Theezakjes

@Jassie wrote:

@renzosmam wrote:
mijn man zegt dat als ik ermee zit na de kiinderen we gewoon ervoor sparen
Zijn wij met dezelfde familie getrouwd :mrgreen: ??! Hier namelijk exact dezelfde uitspraak na Saba’s bv, want na 8 mnd. was er ook nog maar weinig borst aan de horizon :lol:. Maar er wordt altijd gezegd dat het niet eens bv afhankelijk is… maar als ik zie hoe mijn cupmaat in één etmaal op-en-neer jo-jo’t tussen A bij een ‘lege’ borst en ruime D bij een 'stuwing’borst… zo groot zijn ze tijdens de zwangerschap niet geweest :think: .




:mrgreen:

ik denk toch dat ik eerder een stukkie huid uit mijn buik ertussen uit laat halen dan iets aan mijn borsten te doen :shifty:

Ik blijf geloof ik maar gewoon voor altijd bv geven… Dan lijkt het tenminste nog wat :mrgreen: Ben toch al niets gewend…



Tirs, jij bent ook nog enorm afgevallen, dat werkt ook niet mee natuurlijk. Maar ja, je schreef dat het na de bevalling al niets was, is me dus helemaal niet opgevallen. En je had Hannah wel aan de borst toen we haar voor de eerste keer kwamen bewonderen!!!

Het is me nu ook overigens helemaal niet opgevallen of gebruik je goede bh’s die het verbloemen??

Inderdaad groeien je borsten tijdens de zwangerschap, de huid rekt mee en wordt slapper, net als je buik (o neee… niet nog zo’n leuk onderwerp :wall: :mrgreen: ). In hoeverre je huid weer strak trekt, is verschillend per persoon.



Na de bevalling krijg je stuwing, ook als je geen BV geeft. Laat je die stuwing wegdrinken, dan rekt je huid minder erg op dan als je het laat zitten. Ook heb je minder kans op striae als je gewoon voedt dan wanneer je dat niet doet. BV geven is dan dus voordeliger als je graag mooie borsten wil houden.



Blijf je vervolgens BV geven, dan wordt het vetweefsel in je borst omgezet in klierweefsel. Stop je dan met voeden, dan zit je met lege klieren = theezakjes :cry: .

Nu het goede nieuws: nadat je gestopt bent, komt dat vetweefsel weer terug. Dat duurt een hele tijd. Ongeveer een jaar nadat je gestopt bent, is het vetweefsel weer terug (tenzij je structureel afgevallen bent, maar bij afvallen gaat het zaakje altijd hangen). Dus pas na een jaar kun je ‘de schade’ opnemen. Moet je ook nog even meerekenen dat je weer een paar jaar ouder bent dan voordat je voor het eerst zwanger werd. De zwaartekracht had je anders ook wel dwars gezeten immers.



Hoop dat dat je weer een beetje hoop geeft? :wink:

Bedankt voor jullie reacties.



Moet zeggen dat ik de hoop op verbetering wel opgegeven heb.

Dat wordt sparen dus :wink:



Anneke, ik doe idd mijn best het te verbloemen ja. Draag nooit een bh zonder vulling :oops: Dat is echt geen gezicht.