Thuisreading Derek Ogilvie, uitzenddatum bekend!!!!!!!!!

Jeetje wat spannend eigenlijk zoiets.

Ben benieuwd hoe het gaat daar…

We denken aan je hoor! :slight_smile:

Zullen al weg zijn?? :eh: Zo benieuwd…

Oehoe Son hoe ging het?

ow, nog geen bericht…?

ik ben ook benieuwd, ik kwam meteen ff hier kijken!

Hoe was het ?

zit hier helemaal zenwuachtig te wezen ik wil zooooooooooo graag weten hoe het was

kan me ook voorstellen dat je vandaag niet mee rkomt schrijven omdat je het zelf ook allemaal even moet evrwerken

Jee, wat spannend zeg!! Lijkt me wel gaaf om mee te maken, maar ook heel eng eigelijk… of confronterend…?



Ben benieuwd hoe het is gegaan!

ja, spannend zeg! Ze zal er van onder de indruk zijn… Ik ga dit topic in de gaten houden!

hai meiden!!



Even gauw, het was waanzinnig super! Ik schrijf morgen een uitgebreid verslag maar mn mams stond hier in de gang :inlove: Hij kreeg wel vrij moeilijk contact met dr, omdat ze nog niet wil accepteren dat ze is overleden en ons nog niet achter wil en kan laten. Die man heeft echt een gave, hij wil volgend jaar nog een keertje bij ons terug komen en heb zn mail ook gekregen, en als we over 2wk naar zn theatershow gaan moet ik m ook mailen en dan gaat ie ons misschien backstage laten!



Ik ga nu zo lekker slaapie doen ( poging tot dan! )

Wow wat gaaf zeg, wordt het uitgezonden en wanneer?



Leuke foto’s!



Hoop dat je een beetje kunt slapen.

WAUW wat super zeg!!

Ik ben erg benieuwd naar jou verslag!!



Erg heftig wat jij hebt meegemaakt :frowning: :hug:

:thumbup: Toppie!!

Wauw, gaaf zeg.

Ik ben erg benieuwd naar je verhaal, weet je al wanneer het wordt uitgezonden?

Zeker in het nieuwe jaar pas.

Ik moest toch nog even checken…

Wow zeg, ik was zo benieuwd. En je moeder in de gang. Jeetje meid, das heftig geweest dan voor je. Nou, hoop dat je toch nog kan slapen… :hug:



Liefs, Dores.

wat gaaf!



Dat zou ik nou ook weleens willen.



wanneer komt het op tv

Spannend/gaaf zeg…alhoewel het best wel emotioneel kan worden…



Vroeg mij al even af of je nog iets specifieks wilde vragen, maar zag al gauw wat voor heftigs je hebt meegemaakt.



Succes/sterkte ermee. :thumbup:



edit: en ik lees net dat hij vandaag al is geweest. Fijn dat je moeder nog even doorkwam. Ben heel benieuwd naar je verhaal.

TOPPIE TOPPIE :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Ik ben benieuwd naar je hele verhaal! WAT een ervaring zeg!

Onze meeting met Derek Ogilvie:



Vrijdag 3 Oktober gaan wij Derek Ogilvie ontmoeten. Het balletje is gaan rollen doordat ik op tv zag dat er kaarten waren te bestellen voor zijn theater shows in Amsterdam. Op internet zag ik dat je je via de mail ook kon opgeven om aanwezig te zijn bij tv-opnames. Dit leek me wel een bijzondere ervaring, en zodoende heb ik mezelf opgegeven. Al gauw werd ik door rtl gebeld dat ze ons graag wilde uitnodigen voor de opnames de week daarop! Ik ben daar samen met Kim naartoe gegaan. Eigenlijk zou Martijn ook met ons meegaan, maar we konden op het laatste moment geen oppas vinden voor Femke. Die avond was al met al heel mooi en bijzonder om mee te maken. We hebben verder die avond geen persoonlijke reading van Derek gehad, maar het was gewoon al speciaal om er een keer bij aanwezig te kunnen zijn!



Een weekje later werd ik door rtl terug opgebeld. Ze wilden bij een aantal mensen nog een thuisreading doen, en naar aanleiding van het mailtje wat ik hun had gestuurd. Graag wilden ze die vrijdag even bij ons thuis langskomen om een praatje te maken en even ons huis te bekijken ( indien het groot genoeg was voor alle camera mensen die eventueel daarbij aanwezig zijn ) Het was heel ontspannen en leuk, en ze zou me zo snel mogelijk laten weten of ze bij ons de thuisreading kwamen doen! Heel het weekend wachtte ik een beetje in spanning af, en ’s maandags moest ik gewoon werken. Ik heb wel 60x op mijn gsm gekeken of ik al gebeld was, en eindelijk zag ik een gemiste oproep staan met een voicemail bericht. En dat was dus rtl, dat ze graag aankomende vrijdag de reading bij ons wilden komen doen!!!



Vrijdag 3 Oktober:

Vandaag is de dag! Ik heb redelijk goed kunnen slapen, is het niet dat Femke me elk uur van de nacht wakker maakte, omdat ze dr tutje kwijt was. ’s Middags om 2uur verwachten we de eerste mensen van de crew. En Femke brengen we om 12.00 naar opa en oma.

Om 14.15 staan de eerste mensen voor de deur en beginnen ze met het opbouwen van de lampen en de camera’s klaar te zetten. De kriebels beginnen nu wel een beetje te komen. Ook doen ze al een kort interview voor de compilatie van de uitzending straks.

16.00 Derek is gearriveerd. Ze doen een paar shots dat hij uit zijn camper komt en bij ons gaat aanbellen. Dit moest een paar keer opnieuw mede doordat zijn paraplu niet goed open ging ( het regende pijpenstelen ) en uiteindelijk besloot hij maar zonder paraplu uit zijn bus te komen.

Toen belde hij aan en dook gelijk in de wc ? Hij moest hoognodig plassen en wilde mij eigenlijk nog niet zien, om de informatie die anders al binnen komt op die manier nog even tegen te gaan. Uiteindelijk moeten we de deur open doen scene nog een keer opnieuw doen en dan sta ik echt oog in oog met Derek. We stellen ons even kort aan elkaar voor en dan gaan de camera’s uit. Hij pakt me bij mijn hand en vraagt me: “How are you doing�. Ik vertel hem dat ik nu wel een beetje nerveus aan het worden ben. Hij merkt het en zegt: “Oh my god, you’re shaking, your hand is shaking�. “Don’t be that nervous, everything is going to be all right�. Dat waren wel even lieve bemoedigende woorden van hem. Uiteindelijk komen we samen de woonkamer binnen en begint hij….

Hij verteld ons dat er een vrouw in de gang staat, maar niet binnen durft te komen. Daarna begint hij tegen Martijn te vertellen. Hij zegt hem dat hij last heeft van zijn rechterknie ( dat klopt ) ook vraagt hij naar de computer die in zijn ouderlijke woning staat, die was wit ( dat klopt ) de cd-rom speler laadde de cd’s niet goed ( dat klopt ). Ook was er ingebroken aan de achterkant van het huis ( dat klopt ) en Martijn sliep toen niet thuis ( dat klopt )

Toen begon hij tegen mij: Ik heb last van mijn elleboog ( dat klopt ) En het blijkt dus mijn moeder te zijn die in de gang staat. Ze komt alleen erg moeilijk door, omdat ze nog niet goed kan accepteren dat ze is overleden. Daarom kan ze de volledige oversteek nog niet maken en staat ze nog met een been op aarde en met haar andere been in de Spirit World. Hij vertelt dat mijn moeder de hele tijd op haar linkervoorhoofd wrijft alsof er een wond zit of ze een enorme hoofdpijn heeft. Ook voelt hij benauwdheid en een beklemmend gevoel op haar rechterborst. Dat beklemmende gevoel kon ik wel plaatsen alleen die wond niet. Ondertussen heb ik mijn vader en zus gebeld om te vragen of hun daar iets vanaf weten, maar hun konden dit ook niet thuis brengen. Later kom ik hier nog op terug omdat we doorhebben waar dit over gaat. Ook heeft hij het over een verjaardag in juni…??? Hij begint daarna over kettingen die klein waren en groter zijn gemaakt, althans iets over grote en kleine kettingen kregen hij door. De informatie voor hem was erg moeilijk, omdat hij mn moeder niet zo goed doorkreeg. Ook daar kon ik zo geen beeld bij plaatsen, maar hij wilde er graag nog op terug komen. Ineens kreeg hij door dat mijn moeder een ring had, en daar stenen uit zijn gehaald en in een ander sieraad zijn bijgeplaatst. Dit klopt ook, uit de trouwring van mijn moeder zijn de stenen uitgehaald en deze heeft mijn oma in haar eigen ring bij laten zetten!!! Daarna begint hij over een bed waar ze aan het rechtervoeteinde niet omheen kan lopen, het gaat niet over ons bed, en dit klopt ook, het bedje van Femke staat tegen een muur aan waardoor je alleen langs de linkerkant kan lopen ( gezien vanuit het oogpunt als je zelf in bed ligt )

Daarna kreeg hij dingen door van de manier waarop mijn moeder is overleden. Hij begon over een auto ongeluk. Dat klopte niet helemaal. Mijn moeder zat wel in een auto maar die is niet betrokken geweest in een botsing. De auto is wel beschadigd geraakt. Hij zag ook dat ze beademd werd en het iets te maken had met een diefstal. ( ook dit klopte ) De jongen die erbij betrokken was is zwart ( klopt ) Die jongen heb ik gezien in een rechtszaal ( klopt ) Die jongen droeg kettingen ( klopt ) En daar komen we dus terug op het feit van de kettingen. Hij had kleine korte kettingen om zijn handen en lange kettingen die naar zijn voeten liepen.

Daarna nemen we even een pauze en vertelt Martijn mij over de manier waarop zijn broer was omgekomen. Dit was dus via een vrachtwagenongeluk. Hij is toen uit de cabine geschoten en onder de vrachtwagen terecht gekomen. Daarbij is de linkerkant van zijn gezicht zwaar verminkt geraakt, en dat ongeluk is ontstaan door een hartstilstand ( zien jullie het plaatje compleet worden ) We vertellen dit tegen Derek en ineens wordt alles duidelijk voor ons! Het blijkt dus dat via de geest van mama ook de broer van Martijn doorkomt. En Martijn zijn broer is 3 juni jarig! Bizar allemaal hé!

Ondertussen was Derek ook nog naast me komen zitten en schreef hij iets op. Vervolgens vroeg hij mijn leeftijd ( 23jaar ) en dit bleek hij dus ook opgeschreven te hebben!

Ik denk dat ik zo’n beetje alles nu wel opgeschreven heb…. Het was een zeer bijzondere avond en ik heb er ook een fijn gevoel aan over gehouden! Derek is een hele lieve man, zelf was hij niet zo heel erg tevreden over de reading, omdat mijn moeder niet goed doorkwam en hij naar zijn zin niet genoeg harde bewijzen heeft kunnen tonen aan ons. Daarom wil hij graag over een jaar nog terug komen bij ons! Ik heb een mail adres van hem gekregen waarop ik hem tegen die tijd kan bereiken!

De uitzendingen zullen vanaf 26 oktober verschijnen, maar tegen die tijd laat ik dat nog weten aan jullie!

Zo tranen in mijn ogen, wat bijzonder zeg :-* en wat mooi dat je moeder gewoon daar was :hug: