thomas heeft ruzie

Um…Puk…dat is echt niet altijd zo hoor. Soms zijn er kinderen die het label “makkelijk slachtoffer” op hun voorhoofd hebben, en dus een makkelijke prooi zijn voor pestkopjes.

Noah is geen lieverdje, en kan op non-verbale manier andere goed uitlokken. Maar Zaterdag werd hij voortdurend lastig gevallen en geduwd door een ventje, terwijl Noah er iedere keer van weg liep. Ik hield het goed in de gaten en bleef tegen Noah zeggen dat hij bij dat mannetje uit de buurt moest blijven. Maar binnen de perken van een speeltuin is er vaak geen ruimte genoeg voor zo’n situatie, dus het jongetje zat voortdurend Noah te jennen. Uiteindelijk zei ik heel luid dat Noah maar medelijde moest hebben omdat de ouders van dat jongetje hem nooit hadden geleerd hoe hij vriendjes moest maken. Het jongetje zelf luisterde niet, maar de ouders die aan de andere tafel zaten riepen hem meteen terug.

Kim goed dat je het bij de leidsters heb t aangegeven, pesten en vechten lijkt me nou niet iets dat ze willen hebben op een PSZ, niet de bedoeling…

zelf ook wat in de gaten houden hoor, bij Thomas zelf…

meisje moet er door de leidsters wel op gewezen worden dat er zo niet met elkaar omgegaan wordt dat kan ze best leren :wink:



Myrna werd ook steeds door een jongetje bij haar in de klas gepest, kwam met blauwe plekken thuis, en hele verhalen over dat jongetje…

toen ben ik ook direct naar de juf gegaan, die houden het nu heel streng in de gaten en er is ook met de ouders van dat jongetje gesproken…

Ik had echt zoiets omdat ze vorig jaar ook steeds erg last had van een ander jongentje, nu direct wat van zeggen…

@kimmetje23 wrote:

@Mejis wrote:
Vervelend voor Thomas.



Maar ga er nou niet allemaal dingen bijslepen die er niets mee te maken hebben, dat het kind drie talen spreekt, en dat oma regelmatig oppast, lijkt me niet echt relevant.



(schoot me even in het verkeerde keelgat, als moeder van een tweetalig kind dat 2 dagen in de week naar opa en oma gaat)




zo is het niet bedoeld,



maar dit meisje gaat elke dag naar oma! en niet dat het erg is!!! maar dat haar oma met pantoffels gooit om haar iets duidelijk te maken wel!!!



:wink: snap je nu waar ik naar toe wil,


Nou het heeft in zovere er wél iets mee te maken…dat kindjes die meertalig worden opgevoed over het algemeen iets later gaan praten en zich dan dus zo kúnnen gaan uiten…fysiek dus.



Maar ik zou het even laten meis en eigelijk pas écht zo boos worden of doen als het iedere keer raak is.

De juffen zullen ze heus in de gaten houden en vaak als de ‘‘rollen verdeeld’’ zijn bij de kinderen gaan ze ieder hun eigen weg…het is soms net het dierenrijk wat dat betreft…even testen hoe alles werkt hoe ver je kan gaan bij de ander en wat ieders territorium gaat zijn :wink:

:hug:

vind het beetje raar dat moeder blijkbaar denk dat kind van 2 nog niks snapt,komt ze nog wel achter als die 4 is is kind de baas.



maar vind het taak van juffies om te zorgen dat er niet gespugt wordt,en pestgedrag meteen indammen kan hier erg boos om worden.en vraag me af of meisje in kwestie ook op het straf stoeltje heeft gezeten. :?



werk zelf als gastouder met momenteel op dinsdag groepje kinderen(5) van 2 a3 jaar peuterspeelzaal leeftijd dus.

als ik dan zie dat ze onmogelijk gedrag vertonen als ze naar peuterspeelzaal zijn geweest,vraag ik me af wat er allemaal goedgevonden wordt op peuterspeelzaal.

het is dan duwen ,trekken,slaan ,schoppen terwijl ze dat voorheen nooit deden best jammer.of de groepen zijn te groot dat ze niet alles zien maar zo leren ze geen sociaal gedrag lijkt me