Thuisblijfmoeder met dit inkomen.. wie komt ervan rond?

@marjolein98 wrote:

ik heb even met jullie mee zitten lezen. Ik zelf ben namelijk aan het uitrekenen of het voor ons mogelijk en haalbaar is om te stoppen met werken als wij een kindje krijgen.


Ik wil je adviseren om dit niet de hoofdreden te laten zijn die een kindje in de weg staat. Uit ervaring spreek ik dat je daar erg ongelukkig van wordt. Waar een wil is, is een weg. Je kan ook minder werken ipv stoppen met werken.

wij verdienen samen ong 1500 netto…



we kunnen niet alles doen wat we willen doen, maar we redden het wel

@blue_fairy wrote:

@marjolein98 wrote:
ik heb even met jullie mee zitten lezen. Ik zelf ben namelijk aan het uitrekenen of het voor ons mogelijk en haalbaar is om te stoppen met werken als wij een kindje krijgen.


Ik wil je adviseren om dit niet de hoofdreden te laten zijn die een kindje in de weg staat. Uit ervaring spreek ik dat je daar erg ongelukkig van wordt. Waar een wil is, is een weg. Je kan ook minder werken ipv stoppen met werken.


Ooh maar dat is zeker ook niet de bedoeling. Dat kindje gaat er zeker wel komen (als het lukt natuurlijk) ;)
Alleen ik heb lastig werk. Dus naast een kindje mijn huidige werk te blijven doen is erg lastig.
Dus wilde kijken of er een mogelijkheid is om helemaal te stoppen.

En waarschijnlijk blijf ik toch een 0 uren contract houden dat ik hier een daar een keer een bevalling kan doen of een klein zorgje. Maar vaste oppas regelen gaat niet (werk als kraamverzorgende)

Ik kan ook altijd nog 2 avonden in de week in de thuiszorg gaan werken (ben verpleegkundige).

Ik wilde alleen eens uitrekenen hoe jullie dat doen...en of wij dat zouden redden als ik helemaal zou stoppen met werken.

@ Debke



Maar wanneer heb je dan recht op die heffingskorting?

Als je niet werkt??



En hoeveel is dat dan?

Jeetje, knap zeg met 1500 euro rondkomen… :o



Peter verdient tussen de 1800 en 2000 netto per maand, ik ben thuis bij Jayden. Ik moet ook hoognodig een lijstje maken zodat ik exact weet wat de uitgaven zijn. Neem 't me elke x voor, maar komt steeds niks van :oops:

We betalen aan huur 437, essent 188, zorgverzekering 265 voor ons 2en (moet nodig naar beneden in 't nieuwe jaar), de rest weet ik zo niet uit m’n hoofd, maar veel aan vaste lasten verder niet geloof ik. Ik ontvang 189 euro per maand van de belastingdienst, voorlopige teruggaaf heet zoiets :wink: en het bestaat dus nog steeds gelukkig! Idd niet inkomensafhankelijk,en ook niet afhankelijk van wel/geen kids. Ben in december 2007 gestopt met werken en ontvang het sinds februari, toen was ik dus nog zwanger.

Verder krijgen we huurtoeslag,110 per maand, zorgtoeslag heel veel (klopt geloof ik niet, ik omdat ik niet werk 123 per maand en Peter 90 :shock: , het schijnt wel te kloppen,maar ik geloof er niks van). Daarbij kinderbijslag en kindertoeslag.

Ik probeer voor 50 euro per week boodschappen doen, daarover heen komen nog wel luiers en flesvoeding.

Wij redden het echt altijd maar net… Zonder toeslagen zou het een drama worden. Wat is jullie geheim?? :think: :mrgreen:

dit klinkt trouwens vreselijk slecht, maar ik weet op het moment niet eens exact wat mijn inkomsten en uitgaven zijn :oops:

Ik heb een eigen bedrijf en werk met projecten. Ik krijg vaak 75% vooraf en 25% achteraf betaald. Oftewel ergens tussen maart en mei een dikke sloot en aan het einde van het jaar nog eens een iets minder dikke, maar daar tussenin dus niets/weinig.

Verder ben ik net gescheiden, dus allerlei rekeningen en voorschotten zijn nu anders. Ik weet dat ik per maand tussen de 250 en 350 euro kwijt ben aan boodschappen en ik weet de nieuwe hypotheek, maar verder houd het aardig op qua overzicht.

Toch eens beginnen met een overzicht maken…

@peter&caren wrote:

Jeetje, knap zeg met 1500 euro rondkomen… :o



Peter verdient tussen de 1800 en 2000 netto per maand, ik ben thuis bij Jayden. Ik moet ook hoognodig een lijstje maken zodat ik exact weet wat de uitgaven zijn. Neem 't me elke x voor, maar komt steeds niks van :oops:

We betalen aan huur 437, essent 188, zorgverzekering 265 voor ons 2en (moet nodig naar beneden in 't nieuwe jaar), de rest weet ik zo niet uit m’n hoofd, maar veel aan vaste lasten verder niet geloof ik. Ik ontvang 189 euro per maand van de belastingdienst, voorlopige teruggaaf heet zoiets :wink: en het bestaat dus nog steeds gelukkig! Idd niet inkomensafhankelijk,en ook niet afhankelijk van wel/geen kids. Ben in december 2007 gestopt met werken en ontvang het sinds februari, toen was ik dus nog zwanger.

Verder krijgen we huurtoeslag,110 per maand, zorgtoeslag heel veel (klopt geloof ik niet, ik omdat ik niet werk 123 per maand en Peter 90 :shock: , het schijnt wel te kloppen,maar ik geloof er niks van). Daarbij kinderbijslag en kindertoeslag.

Ik probeer voor 50 euro per week boodschappen doen, daarover heen komen nog wel luiers en flesvoeding.

Wij redden het echt altijd maar net… Zonder toeslagen zou het een drama worden. Wat is jullie geheim?? :think: :mrgreen:




Stel je dat je uitgaat van 2000 euro van je man verdient. En als ik daarbij de toeslagen optel, kom je op een " inkomen" van €2515,00.

Dat is het netto inkomen van mijn man.

Ik heb al voorgesteld dat hij minder gaat werken, dan komen wij ook in aanmerking voor alle toeslagen die wij nu niet krijgen en heeft hij eens wat meer vrije tijd :wink:



Soms is het gewoon beter om minder te verdienen om meer toeslagen te krijgen en ook om in een lagere belastingsschaal te vallen !

heffingskorting is 2074 in het jaar!



wij komen hier rond van €1500 en kunnen ook nog af en toe sparen, twee auto’s en een eigen woning! lukt prima!!



ik snap alleen niet waarom peter&caren zoveel zorgtoeslag krijgen! het maximale is toch 88 euro pp??

ik werk nl ook niet, maar krijg dus echt geen 120 euro!



of begrijp ik het verkeerd? :oops:



ow… ons geheim om zo rond te komen is: genoegen nemen met wat je hebt… dus niks veel luxe, ships ed alleen in weekenden, idem met koeken!



verder de kachel niet op stoken zetten een lekkere warme trui aantrekken of drie paar sokken, paar kaarsjes aan…, wassen snahcts ed om zo energie te besparen! en gewoon de budget artikelen halen! die smaken heerlijk hoor!

Het maximale is 97 euro aan zorgtoeslag.

Ja ik snap er ook niks van, maar volgens de belastingdienst klopt het wel :think: Vind het ook maar vreemd

@peter&caren wrote:

Ja ik snap er ook niks van, maar volgens de belastingdienst klopt het wel :think: Vind het ook maar vreemd




als je slim bent zou ik er toch achteraan gaan! ze laten je het zo terug betalen als daar het kwartje gevallen is dat ze je teveel hebben gegeven! en dat is niet mis!



ik moest terug betalen van 2006 :shock: pas kreeg ik de envelop binnen!!

wij zouden er iig goed van kunnen rondkomen! Onze hypotheek ligt alleen wel een stuk lager, dat scheelt wel!

En ik moet ook zeggen dat ik behoorlijk zuinig ben met boodschappen, loop echt alle supermarkten af, heb een lijst waarin staat wat waar kost en waar het dus het goedkoopste is. Ga ook niet met de auto boodschappen doen, want dat kost we dus weer teveel, loop alle aanbiedingen af en sla gewoon veel in als het écht een stuk scheelt :mrgreen: :oops: :wink: