Theezakjes

Van te voren wist ik dat je bosten wat slapper zouden kunnen worden na het geven van borstvoeding. Maar dat er totaal niks van mijn borsten over zou blijven…

Ik heb Lucas meer dan een jaar bv gegeven en Hannah een half jaar.

Is het nou normaal dat je borsten zo slap worden of is het bij mij extreem?

Ik heb het dus niet over een beetje slap maar heeeeeeeel slap.

Natuurlijk ben ik heel blij dat ik mijn kinderen zelf heb kunnen voeden maar ik baal toch ook wel een beetje (erg) van mijn borsten.

de grote fabel is dat het krijgen van slappe borsten na een bevalling/ bv-periode komt door het geven van bv… Niets is minder waar!!! Ook vrouwen die geen bv hebben gegeven kunnen last krijgen van het theezakjeseffect. Dat heeft niks met de bv te maken…

Tijdens de zwangerschap nemen je borsten in volume toe… menig vrouw vindt het helemaal geweldig… maar dat zelfde extra volume gaat na de bevalling ook gewoon weer weg. Resultaat: theezakken. Als je bv geeft hou je dat extra volume in stand, maar let op, ze komen dan uiteindelijk toch als je stopt.

Niet alle vrouwen hebben last van theezakkies… maar helaas, er is weinig aan te doen volgens mij, behalve dan plastische chirurgie :wink: :mrgreen:

Zou het echt een fabel zijn?

Dat kan ik bijna niet geloven.

Tijdens beide zwangerschappen zijn mijn borsten geen millimeter groter geworden. Ik heb dan ook nooit last van pijnlijke borsten gehad.

Alleen tijdens de stuwing waren ze groot.

Naarmate ik langer voedde werden ze steeds slapper.

Toen ik zwanger van Hannah was was het een grote slappe bedoening.

Toen ik haar voor het eerst aanlegde schaamde ik me gewoon voor de kraamverzorgster voor zo’n slap ding. Niet wetende dat het nog erger kon worden.

ik bedoel maar te zeggen… je weet niet hoe het had geweest als je geen bv had gegeven, toch?? Maar meid… klinkt heel stom, maar wat heeft het voor zin om de bv de schuld te geven… De theezakjes zijn een feit… :mrgreen: :stuck_out_tongue: kan er toch niks meer aan doen :wink:

En stuwing krijgen vrouwen ook die geen bv geven :wink:

Maar het neemt wel weer iets toe in volume hoor maar dat duurd echt even.

Mijn zus had ook theezakjes en nu zijn haar meiden 4,5 en 6 en ze krijgt ineens weer wat borst erin zeg maar :eh:

Ze heeft de 1 bv gegeven tot ze zwanger was van de volgende en die heeft ze ook nog ruim een jaar gevoed,daarbij was ze mega dun geworden wat ook niet mee werkte.

Ze is nu ook aan die breast grow tabletten werken dus :thumbup:

Ja, dat is idd zo. Heeft ook geen zin.

Ik vroeg me alleen af of meerdere vrouwen het zo erg hebben.

Mijn moeder had het nl ook.

Misschien een familietrekje :lol:

Misschien kan ik met mijn 3 zussen dan wel een borstvergroting met groepskorting krijgen :wink:

Werken die echt, Sas?

Kost een vermogen zeker?

@Tirsa wrote:

Werken die echt, Sas?

Kost een vermogen zeker?

hier ben ik ook benieuwd naar.

ik heb ook niks meer over na het geven van de bv :frowning:

@Tirsa wrote:

Misschien kan ik met mijn 3 zussen dan wel een borstvergroting met groepskorting krijgen :wink:

Mag ik dan ook meedoen???

Er mag hier ook wel het een en ander gelift worden… Ik ben nu nog niet gestopt dus hoe het er straks uitziet weet ik niet, maar zoals het was is het niet meer, maar goed, met een goede bh lijkt het nog best wat en ook in bikini loop ik niet voor joker alleen topless wordt hem niet meer… daar vind ik ze nu gewoon niet meer mooi genoeg voor.

Ik heb maar 12 dgn BV gegeven aan Finn en Mees omdat gewoon niet ging, met twee. Maar ik had ook theezakjes hoor! Heeft dus idd niets te maken met de BV. Eerder met het afvallen na de zwangerschap.

Maar na ongeveer anderhalf jaar werd het wel minder! (Nee toen was ik nog niet opnieuw zwanger :roll: :wink: ) Geen idee hoe het kan maar ze werden echt weer wat voller. En nu helemaal natuurlijk sinds ik weer zwanger ben. Dus ja ik geniet er nog maar even van, straks zijn ze weer weg… :?

Weet je het scheelt als je je theezakjes niet als iets lelijks ziet, maar als een “lidteken” waar je heel erg trots op mag zijn. Sinds ik mijn lichaam meer zie als een dagboek van mijn leven, zijn alle tekenen van gebeurtenissen die indruk op me gemaakt hebben welkom. En uiteraard zijn mijn kinderen en hun achtergebleven handtekeningen meer dan welkom.

ja die tabletten zijn wel prijzig!

maar wat ik begrijp is dat het wel degelijk werkt en iig goedkoper is dan borstimplanten :wink:

hier na renzo geen theezakjes maar de potloodtest kwam ik niet meer door :lol:

na Celiza zie ik het wel,ik heb er 4 jaar tussen en merte duidelijk een jaar na het stoppen met de bv dat ze weer voller werden.

en wat het zien als litteken…ach ik ben er ook niet veel mee bezig ik heb ook sriae op mijn buikkie maar die 3 weken in het jaar dat ik in bikini loop lopen de kinders naast me,zien ze gelijk waar het van komt :lol:

maar borsten die zie je ook in kleding en het is ook wel leuk als je je aantrekkelijk voelt toch!?

mijn man zegt dat als ik ermee zit na de kiinderen we gewoon ervoor sparen,hij zegt dat is het minste wat we terug kunnen doen na het lenen van jou lijf voor de mooie kinderen die je me hebt gegeven :inlove:

@renzosmam wrote:

mijn man zegt dat als ik ermee zit na de kiinderen we gewoon ervoor sparen,hij zegt dat is het minste wat we terug kunnen doen na het lenen van jou lijf voor de mooie kinderen die je me hebt gegeven :inlove:

Dat zegt mijn man dus ook, lief he?

:thumbup: :inlove: ja toch!?

hier ook een man die gelukkig begrijpt dat het gevoelig ligt voor een vrouw en ik zou zeker een “lift” overwegen na het stoppen van de BV… maar dat zit er voorlopig nog niet in… :mrgreen:

same here :mrgreen: wil ook nog nummer 3 over 4 jaar :wink:

@renzosmam wrote:

mijn man zegt dat als ik ermee zit na de kiinderen we gewoon ervoor sparen
Zijn wij met dezelfde familie getrouwd :mrgreen: ??! Hier namelijk exact dezelfde uitspraak na Saba’s bv, want na 8 mnd. was er ook nog maar weinig borst aan de horizon :lol:. Maar er wordt altijd gezegd dat het niet eens bv afhankelijk is… maar als ik zie hoe mijn cupmaat in één etmaal op-en-neer jo-jo’t tussen A bij een ‘lege’ borst en ruime D bij een 'stuwing’borst… zo groot zijn ze tijdens de zwangerschap niet geweest :think: .

Dat de borstenveranderen komt niet van de borstvoeding het komt van de zwangerschap zelf. Hoe het presies zit weet ik niet meer, maar het is us niet de borstvoeding.

verder moeten de borsten na de voedingsperiode weer een verandering door. Dat duurt even, maar op zich kunnen ze weer worden net als voor de zwangerschap. Even afwachten dus.

Na ongeveer een jaar na het stoppen met de BV zijn je borsten weer “op peil”. Dat heeft te maken met de vetverdeling en dat er daar best wat vet mag terugkomen… :wink:

En het maakt inderdaad verder niet uit of je BV hebt gegeven of niet, maar of je zwanger bent geweest.

precies ik had een ruim jaar na het stoppen met de bv,renzo was toen 2 ineens weer echt borsten :eh: