thomas heeft ruzie

pppffff het is echtwaar niet te geloven, maar onze thomas van 2 jaar heeft ruzie met een meisje op de psz



thomas gaat al vanfaf de zomer naar de psz, hij vind het ge-wel-dig, geen huiltje boe of bah nee hij vind het super!



nou gaat er sinds een week of 3 ook een ander meisje naar de psz, die is dus ook net 2 jaar en vanaf dag 1 liggen hun elkaar niet.



ik kreeg vorige week dinsdag te horen dat onze kinderen een haat liefde verhouding hadden, en tja dat kan gebeuren want thomas is daar erg in trek bij de meisjes hahaha (soms hoorde je (voordat het betreffende meisje op school zat): niet aan thomas zitten thomas vind het nu even niet meer zo leuk dat jullie verliefd zijn hihihi) maar nu klwam ik afgelopen dornderdag weer thomas op halen van de psz en wat ik daar toen hoorde…



thomas en l… hadden de hele ochtend met elkaar gevochten, thomas werd iets afgepakt door dat meisje, en dat vond hij niet leuk toen werd hij boos, maar deed verder niks, zo ging dat een hele tijd door, totdat thomas ineens zooiets had, jha hallow hou eens op!!! en gaf haar een “duwtje” waarop zij ineens met een mond vol speeksel naar thomas begint te supgen :sick:

onze thomas stond bij de glijbaan op het trapje en zo ineens uit het niets kreeg thomas een duw van het meisje, boven aan de trap :shock: voor het zelfde geld was hij er van afgevallen!



steeds moest thomas op de stoel om af te koelen, want hij raakte zo gefrustreed dat hij kookte van woede, en met een grote broer en als kleinste bij ons voor op het pleintje laat thomas zich het kaas niet van zijn brood eten dus al met al was het echt geen leuke ochtend



ik heb vanochtend tegen de leidsters gezecht dat ik er nog eens goed over na had gedacht (want het kwam me allemaal rauw op het dak toen de moeder van het meisje begon te lachen over het feit dat haar dochtertje spuugt naar thomas, “oh hihi deed ze dat?? ach ja je kan kinderen van die leefthijd ook niet zeggen dat het niet mag!” :shock: :shock: :shock: )

en heb verteld over hoe ik er over dacht en dat ze het in de gaten moeten houden want ik wil niet dat thomas nu al wordt gepest en getreiterd door zo’n meisje!

groot gelijk lieverd!



(oeeeehhh ik kan zooooo boos op van die ongeintreseerde ouders worden he :naughty: )



wat zegt de leiding er van trouwens?

Je hebt groot gelijk hoor!

Maar wel heel vervelend op het moment! Maar hebben ze dat meisje ook niet gewaarschuwd?

En het meisje mag die gewoon door blijven spelen of moet die ook op de afkook stoel ?

Spugen :shock: :shock: :shock: :shock: als moeder hier al om lacht vraag ik me echt af of ze dat thuis ook mag .



Arme thomas :hug:



gr mel

@kimmetje23 wrote:

toen de moeder van het meisje begon te lachen over het feit dat haar dochtertje spuugt naar thomas, “oh hihi deed ze dat?? ach ja je kan kinderen van die leefthijd ook niet zeggen dat het niet mag!” :shock: :shock: :shock: )




Hoezo kan je kinderen van die leeftijd niet zeggen dat iets niet mag. Waneer wil die moeder er dan mee beginnen, als dat meisje 18 is?



Je moet juist zo vroeg mogelijk ermee beginnen om die kids al duidelijk te maken wat wel en niet kan. Dat het op die leeftijd nog niet echt gelijk blijft hangen en je het heel veel en vaak moet herhalen is een ander verhaal.



Sterkte. :hug: Ik hoop dat de leidsters van de psz het goed in de gaten houden en dat het zich zelf oplost, zeg maar, want het is inderdaad niet leuk als je gepest wordt.

Jemig wat een toestand zeg!!! Wat raar dat die moeder daar zo over denkt zeg!!



Ik heb met mijn dochter altijd precies het tegenovergestelde, jongentjes vinden haar leuk, en Melissa houdt ook niet van dat getrek aan haar… alleen melissa word er nu echt angstig voor, dus begint steeds vaker te huilen

Ik zal hier waarschijnlijk scheef op aangekeken worden, maar ik zou Thomas dus zeggen dat als dat meisje hem weer duwt of slaat of wat dan ook, haar een enorme duw terug geven zodat ze op haar kont terecht komt. En dan omdraaien en weglopen.

Ik ben geen voorstander van vechten, maar “you reap what you sow”, en als dat kind geen grenzen geleerd krijgt van de ouders, dan moet Thomas ZIJN grenzen aangeven. Zij overschrijdt die, dus dan kan ze een reactie verwachten.

Oh man…dit maakt mij echt helemaal GRRR! :evil:

@Nefarious wrote:

“you reap what you sow”




:lol: :lol:



Die moeder is trouwens wel een beetje vreemd hoor! Kinderen van die leeftijd kun je daar mi prima op aanspreken! Echt onaangepast gedrag, je moet toch een keer beginnen met regels stellen lijkt mij.

ja ik mag het dan wel niet zeggen, want misschien heeft het er wel heeeelemaal niet mee te maken, maar!!!@



het kindje leert 3 talen thuis, 1(mama) marrokaans 2(papa) joegoslavisch en 3(oma) syrisch



ze zijn de hele dag bij hum oma (die zie ik hier het vaakst met hun spelen en brengt de oudere kinderen naar school) oma gooit met pantoffles als het kind iets doet wat niet mag!



ach ze weten wss niet beter!!!



maar het is wel MIJN kind waar ze mee sollen, en dat laat ik niet gebeuren



gelukkig zijn ze op de psz ook wel wat verder met deze fam, en snappen ze mijn punt heel goed, ook weten ze wel dat onze thomas niet zo snel zal beginnen ( en ik wil wel zeggen dat ook ik niet een heilig boontje heb) maar het is niet altijd zijn schuld

Vervelend voor Thomas.



Maar ga er nou niet allemaal dingen bijslepen die er niets mee te maken hebben, dat het kind drie talen spreekt, en dat oma regelmatig oppast, lijkt me niet echt relevant.



(schoot me even in het verkeerde keelgat, als moeder van een tweetalig kind dat 2 dagen in de week naar opa en oma gaat)

@Nefarious wrote:

Ik zal hier waarschijnlijk scheef op aangekeken worden, maar ik zou Thomas dus zeggen dat als dat meisje hem weer duwt of slaat of wat dan ook, haar een enorme duw terug geven zodat ze op haar kont terecht komt. En dan omdraaien en weglopen.

Ik ben geen voorstander van vechten, maar “you reap what you sow”, en als dat kind geen grenzen geleerd krijgt van de ouders, dan moet Thomas ZIJN grenzen aangeven. Zij overschrijdt die, dus dan kan ze een reactie verwachten.

Oh man…dit maakt mij echt helemaal GRRR! :evil:




Nee hoor, wij hebben hier tegen Anne hetzelfde gezegd. Ze werd altijd erg getreiterd door een jongetje van de psz, het werd van kwaad tot errger, zelf ook een paar keer door het raam gezien hoe hij haar duwde. De juffen erop aangesproken maar die doen niks, buiten een keertje met een belerend vingertje zeggedan dat L. lief moet zijn. Dus hebben we tegen Anne gezegd dat als een kindje haar duwd, schopt of slaat, ze eerst moet zeggen dat ze dat niet wilt en als ze doorgaan dat ze een flinke duw terug mag geven. Een tijdje terug zat ik naar Anne s turnles te geven en een zeer irritant jongetje stond achter haar. Hij zat aan haar haren te trekken en rottig te doen, ik zag dat Anne zich omdraaide en een handbeweging maakte dat hij moest stoppen, dat deed hij niet en toen volgde een forse duw van Anne. Klaar is kees, kindje laat haar nu met rust. Haar wel duidelijk gemaakt dat ze nooit en echt nooit zelf mag beginnen.

Hier pas geleden soort gelijk verhaal :?

Alleen ja lyann mept er wel op los :oops: (als het te lang aanhoud dan he)

maar ze hebben hier bij de psz de regel 2 vechten 2 schuld dus als lyann dat jongetje slaat of andersom moeten ze allebei afkoelen!

dit werkt super want het getreiter is snel afgelopen…



Maar die reactie van de moeder :shock:

@mama van anne wrote:

@Nefarious wrote:
Ik zal hier waarschijnlijk scheef op aangekeken worden, maar ik zou Thomas dus zeggen dat als dat meisje hem weer duwt of slaat of wat dan ook, haar een enorme duw terug geven zodat ze op haar kont terecht komt. En dan omdraaien en weglopen.

Ik ben geen voorstander van vechten, maar “you reap what you sow”, en als dat kind geen grenzen geleerd krijgt van de ouders, dan moet Thomas ZIJN grenzen aangeven. Zij overschrijdt die, dus dan kan ze een reactie verwachten.

Oh man…dit maakt mij echt helemaal GRRR! :evil:




Nee hoor, wij hebben hier tegen Anne hetzelfde gezegd. Ze werd altijd erg getreiterd door een jongetje van de psz, het werd van kwaad tot errger, zelf ook een paar keer door het raam gezien hoe hij haar duwde. De juffen erop aangesproken maar die doen niks, buiten een keertje met een belerend vingertje zeggedan dat L. lief moet zijn. Dus hebben we tegen Anne gezegd dat als een kindje haar duwd, schopt of slaat, ze eerst moet zeggen dat ze dat niet wilt en als ze doorgaan dat ze een flinke duw terug mag geven. Een tijdje terug zat ik naar Anne s turnles te geven en een zeer irritant jongetje stond achter haar. Hij zat aan haar haren te trekken en rottig te doen, ik zag dat Anne zich omdraaide en een handbeweging maakte dat hij moest stoppen, dat deed hij niet en toen volgde een forse duw van Anne. Klaar is kees, kindje laat haar nu met rust. Haar wel duidelijk gemaakt dat ze nooit en echt nooit zelf mag beginnen.




Volledig mee eens!

Twee keer zeggen dat je het niet wilt/waarschuwen, werkt dat niet, dan een duw, maar niet als 1e beginnen.

@Judith24 wrote:



Volledig mee eens!

Twee keer zeggen dat je het niet wilt/waarschuwen, werkt dat niet, dan een duw, maar niet als 1e beginnen.




Vind ik ook. Je kind moet niet een ‘mepper’ worden, maar hij moet ook niet over zich heen laten lopen.

Dus altijd eerst waarschuwen en vragen of iemand dat niet meer wil doen, en als die gene dan niet luisterd, dan mag hij van mij best een duw geven.

Never instigate, but always end it.



Du snooit iets beginnen, maar het wel eindigen.

@Mejis wrote:

Vervelend voor Thomas.



Maar ga er nou niet allemaal dingen bijslepen die er niets mee te maken hebben, dat het kind drie talen spreekt, en dat oma regelmatig oppast, lijkt me niet echt relevant.



(schoot me even in het verkeerde keelgat, als moeder van een tweetalig kind dat 2 dagen in de week naar opa en oma gaat)




zo is het niet bedoeld,



maar dit meisje gaat elke dag naar oma! en niet dat het erg is!!! maar dat haar oma met pantoffels gooit om haar iets duidelijk te maken wel!!!



:wink: snap je nu waar ik naar toe wil,

@Mejis wrote:

Vervelend voor Thomas.



Maar ga er nou niet allemaal dingen bijslepen die er niets mee te maken hebben, dat het kind drie talen spreekt, en dat oma regelmatig oppast, lijkt me niet echt relevant.



(schoot me even in het verkeerde keelgat, als moeder van een tweetalig kind dat 2 dagen in de week naar opa en oma gaat)




Mijn gedachten :shifty:



Beter om met de leiding te blijven praten … :wink:

Ik zie eigenlijk niet het probleem met de opmerking over 3 talen enz. 3 talen duidt aan op 3 verschillende (niet-Nederlandse) culturen. Haal daarbij een andere generatie van een andere cultuur, en het verschil in opvoeding KAN heel groot zijn. EN dat kan soms heel moeilijk zijn. Zeker wanneer het kleinere kinderen betreft, waarbij grenzen allemaal nog aangeleerd moeten worden.

Dus Oma kan heel goed opgegroeid zijn in een cultuur waarbij men eerst met een slof gooit voordat er iets word uitgelegd.

Niet iedere Oma uit diezelfde cultuur zal op precies dezelfde manier opgegroeit zijn, dus niet iedere Oma met een kleinkind dat 2 talen spreekt zal een kleinkind met sloffen opvoeden.

Noah heeft een Welshe familie en een Nederlandse moeder. aan de ene kant heeft hij de Britse ingetogenheid, maar aan de andere kant heeft hij ook mijn Nederlandse grote mond.

Ik denk niet dat Kimmetje23 er automatisch vanuit gaat dat dat meisje ‘slecht’ is omdat zij 3 verschillende culturen in haar bloed heeft lopen, maar het KAN wel een reden zijn dat dat meisje zo omgaat met andere kinderen. Het is maar net wat je meekrijgt van die verschillende culturen.

@Nefarious wrote:

Ik denk niet dat Kimmetje23 er automatisch vanuit gaat dat dat meisje ‘slecht’ is omdat zij 3 verschillende culturen in haar bloed heeft lopen, maar het KAN wel een reden zijn dat dat meisje zo omgaat met andere kinderen. Het is maar net wat je meekrijgt van die verschillende culturen.




nou ja dit was dus mijn punt tanks Nef…ben alleen niet zo goed in verwoorden



't ging mij dr gewoon om dat thomas gepest werd…laten we dr maar weer over op houden…

Waar twee kijven hebben twee schuld.

Tuurlijk het is jouw zoontje, en hij doet nooit iets. Maar hij zal niet geheel onschuldig zijn geweest. En tja, een leidster ziet nu eenmaal niet alles.

(hoe fout soms ook, het blijft een mens dat de aandacht moet verdelen)



Til er niet te zwaar aan, hou het in de gaten en kaart het anders eens aan bij de oudercommisie.



Ik vind je reactie wel erg fel.

Heb je misschien zelf ervaring met pesten dat het jouw zo raakt?

(sorry als dat helemaal niet zo is, maar dat gevoel krijg ik bij het lezen van je verhaal)