thee drinken

drinken jullie kids ook thee? en hoe geef je dit? met melk? met koud water erdoor?

Ik ben zo’n muts die geen thee lust … ook geen koffie… Nu zou ik tl graag thee willen laten drinken, is een stuk makkelijk later (ben je op verjaardag, koffie of thee? euh… doe maar water :mrgreen: )

Gisteren thee aangeboden met melk, ze zag dat het wit was en wilde het niet (ze drinkt geen gewone melk, wel karnemelk…)

Hier drinkt Kaylee af en toe thee. Dan krijgt ze zoethoutthee of rooibos met een smaakje, iig thee zonder theïne. Gewoon zo, zonder melk of suiker. En een beetje slap.

elise krijgt ook thee, meestal maken we een klein beetje thee aan en gieten dan 50% water erbij, dan is het wat makkelijker drinkbaar ( anders te warm, duurt te lang voor ze het kan drinken ) laatst ook met melk geprobeerd en dat dronk ze ook, alhoewel de helft wel bleef staan.

Met water is hier dus favouriet. meestal wel smaakjes thee, aardbei, bosvruchten, of gewoon maar dan met suiker erbij.

gewone thee (wat wij op dat moment toevallig drinken, dus dat kan van alles zijn)

aangelengd met water (vooral vanwege de temperatuur) en met een beetje suiker (want dat doet mama ook :oops: )

Hier thee zonder melk,maar wel een klontje suiker.

Smaken varieren van normaal tot rooibos…

Hier krijgen ze het op verzoek…heeeel soms vraagt Jo ineens om thee…

Maak het idd met een scheut koud water…

net geprobeerd met melk, water en zoetje maar alleen geen succes! We blijven het proberen. Had nu gewone thee, zal vanmiddag smaakjes thee doen…

tygo drinkt zijn thee net als papa met melk en suiker :mrgreen:

Hier drinken ze allebei geen thee.

Ze lusten het allebei niet!

Waarom wil je je meisje thee laten drinken? Jij lust het toch ook niet? :think:

Hier lusten ze ook geen thee, al vraagt de oudste wel vaak of ze mag proeven (om het dan nog steeds niet lekker te vinden :lol: ).

wel goed dat ze steeds wil proberen

smaak ontwikkel je in de loop van jaaaaaaren dus misschien ooit drinkt ze je beker thee voor je neus leeg :mrgreen:

hey caris, vraag eens bij Tanja, daar krijgen ze ook regelmatig thee. Misschien weten ze of ze het daar wel of niet drinkt. Kaya drinkt het daar namelijk wel en thuis niet :think:

@kaya wrote:

hey caris, vraag eens bij Tanja, daar krijgen ze ook regelmatig thee. Misschien weten ze of ze het daar wel of niet drinkt. Kaya drinkt het daar namelijk wel en thuis niet :think:

daar heeft ze het dus wel gedronken … thee met melk … maar als ik het hier probeer …

whahaha hier dus hetzelfde. Net als broodje met smeerkaas, daar heerlijk hier niet :mrgreen:

onze oudste vond en vindt thee ontzettend lekker.

Bij hem begonnen met half melk/ half thee… was toen in eerste instantie om hem iets anders als melk te leren drinken namelijk :lol:

Hij drinkt het nog altijd met een scheutje melk erdoor, maar geen hele sloot er door meer.

De andere 2 zijn niet echt fan van thee alhoewel de jongste nu heel afentoe een slokje bij mama komt bietsen.

Denk dat het zien drinken van papa en/of mama het sowieso een stukje makkelijk zal maken om iets aan te wennen en anders gewoon afentoe aan blijven bieden :thumbup:

hier als ze thee krijg gewoon slappe thee met beetje lauw water en 1 klontje zuiker erdoor geen melk dat willen ze niet.

zoetje zou ik zelf niet doen zit aspotaan in en thee krijgen ze hier net vaak te minste meneertje niet vindt ik persoonlijk geeft aanslag op tandjes.

@poeizie wrote:

wel goed dat ze steeds wil proberen

smaak ontwikkel je in de loop van jaaaaaaren dus misschien ooit drinkt ze je beker thee voor je neus leeg :mrgreen:

Ik ben er ook blij mee, ze proeft het tenminste. Kan ik van meneertje ‘hoef nie meer’ niet zeggen. :roll: Dit jaar begon ze ook ineens draadjesvlees te eten. :clap:

Maar om on-topic te blijven, ik zou inderdaad niet te vaak thee geven als ze het lusten.

Onze dame drinkt ook graag thee. Wel met beetje suiker en melk. Vooral omdat ze dol is op melk. Ze drinkt die beker echt snel leeg.

We drinken meestal theeine vrije thee.

Zal eens proberen met wat koud water erbij.

jeetje, waarom doen jullie in vredesnaam allemaal suiker in de thee…?

Ik sta daar echt verstel van zeg… Zo ongezond en totaal onnodig. Natuurlijk prefereren ze dat straks, omdat ze gewend zijn aan zoetigheid. Als je dat doet is de waarde van het theedrinken (gezond drinken met smaakje) ook meteen verdwenen.

Hier kregen ze vanaf dat ze iets anders dan melk gingen drinken thee, kruiden of rooibos (in elk geval zonder theine), zonder suiker (of zoetjes, aspartaam wordt afgeraden voor kinderen) of melk. Het reformhuis heeft ook sprookjesthee, zelf een doosje mogen kiezen kan het ook weleens heeeel leuk maken :smiley:

HIer geen thee, want ze lusten het niet.

Met suiker vast wel, maar ja dan is ook de charme van thee weg.

Ben dus op zoek naar alternatieven.

@Lune wrote:

jeetje, waarom doen jullie in vredesnaam allemaal suiker in de thee…?

Ik sta daar echt verstel van zeg… Zo ongezond en totaal onnodig. Natuurlijk prefereren ze dat straks, omdat ze gewend zijn aan zoetigheid. Als je dat doet is de waarde van het theedrinken (gezond drinken met smaakje) ook meteen verdwenen.

Hier kregen ze vanaf dat ze iets anders dan melk gingen drinken thee, kruiden of rooibos (in elk geval zonder theine), zonder suiker (of zoetjes, aspartaam wordt afgeraden voor kinderen) of melk. Het reformhuis heeft ook sprookjesthee, zelf een doosje mogen kiezen kan het ook weleens heeeel leuk maken :smiley:

Nou nou…zo’n ramp is een klontje suiker nou ook weer niet hoor! Je moet wel het totaalplaatje zien…alles met mate…

Kan alleen voor mezelf spreken,maar Jo krijgt 1x in de x-aantal maanden een kop thee als hij daar om vraagt…

Hij is eerder te mager dan te dik, snoept vrijwel niet en vraagt daar zelf maar weinig om. Als het gebeurt dan ben ik degene die dat aanbied.

Eten verder normaal,gezond en gevarieerd. Kregen ‘vroeger’ als baby nooit overbodige zaken. Jo dronk tot ruim 1,5 jaar enkel water of melk (groot deel BV),want diksap e.d. moest hij niets van hebben…

Van meer dan 3 spekkies (bijv.) gaat hij kotsen,omdat zijn maag daar niet tegen kan…

Eli idem…die houdt wel van een snoepje,maar zeurt en vraagt daar zelden om…is geen dagelijks iets iig…

Laten ze nu wel een klontje suiker in hun incidentele kop thee krijgen…jeetje zeg…wat slecht…

Waarom? Simpel, beide kregen het zonder suiker,maar dat dronken ze niet. Met suiker wel…en waarom is dat geen big deal? Omdat mama dat ook doet! Waarom ik wel en zij niet? Ik ben overigens ook niet groot of dik,dus die ene kop thee per dag/week met een beetje suiker overleef ik ook wel…in mijn koffie gaat niets, snoep weinig, eet zeer licht en moet erg uitkijken wat ik eet/drink ivm maagproblemen…dat klontje is dan zeker niet teveel…

Ik snap je insteek,maar zie eerlijk gezegd het punt niet zo…denk dat iedere ouder zelf wel in kan schatten wanneer zijn/haar kind teveel suiker krijgt…super natuurlijk dat jij het niet doet,maar vind het jammer dat je dat als leidraad gebruikt in je oordeel naar anderen…