Thuis blijven of werken ?

Ik werk omdat ik het leuk vind en als ik 7 dagen in de week thuis zou zijn met de kleine je me denk ik kan weg brengen :roll: vind het heerlijk om ook iets voor mezelf te hebben en gewoon Loes te zijn ipv de mama van.

En ja het extra is dan lekker meegenomen maar niet de hoofdzaak.

@Karin2 wrote:

Naar aanleiding van een gesprek in huiselijke kring aan jullie de vraag :

" Werk je of ben je thuis bij de kinderen ?"



Ik ben erg benieuwd naar de verdeling op kok ! Het schijnt dat men tegenwoordig er niet aan ontkomt in een gezin allebei aan het werk te zijn omdat de vaste lasten gewoon te hoog zijn.

Ik word in ieder geval met verbaasde blikken aangekeken dat ik thuis ben bij de kids en weer ga werken als ze allebei naar school zijn.



Ik zal 'm vast invullen, ik ben thuis zolang als het kan.





Hier hetzelfde, maar ik ben ook thuis omdat ik het gewoon leuk vind. Ik zou het niet willen missen. Dus eigenlijk de derde én vierde optie.



Iets voor mezelf? Dit werk (fulltime mama zijn) is voor mij net zo goed werk als buitenhuis werken en ik doe dit ook voor mezelf. Ik mis niks op dit moment en geniet er ook van. Ik doe het niet alleen voor hun, maar vind het ook zelf erg fijn dat het kan. Tuurlijk heb ik wel eens baaldagen en komen de muren op me af, maar dat had ik net zo goed op mijn werk.



Ik sta gewoon vroeg op en mijn dag is ook gewoon gevuld. Als het gaat gun ik me een pauze overdag, maar er zijn ook dagen die echt om vliegen. Ik vind het heerlijk om met mijn oudste te spelen en jongste te teuten en dat alles zonder stress. Na zeven jaar superlange werkdagen, files en werkstress ben ik zo gelukkig met mijn huidige “baan”.



En ik en nog steeds mezelf hoor en niet alleen mama. Ik kan ook nog wel ergens anders over praten dan over mijn kinderen. Ik kijk niet alleen Sesamstraat en lees niet alleen plaatjesboeken en onderneem ook wel eens wat op eigen houtje.



Ik ga pas weer op zoek naar werk als de jongste zes is. Ik ben er nog niet over uit of ik op zoek zal gaan naar een betaalde baan of naar vrijwilligerswerk.

Ik was thuis…

We konden prima rondkomen met 1 salaris dus thuisblijven bij de kinderen leek ons een prima optie.



Nou, ik werd knettergek van het thuiszitten :oops: .

Dus ik ben weer aan de studie gegaan (HBO-Verpleegkunde). De eerste 2 jaar heb ik daar nu van afgerond en ben net begonnen aan het derde jaar. Wat het nu extra leuk maar ook extra zwaar maakt, is dat ik ben aangenomen in het ziekenhuis om daar mijn opleiding (betaald!!! :dance: ) af te kunnen maken.

Dat betekent wel nog twee zeer pittige jaren voor de boeg met 32 uur werken per week en daarnaast nog studeren, maar man man man, wat geniet ik ervan.



Ik ben echt een veel leukere moeder nu!

Ik ben namelijk ook weer meer mezelf erdoor geworden en dat levert innerlijke rust op en dat is voor mij veel belangrijker dan het harde werken.

Ik werk omdat ik het leuk vind



ik ben 2 jaar tbm geweest en ik werd knettergek, mijn huishouden was een zootje en de borden vlogen letterlijk door de kamer.

Misschien kwam dat ook wel doordat we in ene nieuwbouwijk woonde ik de kleine niet mee kon nemen op de fiets en ik overal te ver vandaan zat. Ging alleen maar vreten en lag meer op bed dan dat ik wat anders deed. Nu doe ik eigenlijk het tegenovergestelde werk 32 uur in de week als directiessecretaresse en inmiddels hebben we een huis dat veel meer onderhoud nodig heeft, 5 kippen, 3 konijnen 2 honden een groentetuin en een behoorlijk bewerkelijke siertuin maar ben veel gelukkiger en een veel leukere mama. nu zwanger van de 2e merk ik wel dat het zwaarder begint te worden maar mijn baan opgeven is voor mij geen optie!! Misschien wel een dagje minder gaan werken…

ik werk omdat ik het leuk vind…

Ik werk met een 0-urencontract bij verstandelijk gehandicapten… Ik werk ong 16 uur per week en daarvan gaat Veron maar 1 middag naar de oppas…

Inmiddels heb ik op vrijdag 2 oppaskindjes omdat ik dat voor Veron erg leuk vind (de kindjes liggen nu te slapen)…



Mijn vriend heeft een eigen zaak en verdient daarmee net genoeg om rond van te komen, maar het is wel erg lekker dat ik ook werk en we daar dus echt leuke dingen van kunnen doen…



gr patricia

Ik werk omdat ik het leuk vind en het geld altijd wel handig is. Ook zou ik als ik niet zou werken mijn vriend geen pappadag hebben en dat wil ik ze allebei niet ontnemen.

Ik werk omdat ik het leuk vind. Ik zou gek worden als ik 7 dagen in de week thuis zou zitten met 2 kleine kinderen. Ik mis dan echt het volwassen gesprek zeg maar. Ik vind het lastig om naast de zorg voor 2 kinderen sociaal nog actief te zijn. Dus dat vind ik in mijn werk.

Ik werk omdat ik dat leuk vind én ik ben thuis omdat ik dat fijn vind.

Met parttime werken kun je lekker van twee walletjes eten :wink:

ik werk omdat het moet… althans: gebaseerd op ons huidige leefpatroon. Is een beetje dubbel: ik zou wel thuis willen blijven (bij voorkeur dan) maar dan zouden we niet zo kunnen leven, en wonen, zoals we nu doen.



Ik wil wel minder gaan werken als de tweede er is, of meer thuis werken.

Nu werk ik 35 uur, waarvan 1 dag thuis. Het ideale zou zijn als ik meer thuis kon werken, maar dat is niet haalbaar in mijn baan.



Overigens vind ik mijn werk wel leuk!

De belangrijkste reden dat ik werk, is omdat mijn man ook 1 dagje thuis is bij de meiden. Dat deel van zijn inkomen dat we missen, moest toch ergens vandaan komen! Wij vinden het belangrijk dat de meiden ook een dagje Pappa over de vloer hebben. Maar daarnaast vind ik mijn werk superleuk, dus het voelt voor mij zeker niet als moeten.

ik werk omdat ik het leuk vind en ik ben thuis

ik ben zelfstandig gastouder, ik maak weken 50-55 uur maar ben dus ook thuis en ik vind die combi helemaal geweldig.

financieel gezien zou ik niet hoeven werken mijn man zijn salaris is genoeg om lekker van rond te komen maar het extra geld is wel erg leuk en ik ben nu een echte workaholic geworden.

vind het echt super de hele dag al die kids om me heen.

@TaMa wrote:

Ik heb voor “Ik werk omdat ik het leuk vind gekozen” maar eigenlijk is het hier een combinatie van leuk vinden en moeten als we wat extra’s willen hebben.



Maar ik ben blij dat ik werk, ik heb dan iets voor mezelf. Ik hou van mijn kinderen, heel veel maar ik behoefte om me ook iets anders te voelen dan alleen maar mama…




Volledig op mij van toepassing! Heb er niets aan toe te voegen :smiley:

Ik werk omdat het moet!!



ZOnder mijn salaris redden we het echt niet.



Nu moet ik eerlijk bekennen dat die 2 dagen werk wel lekker zijn voor mezelf. Geloof dat als ik full-time thuis ben dat ik niet zo gezellig ben!!

(op de lange termijn)

Ik ben ook thuis zo lang als het kan en vind het ook erg fijn om mijn meiden helemaal zelf op te voeden en alles van ze mee te maken :inlove:

Als ze beide naar school gaan kijk ik wel eens weer.



Ik wordt ook vaak raar aangekeken. ‘’ o werk je niet ??’’

Nee ! En ??

Ik ben thuis omdat ik dat fijn vind, en als de meiden straks naar school gaan dan wil ik best wat doen, maar dan zit deze mama fijn om 15:00 weer klaar met een kop thee! :mrgreen:

HIer hetzelfde als jou puk. Ook thuis… En vind het heerlijk!!!

Ik ben thuis zolang het kan… Bij Rebecca heb ik gewerkt, en nog steeds spijt van het feit dat ik het eea heb gemist… Daarmee doel ik echt op mijn eigen situatie…

Nu bij Ruben wil ik echt elke scheet kunnen horen/ruiken/voelen/zien…

En echt genieten van de knul… :inlove:

ik had besloten om te stoppen toen Fenna kwam, maar ik woutoch wel weer werken af en toe, nu werk ik als oproepkracht bij mijn oude werkgver, ene week bv 3 dagen, andere week niet , weer een keer 1 dag, elke week verschillend dus. Ik krijg een lijstje met dagen en dan ga ik kijken of mijn moeder of schoonmoeder kan, ik kan ja en nee zeggen, dus eigenlijk is dat wel heel lekker! de zaterdagen werk ik om en om, want dan is hub thuis

Ik werk omdat ik het leuk vind. Ik heb nu est of both voor mijn gevoel. :thumbup:



Mijn man verdient echt meer dan genoeg voor ons beide, dus ik zou kunnen stoppen met werken. Maar dat wil ik niet.

En mede omdat we beide werken hebben we nu ook ons droomhuis kunnen kopen en kan ik terug naar mijn roots :lol: en kunnen we lekker leven.

Om verschillende redenen ga ik gewoon weer werken als ons kindje geboren is.

In de eerste plaats omdat ik mijn werk ontzettend gaaf vind, en er heel erg van geniet. Ik denk niet dat ik ooit fulltime thuis kan zitten.

En in de tweede plaats omdat ik vind dat we samen ons kindje krijgen, en ik het niet eerlijk zou vinden als mijn man verplicht fulltime zou moeten blijven werken, en zijn kindje amper ziet, en ik altijd thuis ben en altijd voor het kindje ga zorgen.

Nu verdelen we het eerlijk, hij 4 dagen werken, en 1 dag ouderschapsverlof, ik 3 dagen werken.

Misschien denk ik er, als ons kindje er is, heel anders over hoor, maar zo hebben we het nu geregeld :smiley: