kletsen.

Mijn dochter is een beginnende puber hoewel ze al vanaf de geboorte pubert :wall:



Zal me ff voorstellen:



Ik ben ilse 27 jaar oud moeder van 3 kids.

Een dochter van bijna 11 een zoon van 8,5 en een kleintje van een half jaar.



Mijn oudste 2 zijn van me vorige relatie hun hebben bijna geen contact met hun vader omdat hij daar nooit geen tijd of geld voor heeft.



Ben 5 jaar samen met me huidige partner waarvan we 3 jaar samen wonen.



De kids zijn erg gek op hun^(stiefvader) vindt het zo’n naar woord eigenlijk.



Zoals ik al zij pubert me dochter emily al vanaf der geboorte :smiley: de kinderarts gaf toen al aan met die dame krijg je heel wat te stellen niet wetende dat hij gelijk zou krijgen.



Emily is echt een pittige dame discussies uitlokken is der dagenlijkse kost wil ook altijd het laatse woord hebben en weet alles beter.



Maar daarnaast is ze ook erg zorgzaam en een erg lieve zus voor der jongste broertje en een grote hulp.



Nouw dat zijn wij in een notendop :smiley:



Hier een foto van mijn meisje

@maria74 wrote:

oja, puberteit schrijf je toch; pubertijd :eh: :think: :mrgreen:




:wink:



Vandale zegt:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)



pu·ber·teit (de ~ (v.))

1 levensperiode tussen kinderjaren en volwassenheid waarin de seksuele rijping plaatsvindt => apenjaren, rijpingsjaren



pu·ber·teits·cri·sis (de ~ (v.))

1 toestand van verhevigde emoties tijdens de puberteit



pu·ber·teits·fa·se (de ~ (v.))

1 periode waarin de puberteit plaatsvindt



______________



U hebt gezocht op pubertijd:



Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is.

Fotootje van mijn kids…

(moet volgens allemaal al weer nodig "vervangen"worden…Hanna heeft

nu lenzen…Kevin heeft een "normaal"kapsel…haha en Veer heeft ook een compleet andere look…maar jah…)

Foto is van afgelopen augustus…inzet links boven is mijn engeltje Marco :vlinder:

maria wat schattig joh jouw kleintje met je zoon :inlove:

Wat lief is dat hè…zo’n grote jongen met zo’n ukkie :inlove: :inlove:



Ik zal hier straks even een paar foto’s Sem met grote broer/zussen plaatsen… :mrgreen:



Ben een beetje drukdruk…ben morgen jarig…en aangezien ik dan 40 word,

hebben we savonds een iets uitgebreider feestje dan normaal…

En het is natuurlijk net voor de kerst, dus ik moet een megazooi aan boodschappen inslaan.



Eerste kerstdag gaan we met de hele fam. bij mn zus eten, dat scheelt alweer :mrgreen:

Jane,



Alvast voor morgen gefeliciteerd met je verjaardag.



Volgende maand ( = volgende jaar pas hé :wink: ) word ik 40 !

Weinig leeftijdverschil tussen ons dus.



Ik opende dit topic en schrok me rot dat we al op pag 2 zitten intussen.

Kom spoedig bijlezen hoor én reageren !



liefs

Gerda